Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:26:56 GMT

اعلام برنامه‌های «جشنواره ملی نشر دانشگاهی»

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۶۰۴۰

اعلام برنامه‌های «جشنواره ملی نشر دانشگاهی»

برنامه‌های نخستین «جشنواه ملی نشر دانشگاهی» اعلام شد.

به گزارش ایسنا، نشست خبری «جشنواه ملی نشر دانشگاهی» امروز (دوشنبه، ۲۰ آبان‌ماه) در انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی برگزار شد.

سیدمهدی صادقی‌نژاد - رئیس کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این جشنواره - در این نشست با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، در سخنانی گفت: جشنواره ملی نشر دانشگاهی در سه محور اصلی نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی، همایش آینده‌نگری نشر دانشگاهی ایران و انتخاب کتاب و ناشر برگزیده نشر دانشگاهی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته محور سوم امسال برگزار نخواهد شد.

او با بیان این‌که دبیرخانه دائمی جشنواره  ملی نشر دانشگاهی در انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی شکل گرفته است، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات، مرکز نشر دانشگاهی و دانشگاه آزاد را به عنوان حامیان این جشنواره معرفی کرد.

سپس مرتضی زینعلی - رئیس شورای سیاست‌گذاری این جشنوراه - در سخنانی درباره انگیزه شکل‌گیری آن گفت: از مهم‌ترین علت‌های شکل‌گیری جشنواره مسائلی است که صنعت نشر را دربرگرفته است؛ مشکلاتی در حوزه تولید دانش و عرضه آثار مکتوب. این تهدید به سمتی می‌رود که به مرور ممکن است به عنوان تهدید ملی درنظر گرفته شود.

او افزود: درعرصه تولید دانش ما با یک تهدید مواجه هستیم و در دانشگاه‌ها آثار علمی‌ای که به دانشجویان معرفی می‌شود آثار وارداتی هستند. با این جشنواره می‌خواهیم ارتباط نظام‌مندی  میان تولید دانش در سطح ملی ایجاد کنیم و نظر مراکز و نهادهای تولید دانش را به این موضوعات جلب کنیم.

به گفته زینعلی، تولید آثار مکتوب دانشگاهی با مشکلات زیادی از جمله افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش هزینه‌های ترجمه و تألیف و توزیع و فروش کتاب‌های دانشگاهی مواجه است و یکی از مسائلی که در این جشنواره به آن اهتمام ویژه خواهند داشت مسائل مربوط به کپی‌رایت است.

او خاطرنشان کرد: مسئله دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد، مسائل مربوط به حوزه فروش کتاب دانشگاهی است که ما نیاز داریم همکاران‌مان در زمینه بازاریابی و فروش کتاب‌ها به‌روزرسانی داشته باشند. از طرفی هم ما شاهد تلاطم  فناوری  هستیم که حوزه نشر دانشگاهی در ایران را نیز درگیر و عرصه تولید  و چاپ آثار علمی را با اشکال مواجه کرده است؛ از جمله تکثیر فایل پی‌دی‌اف که فروش نشر دانشگاهی را دچار مشکل کرده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی نشر دانشگاهی سپس بیان کرد: «کتاب، دانشگاه، توسعه» شعار این جشنواره است، اما رسالت اصلی جشنواره رسیدن به خودکفایی در تولید آثار علمی است. امیدوارم این حرکت سرآغاز راهی برای رسیدن به این هدف باشد و  امیدوارم برگزاری پنل‌های تخصصی در این جشنواره از نظر آموزشی و انتقال تجربیات مفید باشد.

 ادامه دارد

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود