Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح ۱۰۰هکتار از اراضی سیستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اردشیر شهرکی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون گفت: در راستای تغییر الگوی کشت وکشاورزی اقتصادی در فصل زراعی ۹۹- ۹۸ تاکنون بالغ بر ۱۰۰هکتار از اراضی زراعی منطقه سیستان به زیر کشت گیاهان دارویی رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با حمایت های اعتباری و فنی مدیریت باغبانی سازمان  جهاد کشاورزی استان، گیاهان دارویی  نظیر اسفرزه، رازیانه، سیاه دانه، زنیان، کتان روغنی، شنبلیله و زیره سبز که از گونه‌های مقام به خشکی هستند در اراضی این دشت کشت شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا تاکنون ۴تن بذر و ۶ دستگاه خطی کار گیاهان دارویی تهیه و به صورت رایگان در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با اتمام طرح انتقال آب بالوله دشت سیستان و تأمین آب مطمئن در برنامه است تا سطح زیر کشت گیاهان دارویی در سیستان به ۲هزار هکتار افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۳۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایلکا بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از آزادسازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر خبر داد.

وی گفت: ۳۵ مورد دستور قضائی تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صادره شده توسط دادستان محترم اسلامشهر شامل بنای ویلایی، دیوارکشی و محوطه سازی با حضور پرسنل اراضی مدیریت جهاد کشاورزی و شهرداری اسلامشهر و همراهی نیروی انتظامی کلانتری واوان این در بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر عنوان کرد» با قلع و قمع این ساخت و سازها ۳۵ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر به چرخه تولید بازگشت.‌

ایلکا بیان کرد: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6098334

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو