Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@10:22:22 GMT

موگرینی خواستار برگزاری انتخابات در بولیوی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۶۱۵۱

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در پیش از ورود به نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا در «بروکسل»، تصریح کرد: «دو روز جلسه شورای وزیران داریم. امروز با وزرای خارجه (اتحادیه اروپا) و فردا با وزرای دفاع».

اخبار بین‌الملل- موگرینی در واکنش به زخمی شدن نظامیان ایتالیایی در عراق گفت که از نزدیک تحولات را دنبال می‌کنند در خصوص تحولات اخیر در عراق ابراز نگرانی کرد و گفت که جلسه امروز را با دو موضوع عراق و بولیوی در برنامه کار امروز و فردا قرار نداشت، آغاز می‌‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع ایتالیا روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از زخمی شدن پنج نفر از نظامیان این کشور بر اثر یک انفجار در عراق خبر داد و عنوان کرد که یک بمب دست‌ساز در نزدیکی گروهی از نیروهای ویژه ارتش ایتالیا، منفجر شده است.

موگرینی  ضمن ابراز نگرانی از تحولات اخیر در بولیوی در پی استعفای «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی تصریح کرد: «من از تمامی طرفین در بولیوی درخواست می‌کنم تا خویشتنداری در پیش بگیرند و با آرامش و مسئولیت، کشور را به سوی برگزاری انتخابات جدید هدایت کنند، انتخابات دموکراتیکی که طی آن مردم بولیوی بتوانند، اراده دیپلماتیک خود را ابراز کنند».

موگرینی در خصوص نشست امروز با وزرای خارجه اتحادیه اروپا تصریح کرد: «تمرکز اصلی نشست امروز، امنیت خلیج [فارس] است و همچنین در خصوص جدیدترین تحولات در زمینه اجرای برجام در راستای گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت‌وگوهایی انجام خواهد شد».

نشست شورای اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) به مدت دو روز در شهر «بروکسل» بلژیک برگزار می‌شود و ایران و وضعیت منطقه غرب آسیا بعنوان موضوع اصلی این نشست، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق بولیوی ایتالیا انرژی اتحادیه اروپا سیاست خارجی فدریکا موگرینی انتخابات بولیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

حسین ابراهیم طاها، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی می‌گوید که این سازمان به «تعامل خود در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفت‌وگوی سازنده» با طالبان ادامه می‌دهد.

طاها این اظهارات را در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا مطرح کرده است.

وی در این نشست از کشورهای عضو این سازمان نیز خواست تا از تلاش‌های بشردوستانه‌ برای افغانستان حمایت کنند.

سرمنشی سازمان همکاری‌های اسلامی گفت این سازمان به تلاش‌‌های خود برای کمک بشردوستانه و گفتگو با مقام‌های حاکم در افغانستان ادامه می‌دهد.

حسین ابراهیم طه در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا از کشورهای عضو این سازمان خواست که از طریق صندوق امانت افغانستان تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی، سخاوتمندانه به این کشور کمک کنند.

این درحالیست که هیأتی از طالبان به ریاست عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه این گروه نیز در این نشست شرکت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد