Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی پیرحسینلو با اشاره به مصوبه ممنوعیت تردد کامیون‌ها کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، گفت: سالهاست که استفاده از شیوه های سنتی کنترل خودروهای متخلف همچون برقراری ایست بازرسی، کمین کردن، کنترل دستی مدارک و ... منسوخ شده و با توجه به حجم خودروها و تاثیری که آلایندگی آنها بر سلامتی شهروندان دارد، ضروری است که از شیوه‌های کنترلی مکانیزه و زیرساختی به نفع سلامتی مردم شهر استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته معاونت حمل و نقل شهرداری بیش از ۳۰ سامانه دوربین های نظارتی را در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران نصب کرد تا تردد خودروها به ویژه کامیون‌های دودزا و معاینه فنی آنها را به صورت مکانیزه کنترل کند، افزود: با اینکه هم‌اکنون تمامی مبادی ورودی و خروجی تهران زیر چتر نظارت دوربین‌ها هستند و زیرساخت‌های کاملی وجود دارد اما نمی‌توان از این ظرفیت برای نجات مردم از بحران آلودگی هوا استفاده کرد چراکه متاسفانه پلیس راهور ناجا همکاری لازم را ندارد.

به گفته وی، با وجود گذشت یک سال متاسفانه هنوز کد تخلف و امکان جریمه برای اکثر این دوربین‌ها از سوی پلیس راهور فعال نشده و امکان استعلام VIN خودروها نیز در اختیار شهرداری قرار نگرفته است تا ما بتوانیم به تفکیک نوع خودرو نسبت به شناسایی موارد سنگین، فرسوده و آلاینده اقدام کنیم. به عنوان مثال با توجه به مصوبه اخیر کمیته اضطرار آلودگی هوا از روز دوشنبه ۲۰ آبان تا آخر هفته، تردد کلیه کامیون‌ها به استثناء خودروهای حامل سوخت و مواد غذایی فاسدشدنی ممنوع است. اما وقتی همین ترددهای غیرمجاز و موجب آلودگی در سامانه ثبت می‌شود، به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات خودرو نمی‌توان نوع خودرو را تشخیص داد و همچنین به علت تعریف نشدن کد جریمه، امکان اعمال قانون و اجرای مکانیزه مصوبه کارگروه به منظور بازدارندگی هم وجود ندارد.

پیرحسینلو با بیان اینکه البته پلیس می‌تواند به روش‌های قدیمی و با استقرار نیروی انسانی و کنترل دستی چند معبر را کنترل کند، پرسید: مگر همکاران خوب ما در پلیس راهور تهران بزرگ چند نیرو در خیابان دارند و مگر ماموران پلیس چند کامیون را می توانند متوقف کنند و یا نسبت به کنترل مدارک آنها اقدام کنند؟ وقتی صدها میلیون تومان هزینه شده و زیرساخت‌های کافی در شهرداری تهران برای کنترل مکانیزه وجود دارد، چرا استفاده نمی‌شود.

وی در پایان گفت: تا دو سال قبل، کمیته اضطرار آلودگی هوا در شرایط خاص غالبا به زوج و فرد کردن تردد خودروها می‌پرداخت که از سال قبل با پیشنهاد شهرداری، محدود کردن کامیون‌ها به عنوان یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا در دستور کار قرار گرفت. حالا که زیرساخت‌های دوربین برای نظارت بر کامیون‌های آلاینده هم از سوی شهرداری تکمیل شده است، خواهش ما از همه به ویژه پلیس راهور و وزارت کشور این است که کمک کنند از این تجهیزات هوشمند برای کنترل آلودگی هوا و به نفع سلامتی مردم استفاده شود.
 

۴۵۴۷۴۷

کد خبر 1319877

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا پلیس راهور شهرداری تهران حسن روحانی تیم ملی فوتبال ایران ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ زلزله باشگاه استقلال قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی استان کردستان سازمان انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از اجرایی شدن طرح ویژه به منظور کاهش جان باختن موتورسواران و عابران پیاده در سراسر کشور خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار سید تیمور حسینی در حاشیه سفر به استان اصفهان و شرکت در سی و پنجمین کمیسیون مجمع معاونان حمل و نقل و ترافیک کلانشهرهای کشور با بیان اینکه حدود نیمی از کشته های حوادث رانندگی در معابر شهری کشور را موتورسواران و عابران پیاده تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: برای کاهش جانباختن موتورسواران و عابران پیاده یک طرح جامع و کاملی را در دستور کار داریم که ان شاء الله در آینده ای نزدیک به پلیس راهور سراسر کشور برای اجرا ابلاغ می شود.

وی افزود: در این طرح هم از لحاظ موضوعات سلبی و برخوردهای قانونی و هم از لحاظ ایجابی، فرهنگی و اقدامات آموزشی به طور دقیق پرداخته شده و تلاش خواهد شد تا میزان جان باختن موتورسواران و عابران پیاده در معابر شهری به حداقل برسد.

رئیس پلیس راهور فراجا بیان کرد: هم اکنون طرحی با عنوان طرح 10 و 20 در شهر تهران در حال اجرا است که تاثیرات خوبی نیز داشته که پس از ارزیابی و بازخوردگیری و رفع ایرادات آن می توان این طرح را در سراسر کشور اجرایی کرد.

وی تصریح کرد: در طرح 10، تعداد 10 مورد از تخلفاتی که بیشتر منجربه  بی نظمی و حادثه برای موتورسواران می شود مد نظر است و در طرح 20 هم با تعداد 20 تخلف حادثه ساز برخورد می شود.

سردار حسینی گفت: در خصوص پیشگیری از حوادث رانندگی برای عابران پیاده باید یک سری الزامات نظیر روشنایی هوشمند معابر، گذرگاه های ایمن ، تجهیز خیابان ها و بزرگراه ها به پل های مکانیزه شامل بالابر و پله برقی توسط مدیریت شهری شهرها و کلانشهرهای کشور انجام شود.

وی تصریح کرد: البته در کنار این کارها آموزش و فرهنگ سازی هم نیاز است و ان شاء الله مجموعه این کار ها دست به دست هم دهد تا شاهد حوادث کمتری در این حوزه باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا کودکان و سالمندان را 2 گروه سنی آسیب پذیر در حوزه عابران پیاده عنوان کرد و گفت: هر دو قشر کودکان و سالمندان نیاز به مراقبت جدی از سوی خانواده ها دارند و بایستی مسئولیت فردی و اجتماعی خود را در این حوزه انجام دهند.

لزوم جایگزینی خودروهای برقی در کلانشهرهای کشور

وی در پاسخ به پرسشی درباره نقش خودروهای برقی و هیبریدی در کاهش آلودگی هوا هم گفت: در حال حاضر نزدیک به 30 میلیون خودروی دارای سوخت فسیلی در کشور وجود دارد که برای تبدیل این تعداد خودرو به خودروهای برقی باید یک برنامه 30 ساله را پیش بینی کنیم، یعنی در طول 3 دهه کاری کنیم که در انتهای برنامه 30 ساله دیگر اثری از خودروها با سوخت فسیلی و مستهلک در کشور وجود نداشته باشد.

سردار حسینی عنوان کرد: به نظرم باید یک تقسیم کار صورت گرفته و شروع این کار از شهرهای آلوده مانند تهران، اصفهان، مشهد و تبریز کلید زده شود.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا برای کلانشهرهایی که در معرض آلودگی هوا هستند یک برنامه ریزی فوری را در نظر گرفته و پیاده سازی می کنند عنوان کرد: به نظرم اگر ما بتوانیم طی یک بازه زمانی 10 ساله در کلانشهر هایی که با موضوع آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند خودروهای برقی و هیبریدی را جایگزین خودروهای دارای سوخت فسیلی کنیم می تواند یک موفقیت بزرگ در زمینه کاهش آلودگی هوای کشور باشد.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در این محله تهران
  • قتل مرد کامیون‌دار با ضربه چاقو در خزانه
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد