Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ مرتضی مبلغ در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین، با اشاره به فضایی که در سال 94 حاکم بود، گفت: فضای انتخابات مجلس دهم به گونه‌ای بود که حذف تندروها در اولویت قرار گرفت. تلاش بر این بود تا به نوعی نهاد مهم قوه مقننه را از شر افراطی‌گری‌ها خلاص کنیم. به همین دلیل بنا بر اقتضای شرایط، جریان اصلاحات به این تصمیم رسید که با برخی از چهره‌های معتدل اصولگرا همنشینی را در انتخابات تجربه کند که نتیجه هم داد و مجلس دهم از تندروها به نوعی پاک‌ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این دور شرایط بهتر و تندروها حاشیه‌نشین شده‌اند.
این چهره اصلاح‌طلب ادامه داد: شرایط سیاسی‌، اجتماعی و البته اقتصادی کشور ما را به این نتیجه می‌رساند که اقتضای موقعیت فعلی روی کار آمدن مجلسی توانمند است تا با کارایی‌اش بتواند مشکلات را روزبه‌روز کاهش دهد. دقیقاً به همین دلیل جریان اصلاحات در این دوره برای حفظ شأن مجلس سراغ نیروهایی خواهد رفت که از درایت و شجاعت لازم برای انجام وظایف نمایندگی برخوردار باشند و این وظیفه ملی اصلاح‌طلبان است.
این فعال سیاسی افزود: اما باید توجه داشت که وظیفه ملی و البته دینی عوامل دیگر دست‌اندرکار در انتخابات و مشخصاً شورای‌ نگهبان این است که اجازه حضور را به همه افراد دارای صلاحیت بدهند.
مرتضی مبلغ در پایان سخنانش گفت: با در نظر گرفتن چالش کشور با جهان، معلوم می‌شود نظام به انتخاباتی پرشور و با بیشترین رأی‌های ممکن نیاز دارد. اصلاح‌طلبی که راهی سخت و حرکت در مسیر صعب‌العبور است برای نظام هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد. مهم این است که آنهایی که بر تکرار سیاست‌های غلط و دردسرساز گذشته اصرار دارند به خود بیایند و با تعدیل رد صلاحیت‌ها فضا را برای برگزاری انتخاباتی به نفع نظام آماده کنند. برچسب ها: اصلاح‌طلبی ، مرتضی مبلغ ، انتخابات مجلس

منبع: خرداد

کلیدواژه: اصلاح طلبی مرتضی مبلغ انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است

شیخ محمد عزیز حنیفی عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت استان فارس در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، تقریب و وحدت در زمان امام صادق(ع) را در بالاترین حد خود دانست و اظهار داشت: بزرگواران دین، همه در راه دین مبین اسلام گام برداشته اند؛ حقیقتاً این حرکت رضای الهی را در برداشت.

این عالم اهل ست تصریح کرد: هیچ اختلاف و تفرقه ای در زمان امام صادق(ع) وجود نداشت و به همین دلیل کسی از امام انتقاد نکرد و نتوانستند سخن و انتقادی به امام وارد کنند.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، بیان کرد: آنان خدا را در انجام امورات خود می دیدند؛ زیرا این مسیر اصلی رضای الهی است که موجب احترام و نصرت الهی خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: ایشان بابرکت بودند، اهل سنت نیز بر اساس روش و سیره آن بزرگواران حرکت کرده اند زیرا همان مسیر قرآن و سنت رسول الله(ص) است؛ کسانی که این مسیر را پیموده اند پیرو واقعی آنان خواهد بود و در مقابل، هر گونه حرکت و کج راهی موجب خسران و نابودی خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • حادثه رانندگی در شهر هوره
  • اهل سنت بر اساس روش و سیره امام صادق(ع) حرکت کرده است
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان
  • زن و شوهر مفقود شده در کوه توسط پلیس کوهبنان نجات یافتند
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • واکنش عباس عبدی به سخنان مهدی نصیری: اصلاح‌طلبی و براندازی دو راهبرد غیر قابل جمع است
  • استفاده محققان از باد به عنوان ابزاری برای جابجایی اشیا
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه