Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم محسنی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه بخشی از برنامه‌های جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی در شهرستان آرادان برگزار می‌شود، اظهار داشت: جشنواره بزرگ غذاهای سنتی و محلی در دانشکده پیراپزشکی آرادان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه درمجموع شش گروه در این جشنواره حضور دارند، افزود: سه گروه از شهرستان‌های آرادان و گرمسار و سه گروه از استان‌های آذربایجان، لرستان و کردستان در این شهرستان به اجرای آئین‌های سنتی و نواهای محلی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره ورزش و جوانان آرادان با اشاره به اینکه ۴۰ نفر در بخش جشنواره غذاهای سنتی و محلی شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۷۰ نفر در بخش آئین‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی شرکت می‌کنند که ۲۰ نفر از این افراد در گروه شهرستان آرادان فعالیت می‌کنند.

محسنی با تأکید بر اینکه ترویج روحیه شادابی و نشاط اجتماعی ازجمله رویکردهای مهمی است که در این جشنواره دنبال می‌شود، تصریح کرد: ۱۳ غرفه عشایری و یک سیاه‌چادر نیز در حاشیه محل برگزاری این جشنواره راه‌اندازی شده است.

وی در پایان یادآور شد: این جشنواره روز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه ساعت ۱۴:۳۰ در محل سالن آمفی‌تئاتر دانشکده پیراپزشکی آرادان برگزار می‌شود و عموم مردم می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

کد خبر 4769069

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره اقوام ورزش و جوانان استان سمنان نشاط اجتماعی یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان بیرجند شیراز پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه قزوین یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ نمونه آثار هنری با موضوع روددزی‌های سنتی خراسان به نمایش گذاشته شده است.

علی صفرنژادافزود: موضوع اصلی این آثار برگرفته و اقتباس از نقوش فرهنگی، تاریخی و سنتی و هندسی خراسان و ایران است.

وی گفت: جقه دوزی، قلاب‌دوزی‌های ارومیه و رشت، بلوچ دوزی و آینه دوزی‌های سیستان و بلوچستان، پته دوزی‌های کرمان و سمنان و ... در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

مدیر موزه بزرگ خراسان افزود: این هنرمند در کنار نمایشگاه برپا شده در موزه بزرگ خراسان، به صورت کارگاهی نیز در حال تولید رودوزی‌های سنتی است.

 

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان