Web Analytics Made Easy - Statcounter

 کاخ سفید شامگاه یک‌شنبه بیانیه‌ای را درباره تحولات اخیر در عراق منتشر و در آن نسبت به ناآرامی‌ها و خشونت‌های صورت گرفته در جریان اعتراضات مردمی ابراز نگرانی کرد.

اخبار سیاسی- کاخ سفید در بخشی از بیانیه خود مدعی شده است: عراقی‌ها این مسئله را که ایران منابع‌شان را از بین می‌برد و از گروه‌های مسلح و متحدان سیاسی خود برای متوقف کردن آنها (عراقی‌ها) از ابراز مسالت‌آمیز اعتراضات‌شان استفاده می‌کند، تاب نخواهند آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ سفید در ادامه بیانیه خود با اشاره به اینکه مردم عراق علی‌رغم محدودیت‌ها صدای خود را به گوش دیگران رسانده‌اند، خواستار توقف خشونت‌ها علیه معترضان و اجرای وعده رئیس جمهور عراق برای انجام اصلاحات و برگزاری انتخابات زود هنگام شد.

 اعتراضات در عراق علیه معیشت و وضعیت زندگی در این کشور چند هفته است که در برخی شهرهای عراق انجام گرفته است. این بار نیز آمریکا تلاش کرده است با استفاده از این فرصت به تکرار ادعاهای خود علیه ایران و گروه‌های عراقی مورد حمایت ایران بپردازد.

آمریکا مدعی است که ایران در امور داخلی کشورهای همسایه خود همچون عراق دخالت می‌کند. ایران همواره ضمن رد این ادعاهای واهی تاکید دارد که امور کشورها باید توسط مردم آن کشور تعیین شود. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق ایران رئیس جمهور انتخابات ایران کاخ سفید تحولات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های تکراری، حقی برای کویت در مورد میدان آرش ایجاد نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا افزود: تکرار این ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی مایه تأسف است.

کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یکجانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می‌کنیم از تکرار توسل به روش‌های بی حاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقا روابط و همکاریها گام بردارند.

کد خبر 6094371 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای کویت در مورد میدان آرش ایجاد نمی‌کند
  • تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی کویت مایه تأسف است
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی