Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@02:41:28 GMT

یا مصرف سویا باعث ناباروری مردان می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۴۱۳۳

یا مصرف سویا باعث ناباروری مردان می‌شود؟

دانشمندان هنوز دلیلی برای ارتباط بین مصرف سویا و کاهش سلول‌های جنسی پیدا نکرده‌اند. اگرچه مچققان مشاهده نموده‌اند که مصرف سویا فعالیت استروژن (هورمونی که تاثیر منفی بر روی سلول‌های جنسی مردان دارد) را افزایش می‌دهد.

طبق اظهارات دکتر جورج چاوارو (Jorge chavarro) نکات جالب بسیاری در رابطه با میزان استروژن و ایزوفلاوونز و تاثیر منفی آن بر ناباروری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اما هنور نکات قابل توجه‌ای در این رابطه با انسان مشاهده نشده است؛ بنابراین برای نگران شدن هنوز زود است.

دکتر چاوارو و تعدادی از محققان مطالعه خود را بر روی ۹۹ مردی که به کلینیک ناباروری مراجعه نموده بودند آغاز نمودند. از آن‌ها درباره میزان سویای مصرفی روزانه در طول سه ماه سوال گردید و همچنین درباره غذا‌هایی که در آن‌ها از سویا استفاده می‌گردید، زیرا هر غذایی میزان ایزوفلاوون متفاوتی نسبت به سایر غذا‌ها دارد.

آن‌ها مشاهده نمودند، افرادی که میزان سویای بیشتری مصرف نموده‌اند، سلول‌های جنسی در آن‌ها حدود ۴۱ میلیون کمتر از کسانی است که سویا نخورده‌اند. طبق مشاهدات میزان اسپرم طبیعی بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلی لیتر می‌باشد.

همچنین محققان در این آزمایشات دریافتند که ارتباط بین سویا و تعداد اسپرم‌ها در بین مردان چاق بیشتر از دیگر افراد است. مردان چاق استروژن بیشتری نسبت به مردان لاغر تولید می‌کنند و سویا میزان آن را افزایش می‌دهد. همچنین مشاهده شده است که تاثیر سویا بر افرادی که سول‌های جنسی زیاد و طبیعی دارند بیشتر از مردانی است که سلول‌های جنسی آن‌ها کمتر است.

دکتر حسین صادقی نژاد پروفسور دانشکده پزشکی UMDNJ در دانشگاه نیوجرسی گفته است که سویا می‌تواند یکی از عوامل موثر بر تولید مثل آقایان، خصوصاً در مردانی با اضافه وزن باشد.

زمانیکه بیماران اضافه وزن داشته باشند، چاقی آن‌ها هورمون‌های مردانه را به هورمون زنانه تبدیل می‌نماید؛ بنابراین امکان دارد که ترکیب این منبع استروژن (سویا) و استروژنی که با تبدیل آندروژن به استروژن بدلیل اضافه وزن فرد بوجود آمده است در این بیماران تاثیرگذار باشد.

همچنین دکتر صادقی نژاد، اضافه کرده است که اگرچه کاهش میزان اسپرم در بین مردانی که از میزان بالای اسپرم برخوردارند بیشتر است، اما این موضوع تا زمانیکه سلول‌های جنسی در حد طبیعی باشند باعث نازایی نمی‌گردد. اما توجه به این موضوع در صورت چاق بودن شما و مصرف بالای سویا مهم است.



منبع: زندگی آنلاین

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ناباروری ناباروری مردان هورمون مردانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز پژوهش‌های مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دولت در مورد سهمیه‌بندی بنزین پیشنهادی ارائه کرد که بر اساس آن دولت باید از خردادماه سال آینده به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر نفر، ماهانه ۱۵ لیتر سهمیه بنزین اعطا کند که این سهمیه از محل حذف سهمیه خانوارهای دارای سه خودرو و بیشتر تامین می‌شود.

ایلنا نوشت: فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشورهای دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالاها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902069

دیگر خبرها

  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • میزان موفقیت روش IVF در درمان ناباروری چقدر است؟
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور