Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن روحانی گفت: با ادامه برجام و طبق قطعنامه ۲۲۳۱ سال آینده، تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در ورزشگاه تختی شهر رفسنجان گفت: میهمان مردم عزیز استان کرمان و شهرستان انقلابی رفسنجان برای دولت دوازدهم یک افتخار است و من بسیار خوشحالم که در این ایام میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام و امام صادق علیه السلام توانستم شما مردم عزیز و قهرمان رفسنجان را زیارت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همیشه مردم رفسنجان مردمی فعال و پرتلاش و سختکوش متدین و انقلابی بودند. من اگر بخواهم اولین خاطره ام را از مردم رفسنجان بگویند مربوط به سال ۱۳۴۰ هست بعد از فوت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در فروردین ۱۳۴۰ دسته‌جات مختلفی از سراسر ایران به قم آمدند.

بیشتر بخوانید: فیلم/ رسیدن به اهداف بسیار بزرگ با ادامه برجام فشار روحانی به قوه قضائیه برای عدم صدور حکم فساد ارزی!

رئیس‌جمهور افزود از سال ۵۳ تا پیروزی انقلاب همواره یکی دو بار رفسنجان آمدم برای سخنرانی های متعدد همواره جوانان پرشور مردم بسیار عاشق به راه نهضت اسلامی و امام رضوان الله در این شهرستان مشاهده می کردم.

وی با اشاره به افتخارات شهر کرمان گفت: دو افتخار این استان شهید دکتر باهنر و مرحوم آیت الله هاشمی بودند. من قبل از انقلاب آیت الله هاشمی را می‌شناختم و بعد از انقلاب هم به طور پیوسته با ایشان همکاری داشتم. در طول مدت همکاری ایثارگری و فداکاری خوشفکری مجاهدت سیاستمداری این هنر و واقع‌بینی او برای همه مردم ایران و مردم منطقه و سراسر جهان (مشهود بود). آقای هاشمی رفسنجانی فخری برای این سرزمین است.

روحانی تصریح داشت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که روشنفکری دینی بود؛ آیت الله شهید بهشتی و آیت الله شهید مطهری عالمان روشنفکران بودند. آن زمانی که در حوزه علمیه قم نوشتن مسئله خوبی نبود آیت الله هاشمی رفسنجانی مجله مکتب تشیع را نوشتند. مرحوم هاشمی رفسنجانی از پیشتازان انقلاب اسلامی بود.

وی بیان داشت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسیر سیاسی کشور یک درس مهم را به همه یاد داد و آن درس میانه روی و اعتدال بود. در جامعه ما افکار و سلیقه های مختلف وجود دارد و این طور نیست که همه عین هم بیندیشند اینکه چه راهی را انتخاب کنیم و کدام راه زودتر ما را به مقصد می رساند همیشه مورد بحث و اختلاف است.

رئیس جمهور تاکید کرد: در این اختلاف نظر آنهایی که در یک سمت تندرو هستند و آن‌هایی که در سمت دیگر تندرو هستند؛ معمولاً این تندروی‌ها ما را با یک مشکلاتی مواجه می‌کنند. ممکن است حُسن نیت هر دو گروه داشته باشند و از دید خودشان درست فکر کنند اما آن راه میانه ای که قرآن به ما دستور می‌دهد «وَکَذٰلِکَ جَعَلناکُم أُمَّةً وَسَطًا» نیست.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: یک وعده خوب باید به مردم کرمان بدهم، برای تامین آب آشامیدنی و آب مورد نیاز که یکی از مسائل اصلی این استان استان یزد و استان سیستان و بلوچستان و استانهای حاشیه کویر هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: ما با ۶ کشور و ۶ قدرت بزرگ توافقی را برای حل مساله جامعه و کشور امضا کردیم؛ این وسط یکی از این کشورها از این توافق خارج شد و آمریکا عهد و پیمان خود را  زیر پا گذاشت.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما چند کار می‌توانستیم انجام دهیم و شیوه‌های مختلف داشتیم؛ عده‌ای به ما گفتند شما هم بلافاصله از این توافق خارج شوید، یک عده دیگر به ما گفتند در هر شرایطی باید در این توافق بمانید؛ اما یک عده‌ای می‌گفتند ما یک راه بینابین باید انتخاب کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه ما در همین تجربه دیدیم که این راه بینابین به نفع ماست، اضافه کرد: با ادامه برجام، سال آینده به هدف بزرگ سیاسی، امنیتی و دفاعی دست پیدا می‌کنیم و آن اینکه سالهاست خرید سلاح از طرف ایران طبق قطعنامه سازمان ملل ممنوع است یعنی نمی‌توانیم از یک کشوری اسلحه بخریم خرید کشور از ایران هم ممنوع است و نمی‌توانیم سلاح بفروشیم طبق این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ سال آینده اگر این برجام را نگهداریم تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می شود.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: این یکی از آثار مهم این توافق است وگرنه امروز می‌توانیم این توافق خارج شویم اما دیگر آن ثمری که سال دیگر پیش روی ما است نخواهد بود، از الان می‌توانیم بیرون برویم، اما قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران برمی‌گردد و ما باید فکر کنیم ببینیم منافع کشور در کجاست.

وی ادامه داد: حالا که منافع ما در ماندن است اینکه دیگران دست روی دست بگذارند و به این توافق عمل نکنند و ما یک جانبه صددرصد عمل کنیم هم درست نیست؛ پس ما یک راه بینابین را انتخاب کردیم که برجام را نگه داریم و آن را حفظ کنیم اما در عین حال ما هم آنچه در این توافق قرار گذاشته بودیم انجام دهیم پله پله کاهش می‌دهیم و کنار بگذاریم این راه درست این بود که ما انتخاب کردیم.

روحانی تاکید کرد: این مسیر، مسیر درستی است. امروز توان هسته‌ای ما از هر زمان دیگر شرایط ما بهتر است برای اینکه ما در این مدت تلاش کردیم، توسعه پیدا کردیم و تحقیق کردیم. رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که ما چند سال پیش پنج نوع سانتریفیوژ داشتیم امروز ۱۵ سانتریفیوژ داریم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه موانع را از پیش پایمان برداشتیم، گفت: این مسیر صحیح تعادل است یعنی همین  توافق برجام را حفظ می‌کنیم هم حقوق مردم را پاس می داریم و هم در برابر فشار دشمن تسلیم نمی‌شویم، هرچند که دشمنان ما به ما به فشار آوردند تا ما را بشکنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان روحانی سازمان انرژی اتمی آمریکا آیت الله هاشمی رفسنجانی دولت دوازدهم برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد

ایسنا/مازندران عضو هیئت علمی دانشگاه نوشیروانی بابل با بیان اینکه طی ۲۰ سال اخیر مسائل محیط زیستی اعم از ریزگردها، زباله شهرهای شمالی در ساحل، از بین رفتن جنگل‌ها، زمین خواری، کوه خواری، ماسه خواری و دسترسی زیاد به دریا افزایش یافته، گفت: لازم است مسئولان کشورهای مختلف این مسائل را جدی‌تر تلقی کنند؛ چرا که زمین توان پذیرش جمعیت بیشتر ‌و استفاده و رفاه تصنعی را ندارد.

استادیار گروه آموزشی محیط زیست دانشکده مهندسی عمران دانشگاه نوشیروانی بابل به مناسبت هفته «زمین پاک» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: انسان از ۱۰ هزار سال پیش کشاورزی و یکجا نشینی و توسعه شهرها را شروع کرد که حدود ۳۰۰ سال پیش وارد انقلاب و دوره صنعتی شد و به طور خاص بعد از جنگ جهانی دوم وارد دوره جدیدی شد و عصر جدیدی شروع شد که ۲۰۰ سال پیش وجود نداشت.

عزیر عابسی تصریح کرد: این عصر جدید با افزایش جمعیت به شدت زیاد انسان از ۱ به ۸ میلیارد و افزایش سطح رفاه و بهداشت‌ انسان که همه و همه در پی آن مصرف بالای آب، انرژی، تغییر کاربری اراضی و تولید زباله را نیز به همراه داشته روبرو شد.

وی با اشاره به اینکه به گفته بسیاری از افراد در گذشته این مشکلات وجود نداشت که کاملا درست است، خاطرنشان کرد: در قدیم پلاستیک نبود، نوشیدنی‌ها در ظرف‌های یکبار مصرف استفاده نمی‌شد، زباله‌های الکترونیکی اصلا وجود نداشت.

استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه نوشیروانی بابل ادامه داد: این موارد مسائل هزاره جدید، سده جدید و شاید حتی طی۳۰ سال اخیر است که باعث فشار زیاد به طبیعت شده است.

وی افزود: زباله‌هایی که طبیعت نمی‌تواند در خود جذب و هضم کند، منابع آبی که دیگر طبیعت برای فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی ندارد همچنین منابع سوختی که از اعماق زمین خارج و وارد اتمسفر می‌شود موجب گرمایش زمین شده است.

عابسی با اشاره اینکه دوره جدید، دوره‌ای است که زمین تحت فشار است و نیاز به حمایت دارد، افزود: باید ۸ میلیارد انسانی که روی کره زمین زندگی می‌کنند متوجه شوند که رفتار سنتی و غلط را عوض کنند و آموزش متناسب و مدرن ببینند.

این محقق، پژوهشگر و استاد محیط زیست تاکید کرد: بچه‌هایی که با موبایل، باتری و لوازم الکترونیکی در ارتباط هستند باید بدانند که این موارد بعد از چند سال به بدترین و خطرناک‌ترین نوع زباله به دلیل وجود سرب و جیوه تبدیل می‌شوند.همچنین تا می‌توانند از مصرف پلاستیک پرهیز کنند و اگر استفاده کردند به گونه‌ای باشد که وارد روند بازیافت شود.

وی افزود: فرهنگ سازی، آموزش و فهمیدن تغییری که اتفاق افتاده را حتما باید به نسل جدید دانش‌ آموزان و دانشجویان آموزش داد چرا که جای این آموزش به شدت خالی است.

عابسی با بیان اینکه درسی در دوره دوم متوسط به نام شناخت انسان و محیط زیست وارد شد که خیلی دیر است، تصریح کرد: چون این آموزش‌ها باید از دبستان شروع شود و در دانشگاه هم همین درس اختیاری است و به همین دلیل خیلی از فارغ التحصیلان مقطع دکتری موارد بسیار ساده محیط زیست را نمی‌دانند در حالی هر بچه‌ای در اروپا در حال آموزش دیدن موضوعات مختلف محیط زیستی است.

استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه نوشیروانی بابل با اشاره اینکه آموزش خیلی خیلی مهم است، ادامه‌داد: متاسفانه آموزش‌ها هنوز به صورت مبسوط شروع نشده و تصمیات خیلی ساده‌ای گرفته شد و بیشتر خانواده‌ها خودشان آموزش‌های لازم را به فرزندانشان می‌دهند.

وی افزود: شبکه‌های مردم نهاد نیز با اجرای برنامه‌های مختلف در این راستا کمک می‌کنند اما بنا به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، مسئولان، مدارس و دانشگاه کوتاهی کرده و برای آموزش و حل معضلات ورود نکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟