Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: از ۲۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به واحدهای احداثی، تعمیری و کمک اجاره مسکن خسارت دیده از سیلاب فروردین امسال در این استان، تاکنون ۷۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

حسن ظفری روز دوشنبه با بیان اینکه ۱۳۰ میلیارد تومان آن نیز به تدریج با پیشرفت طرح‌ها در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد اظهار داشت: در سیلاب ۱۱ و ۱۲ فروردین امسال، خسارت ۹ هزار واحد احداثی، ۶ هزار واحد تعمیری و چهار هزار واحد معیشت در سطح استان ارزیابی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مجموع ۱۸ هزار و ۸۷۶ واحد در قالب احداثی، تعمیری و معیشت در خسارت سیلاب امسال مورد ارزیابی قرار گرفت که در مرحله نخست ۳۵۵ میلیارد تومان، مرحله دوم ۳۶۵ میلیارد تومان و در مجموع ۷۱۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض مصوب و به استان همدان ابلاغ شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان بیان کرد: از این مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان آن کمک بلاعوض و ۵۱۵ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات بانکی است.

ظفری گفت: تاکنون بیش از پنج هزار و ۸۰۰ فقره واحد احداثی در استان عقد قرارداد شده و سه هزار و ۸۰۰ فقره واحدهای تعمیری نیز به طور کامل به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از سه هزار فقره وام معیشت عقد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان یادآور شد: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد کار شامل تشکیل پرونده، ارزیابی واحدهای خسارت‌دیده، تامین و ابلاغ منابع، عقد قرارداد بانکی و فرآیند ساخت و ساز به اتمام رسیده است و پیشرفت خوبی را در ماه‌های اخیر شاهد هستیم.

ظفری ادامه داد: مشارکت همه‌جانبه مردم کار با سرعت خوبی در حال انجام است و امسال تحول عمرانی و اجرایی خوبی در بخش مسکن به‌ویژه مسکن روستایی استان رقم زده شد.

وی بیان کرد: حدود ۹ هزار واحد احداثی روستایی داریم که با توجه به بارندگی‌های فروردین تامین منابع شد و افزون بر این ۱۲ هزار واحد بهسازی مسکن روستایی داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان ادامه داد: در مجموع امسال ۲۱ هزار واحد مسکن روستایی احداث می شود که مردم نقش اساسی و کلیدی را در این طرح فراگیر ایفا می‌کنند.

ظفری گفت: یک‌هزار و ۷۶۴ واحد احداثی، یک‌هزار و ۲۶۵ واحد تعمیری و در مجموع حدود سه هزار واحد احداثی و تعمیری خسارت‌دیده از سیلاب مربوط به ملایر است و ۱۸۷ میلیارد تومان تسهیلات به این شهرستان ابلاغ شد.

در بارندگی‌ها و سیلاب فروردین امسال به بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی در استان همدان خسارت وارد شد./ ایرنا

بیشتر بخوانید:

از خسارت بارندگی و تگرگ به بخش‌های مختلف هرمزگان تا قطعی راه ارتباطی ۱۱ روستا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر دولت به لرستان انجام ۳۰۰ میلیارد تومان آسفالت راه روستایی بوده است، اظهار داشت: این مصوبه ۱۰۰ درصد عملیاتی شده است.

وی عنوان کرد: در این راستا آسفالت ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه در حوزه جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ قرار بوده که ۳۰۹ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا کند که هنوز یک ریال از آن اختصاص پیدا نکرده است، گفت: این اعتبار باید از سوی سازمان مدیریت و همچنین مدیریت بحران اختصاص پیدا می‌کرد.

شیروانی، عنوان کرد: از محل پروژه‌های سیلاب، هزار و ۳۰۰ متر پل ساخته شده است.

کد خبر 6087686

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • برقراری پرواز‌های حج از خرداد امسال به مقصد عربستان