Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه براساس آخرین آماربرداری ۱۰ هزار چاه غیرمجاز در استان شناسایی شد، گفت: از سال ۹۳ طرح انسداد این چاه‌ها در استان آغاز شد که خوشبختانه ورود خوبی از سوی دستگاه قضایی استان صورت گرفت و در نهایت توانستیم ۴۰۰۰ حلقه چاه غیرمجاز را مسدود کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان باقیمانده است، ادامه داد: براساس قانون ۲۴۴۵ حلقه چاه که به عنوان غیرمجاز شناسایی شده اند، غیرمجاز نبوده بلکه فاقد پروانه هستند و قرار است به این چاه‌ها پروانه بهره برداری داده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: نکته مهم و قابل توجه در بحث چاه‌های غیرمجاز این است که ۵۰ درصد از چاه‌های موجود دارای عمق کم و آبدهی بسیار پایینی هستند به طوریکه ۳۷۲۰ حلقه چاه غیرمجاز استان دارای عمق صفر تا ۲۰ متر بوده که این چاه‌ها بیشتر در باغات و اطراف شهر‌ها بوده و در آبخوان تأثیرگذاری ندارند.

ستوده تعداد چاه‌های غیرمجاز دارای عمق بالاتر از ۵۰ متر را ۲۰۰۰ حلقه دانست و ادامه داد: ۵۱۰۰ حلقه از چاه‌های غیرمجاز از نظر آبدهی بیش صفر تا پنج لیتر قرار دارند یعنی آبدهی ناچیزی دارند بنابراین هم به لحاظ عمق و هم آبدهی بیش از ۷۰ درصد چاه‌های غیرمجاز استان همدان دارای عمق و آبدهی بسیار پائینی هستند.

او با تأکید بر اینکه تلاش ما بیشتر بر روی انسداد چاه‌های عمیق است، بیان کرد: از سال ۹۳ تا کنون ۳۸۲۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که منجر به صرفه جویی ۲۶۸ میلیون مترمکعب آب در منابع آب‌های زیرزمینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: همچنین چاه‌های پیزومتری موجود در استان نشان داده که از سال ۹۳ در بیشتر دشت‌های استان همدان سطح آب‌های زیرزمینی پایین رفته و ثابت مانده و حتی در برخی از دشت‌ها سطح آب بالا آمده است.
ستوده با اشاره به اینکه در سالجاری ۵۹ میلی‌متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است، ادامه داد: میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته که ۶۲/۵ میلی‌متر بوده، ۵.۵ درصد کاهش دارد.

انتهای پیام/ب


۳۰ درصد چاه‌های استان فاقد پروانه هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چاه غیر مجاز آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنارد هیل درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

«برنارد هیل» بازیگر انگلستانی که بیشتر برای بازی در فیلم «ارباب حلقه‌ها» و «تایتانیک» شناخته می‌شود در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

«ددلاین» نوشت، «لو کولسون» مدیر برنامه‌های او خبر درگذشت «هیل» در صبح روز یکشنبه را تایید کرده است. علت درگذشت این بازیگر اعلام نشده است.

«برنارد هیل» در فیلم «تایتانیک» برنده اسکار ۱۹۹۷ در نقش کاپیتان «ادوارد اسمیت» و در «ارباب حلقه‌ها» در نقش پادشاه «تئودون» ظاهر شده بود.

از دیگر نقش‌های مهم او به حضور در مجموعه تلویزیونی «کلودیوس» در سال ۱۹۷۶، «گاندی» در سال ۱۹۹۹ و «رؤیای شب نیمه تابستان» (۱۹۹۹) می‌توان اشاره کرد.

این بازیگر اهل «منچستر» در خانواده‌ای از معدنچیان زغال سنگ متولد شد. او پیش از بازی در فیلم‌هایی که میلیارد‌ها دلار در سراسر جهان به فروش رساندند، حرفه متفاوتی را تجربه کرده بود و با بازی در درام‌های کوچک واقع‌گرایانه به شهرت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هدایت سالانه ۴ میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی اشتهارد
  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • برنارد هیل درگذشت
  • زنده گیری یک حلقه مار توسط آتش نشانان در دزفول
  • «سقف‌گذاری برای اجاره‌بها» به قانون تبدیل شد
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد