Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سلاح ورزی گفت: کسب و کار‌های دانش بنیان می‌توانند نقش مهمی در کاهش فشار تحریم و ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد. تاریخ انتشار: 12:31 - 20 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۶۸۶۷

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، حسین سلاح ورزی رییس سازمان کارآفرینی در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی اظهار کرد: ۱۸تا ۲۴نوامبر هفته جهانی کارآفرینی نامگذاری شده که در ۱۷۰کشور با ۳۵هزار رویداد مختلف نوآوری با حضور ۱۰میلیون نفر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان کارآفرینی افزود: اتاق بازرگانی و سازمان کارآفرینی تصمیم گرفته یک فعالیت، رویکرد و نشست‌های را در سطح ملی و استانی برگزار کنند.

وی گفت: در ۲۶ آبان ماه نشستی با حضور مقامات و فعالان استارتاپ برگزار خواهد شد که ۵۰۰نفر از فعالان استارتاپی حضور خواهند داشت.

سلاح ورزی ادامه داد: طی هفته جهانی کارآفرینی در تهران و مراکز استان‌ها نشست‌های با همکاری استانداری ها، وزارت صنعت، صندوق نوآوری، وزارت علوم و دانشگاه آزاد در قالب صبحانه کارآفرینی برگزار می‌شود تا کارآفرینان مسائل خود را مطرح کنند.

رییس سازمان کارآفرینی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام رونق تولید خاطرنشان کرد: کسب و کار‌های دانش بنیان می‌توانند نقش مهمی در کاهش فشار تحریم و ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان از مصادیق اقتصاد مقاومتی است، گفت: همایشی  در راستای چگونگی استفاده از ظرفیت مناطق آزاد برای جذب سرمایه‌گذاری و صادرات برگزار می‌شود.

سلاح ورزی با بیان اینکه مشکل اصلی شرکت‌های دانش بنیان تولید کننده خدمات بازار است، تصریح کرد: یکی از کار‌هایی که به صورت جدی در برنامه اصلی اتاق قرار گرفت، ایجاد مرکز نوآوری بازار و صادرات بود تا حضور و اتصال استارتاپ‌ها به کسب و کار‌های سنتی صورت بگیرد.

وی با اشاره به نزول رتبه ایران در زمینه کسب و کار گفت: در گزارش بعدی قطعا جایگاه کشور در زمینه کسب و کار ارتقاء می‌یابد.

رییس سازمان کارآفرینی افزود: در رقابت پذیری جایگاه ایران در بخش نوآوری و در ایجاد رشته استارتاپ جایگاه کشور بهبود یافته است.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کارآفرینی نشست دانش بنیان کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر لزوم برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها، گفت: امسال در استان همدان متعهد شده‌ایم برای ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازهمدان، سیدمجتبی حسینی امروز در افتتاحیه رویداد صدرا که با همت دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برگزار شده است، اظهار‌ داشت: حدود 42 درصد از تعهد 17 هزار 770 نفری ایجاد اشتغال سال‌جاری در راستای دغدغه دولت سیزدهم برای ایجاد شغل فارغ‌التحصیلان بیکار در استان همدان به این گروه اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه فرصت‌های شغلی باید به درستی و متناسب و متوازن توزیع شوند، تأکید کرد: تحقق هدف ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان بیکار باید با آموزش‌های مناسب و اشتغال‌یابی درست پیش برود. بنا‌بر‌این ابتدا باید با کمک دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها چگونه مهارت‌آموزی را به دانشجو آموزش دهیم و بعد از او انتظار داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تأکید بر اینکه دنیای امروز عصر دانش و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال است، بیان کرد: خارج شدن از تفکرات کلیشه و اداری و فراهم کردن فضا برای ورود ایده‌ها و اندیشه نو، استفاده از تکنیک حل مسئله باید در دستور کار قرار گیرد تا منتج به فعالیت‌های فناورانه و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان شود.

حسینی تأکید کرد: با تعامل بین دانشگاه‌های استان و صنعت و مجموعه اقتصادی استان باید سازو‌کاری در نظر گرفته شود که هر دستگاهی برای اشتغال فارغ التحصیلان چه کارهایی می‌تواند انجام دهد، بر اساس آن موارد را احصا کرده و سند راهبردی در این رابطه تدوین شود که سرلوحه عملکرد استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مهمترین راهکار ایجاد شغل برای تحصیلکردگان استفاده از ظرفیت های دانش بنیانی است و باید به این مهم توجه شود، افزود: تحقیقات و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد سونامی فناوری باعث شده برخی مشاغل رود یا در آینده از دست خواهد رفت بنابراین حتما باید نوآور و به‌روز باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر اینکه سال جاری تمرکز استان بر توسعه سرمایه‌گذاری، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌هایی است که منجر به توسعه اشتغال در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌شود، گفت: پیشنهاد ما این است دانشگاه آزاد اسلامی رویدادی را برگزار کند که از ابتدا و تا انتها یک شغل مولد را آموزش دهد، خلق ایده و ایجاد مشاغل پیگیری را کند تا نتیجه آن به صورت عملیاتی مشهود شود.

حسینی، همچنین خواستار برگزاری ایده بازار در دانشگاه‌ها شد و افزود: پاشنه آشیل دولت سیزدهم مسئله اشتغال است و ما باید توجه به اشتغال‌آفرینی و هدایت شغلی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ایجاد گرایش‌های بین رشته‌ای و تغییر سرفصل برخی دروس توسط دانشگاه‌های استان می‌تواند در رفع مشکل به کار‌گیری فارغ‌التحصیلان موثر باشد، بیان کرد: هدف اصلی ما تأمین نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار با تمرکز بر دانشجویان و فارغ التحصیلان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان آموزش، کارآفرینی و اشتغال را سه مؤلفه رشد جامعه دانست و گفت: دانشگاه محور فرهنگ، کارآفرینی و اقتصاد است. براین اساس باید به دنبال توسعه کارآفرینی در دانشگاه بود و سرمایه‌گذاری‌ها باید با اکوسیستم منطقه سازگاری داشته باشد.

حسینی تأکید کرد: اقتصاد و کارآفرینی باید در دانشگاه نقش محوری داشته باشد و در همه پیوندها و لایه‌های آن پیاده‌سازی شود؛ هر دانشگاه باید بر اساس توانایی و محیط پیرامونی خود مدل کارآفرینی ویژه خود را ارائه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ