Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@22:12:47 GMT

نخستین درمان قطعی ویروس ایدز در راه است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۵۵۲۱

نخستین درمان قطعی ویروس ایدز در راه است

آفتاب‌‌نیوز :

داروهایی که هم اکنون برای بیماران مبتلا به ایدز تجویز می‌شوند تنها قادرند فعالیت این ویروس را کنترل کرده و از انتقال آن به دیگر افراد جلوگیری کنند. حال شرکت داروسازی (AGT)American Gene Technologies مدعی است دارویی ساخته که می‌تواند این ویروس را به طور کامل در بدن از بین ببرد. به گفته این شرکت آمریکایی، داروی مذکور که AGT ۱۰۳-T نام دارد از اثراتی برخوردار است که ویروس اچ‌آی‌وی را یک بار برای همیشه از بین خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال اکسپرس، American Gene Technologies درخواستی هزار صفحه‌ای برای عرضه و فروش این دارو به سازمان غذا و داروی آمریکا فرستاده و امید دارد پیش از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی از این سازمان جواب بگیرد. در صورت تایید این دارو از طرف نهادهای مربوطه، AGT آزمایشات بالینی آن را از ماه ژانویه سال آتی میلادی آغاز خواهد کرد. با این حال پیش بینی می‌شود کسب مجوز نهایی برای عرضه این دارو چند سال زمان ببرد.

با وجود تلاش‌های جهانی برای دسترسی آسان‌تر به ابزارهای پیشگیری و درمان ایدز، این عفونت همچنان یکی از مشکلات عمده متوجه سلامت عمومی در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا است. به گزارش سازمان بهداشت جهانی این ویروس تاکنون جان بیش از ۳۲ میلیون نفر را در جهان گرفته است. آمارها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۸، ابتلا به ویروس ایدز در نزدیک به ۳۷.۹ میلیون نفر تشخیص داده شده که از این تعداد، ۷۷۰ هزار نفر تاکنون در اثر عوارض ناشی از این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایدز یا اچ‌آی‌وی نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی (HIV) ایجاد می‌شود. این بیماری عمدتاً از طریق آمیزش جنسی محافظت نشده، انتقال خون، استفاده از سرسوزن آلوده و همچنین از مادر به فرزند در طول بارداری، زایمان یا شیردهی منتقل می‌گردد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس ایدز درمان ایدز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.
در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.
روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.
در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا
  • سهمیه قطعی ایران برای نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا: ۱+۲
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • اسامی فرآورده‌های گیاهی درمانی غیرمجاز اعلام شد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران