Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:14:41 GMT

کشت گندم در بوشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۴۳۱۳

کشت گندم در بوشهر آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از این میزان  ۱۵ هزار هکتار کشت آبی و ۸۰ هزار هکتار دیم است.

خسرو عمرانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اضافه کرد: اقلیم استان بوشهر وابسته به بارندگی است انتظار ما این بود که بارندگی زودتر در استان اتفاق افتد ولی هنوز جبهه‌ها بارش وارد فضای این استان نشده و احتمال ورود آنها تا آخر آبان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همه تمهیدات لازم در زمینه توزیع بذر و کود برای کشت گندم، جو و کلزا در استان فراهم است و کشاورزان بویژه دیم‌کاران آمادگی کشت دارند اما منتظر بارندگی و رحمت الهی هستند.

عمرانی اضافه کرد: عملیات کشت از اواسط آبان آغاز شده  ولی گستره کشت منتظر بارندگی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در صورت وقوع بارندگی پیش‌بینی می‌شود به میزان ۱۳۵ هزار تن گندم در استان تولید شود در غیر این‌صورت تنها از مزارع آبی ۴۰ هزار تن محصول برداشت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امسال براساس برنامه کشت باید هفت هزار هکتار از مزارع استان بوشهر زیر کشت کلزا برود که نسبت به ۵۰۰ هکتار سال گذشته ۱۴ برابر شده‌است.

عمرانی گفت: تاکنون آمادگی کشت برای سه هزار هکتار کلزا در استان فراهم شده این درحالی است که کشت این محصول وابسته به نخستین بارندگی است که اگر اتفاق افتد می‌توان روی توسعه سطح کشت برنامه‌ریزی کرد.

وی تاکید کرد: اگر بارندگی اتفاق نیفتد توصیه‌ای به کشت کلزای دیم در استان نمی‌شود ضمن اینکه تا پنجم آذرماه می‌توانیم کشت این محصول را انجام دهیم.

برچسب‌ها گندم بارندگی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم بارندگی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گندم بارندگی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۴۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  مجتبی خیام نکویی افزود: میانگین برداشت گندم آبی از هر هکتار ۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است که اگر به این میزان یک تن اضافه شود تولید گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور  افزود:  برداشت گندم دیم از ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار به یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است که اگر این مقدار به ۲ تن افزایش یابد مجموع تولید گندم دیم هشت میلیون تن خواهد شد.
به گفته خیام نکویی، نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن و برای صنف و صنعت یک و نیم میلیون تن است که در مجموع نیاز کشور به گندم ۱۳ و نیم میلیون تن است.
خیام نکویی گفت: از مجموع ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در کشور ۷۰۰ شرکت در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند که هفت درصد را شامل می‌شود و این تعداد باید به ۲۰ درصد برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران