Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم  با اشاره به مشکلات پیش‌روی توسعه فضای سبز شهر قم،گفت: مشکل اول بحث آب است؛ سهم شهر قم در استفاده از آب‌های زیرزمینی نسبت به سایر کلان‌شهر‌ها بالا بوده و هست و شهرداری را به سمتی برده که از آب شرب شهری استفاده کند که کار غلطی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: در سال ۹۴ تفاهم‌نامه‌ای با شرکت آبفا و آب منطقه‌ای داشتیم تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه مصرف آب شرب شهری را کاهش دادیم، ۲۰ سال قبل شهرداری در تفاهم‌نامه‌ای با شرکت آب منطقه‌ای ۷۱۵ انشعاب آب خریداری کرده و پول آن را تهاتر کرده است؛ چراکه شهرداری قم ۳۳ درصد سهام شرکت آب و فاضلاب را در اختیار دارد که کاش آن زمان به جای انشعابات چاه در اختیار شهرداری می‌گذاشتند.

جوادیان گفت: عمده فضای سبز شهر قم با آب پساب و چاه آبیاری شده و قسمت بسیار کمی از آن از آب شرب آبیاری می‌شود و تلاش داریم این مقدار را به صفر برسانیم، البته هیچ کلان‌شهری نیست که ادعا کند از آب شرب استفاده نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: در عوض کاهش مصرف آب شرب شرکت آب منطقه‌ای مجوز حفر هفت حلقه چاه را به ما داد و تعدادی از چاه‌هایی که پروانه نداشت جزو آورده شهرداری به حساب آمد.

انتهای پیام/ح

استفاده حداکثری از ظرفیت آب پساب و چاه برای آبیاری فضای سبز شهر قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اظهار کرد: در چند سال اخیر مدیریت شهری و سازمان سیما، منظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های موجود علاوه بر اینکه کاشت درختان مثمر مانند زیتون و پسته در عرصه‌های جنگلی را آغاز کرده، گونه‌های سودمند مانند گل محمدی را نیز در عرصه‌های مناسب مدنظر قرار داده است.

به گفته وی، از روز گذشته برداشت گل محمدی از چهار هکتار از عرصه ۱۱ هکتاری بوستان گل محمدی واقع در کمربندی امام علی (ع) آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در هر هکتار دو تن گل محمدی برداشت شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ابراز کرد: سیاست ما استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه و استفاده از گونه‌های مثمر است که امیدواریم این روند در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: دو عرصه بزرگ کاشت گل محمدی در شهر قم در بوستان غدیر و بزرگراه امام علی (ع) واقع‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»