Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک قاضی مالزیایی امروز دوشنبه به نجیب رزاق دستور داد تا در جریان نخستین محاکمه خود به اتهام فساد مرتبط با یک صندوق سرمایه گذاری دولتی، به دفاع از خود بپردازد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، نجیب رزاق، نخست وزیر سابق مالزی در جریان پرونده به یغما رفتن سرمایه‌ای هنگفت در یک صندوق سرمایه‌گذاری دولتی موسوم به صندوق 1mdb به فساد متهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجیب رزاق در اظهاراتی در دادگاه گفت، زمانی که محاکمه از سر گرفته شود در دفاع از خود شهادت خواهد داد.

محمد نزلان محمد غزالی، قاضی دادگاه عالی مالزی گفت: دادستان‌ها پرونده مربوطه را بر مبنای هفت فقره اتهام مرتبط با سواستفاده از قدرت، نقض اعتماد و پولشویی تنظیم کرده‌اند. این هفت اتهام مطرح شده در این پرونده مربوط به مبلغی به ارزش 42 میلیون رینگیت، معادل 10.1 میلیون دلار، هستند که ظاهرا از یکی از واحدهای سابقا متعلق به این صندوق سرمایه‌گذاری موسوم به شرکت اس‌.آر.تی اینترنشنال به حساب‌های بانکی نجیب رزاق منتقل شده است.

این قاضی  در عین حال گفت: کاملا آشکار است که نجیب رزاق که در زمان رخ دادن این اتفاق وزیر دارایی بوده از قدرت و اختیار فراگیری در شرکت اس.آر.تی اینترنشنال برخوردار بوده و به جهت پیشبرد منافع شخصی و خصوصی خود اقدام کرده است.

او در عین حال تصریح کرد: دادستان‌ها مولفه عدم صداقت را نیز در موضوع سوتخصیص اعتبارات تشخیص داده‌اند.

وکلای مدافع نجیب رزاق گفتند: زمانی که محاکمه در تاریخ سوم دسامبر از سر گرفته شود، او اولین شاهد خواهد بود.

نجیب رزاق در عین حال در ارتباط با چهار پرونده دیگر مربوط به رسوایی صندوق 1mdb که باعث به جریان افتادن تحقیقات در چند کشور شد، متهم شده است.

در ارتباط با این پرونده همچنین همسر وی به همراه چند مقام دولت سابق او و همینطور بانک آمریکایی گولدمن ساکس با اتهاماتی روبرو هستند.

دستور امروز این قاضی می‌تواند یک آزمون مهم برای نظام قضایی مالزی و اعتبار دولت ماهاتیر محمد نخست وزیر این کشور باشد.

ماهاتیر محمد در ماه مه 2018 در پی تبلیغ در خصوص وعده‌اش برای مبارزه با فساد به یک پیروزی تاریخی در انتخابات مالزی دست پیدا کرد.

نجیب رزاق که پدر و عموهایش در گذشته نخست وزیرهای اسبق مالزی بودند، در صورت محکوم دانسته شدن در این محاکمه می‌تواند حکم چندین سال حبس دریافت کند.

او که 66 سال سن دارد ارتکاب هر گونه خطایی را رد کرده و دولت جدید مالزی را متهم به انتقامجویی سیاسی کرده است. ماهاتیر محمد که 94 سال سن دارد تا زمان بازنشسته شدن در سال 2003 ، برای مدت 22 سال نخست وزیر مالزی بود اما با توجه به خشم مالزیایی از فساد دولت قبلی توانست یک بازگشت سیاسی تاریخی را تجربه کند و دولت او بلافاصله تحقیقات مربوط به فساد در صندوق 1mdb را بازگشایی کرد./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/انتقاد تند نخست وزیر مالزی از رژیم صهیونیستی

  16:21 :: 1398/7/6

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی

حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی

دیگر خبرها

  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • فرصت‌طلبی رزاق‌پور با غیبت دانیال در دربی
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم