Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@02:30:19 GMT

باید به موضوع مهارت آموزی دانش آموزان توجه شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۶۹۸۵

باید به موضوع مهارت آموزی دانش آموزان توجه شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: خانواده، حکومت و آموزش و پرورش باید به موضوع مهارت آموزی دانش اموزان توجه کنند و نباید ملاک را فقط داشتن مدرک تحصیلی و کار در ادارات قرار دهند. ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت الله علی خاتمی ظهر امروز در دیدار با اساتید، معلمان، دانش آموزان معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان این بیش از 1700 دانش آموز در مدارس سما استان درس می‌خوانند که امکانات بیشتری داشته و بیش‌تر از سایر دانش آموزان رسیدگی می‌شوند، اظهار داشت: خروجی این مدارس باید با سایر مدارس مقایسه شود، حتما باید تفاوت‌هایی با مدارس دیگر در زمینه آموزش و پرورش داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زنجان با اشاره به این که آینده به دست دانش آموزان است و باید به زیباسازی جامعه فکر کنند، تصریح کرد: اگر جامعه را زیبا می‌خواهیم باید شما دانش آموزان و دانشجویان آستین‌ها را بالا بزنید و خودتان سازنده باشید.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که در مورد سند تحول بنیادین آموزش شد، خاطر نشان کرد: اگر بهترین قانون هم اجرا شود تا به میدان عمل وارد نشود و اجرایی نگردد، زیبایی‌های خود را نشان نخواهد داد.

آیت الله خاتمی با بیان این که سه گروه برای آموزش و تربیت دانش اموزان زحمت می کشند، ابراز داشت: پدر و مادر، سیستم آموزش و پرورش و حکومت این وظیفه خطیر را بر عهده دارند.

سمنان| انتخاب دانش آموزان استعداد درخشان با حذف آزمون در دستور کار استنخستین گروه از دانش آموزان دختر اصفهانی به اردوی راهیان نور اعزام شدند9هزار بسته لوازم تحریر بین دانش آموزان تحت پوشش خوزستان توزیع شد

وی با بیان این که فکر نمی‌کنم هیچ کدام از این سه گروه از خروجی حاصله راضی باشند، گفت: من در این امر کسی را مقصر نمی ‌دانم حتما جایی از کار مشکل دارد و باید مشکل رفع گردد.

امام جمعه زنجان در ادامه افزود: ما در زبان به شغل معلمی اهمیت می‌دهیم و ان را شغل انبیا می‌دانیم اما در عمل فارغ التحصیلان دانشگاهی آخرین شغلی که بعد از به دنبال کار بودن سمتش می‌روند معلمی است.

نماینده ولی فقیه در زنجان با تاکید بر این که خانواده، حکومت و آموزش و پرورش باید به موضوع مهارت آموزی دانش آموزان توجه کنند، عنوان کرد: نباید ملاک فقط داشتن مدرک تحصیلی و کار در ادارات باشد زیرا ایران 20 برابر دنیا کارمند دارد.

وی به مشکلات معیشتی معلمان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این مشکلات معیشتی باعث می‌شود رسالت اصلی فراموش شود و گاه این مباحث به دانش آموزان انتقال یابد که در نهایت به طور ناخواسته موجب از بین رفتن روحیه دانش آموزان می‌شود.

در این جلسه دانش آموزان مقاطع مختلف سما و معلمان از نماینده ولی فقیه در استان مطالباتی را داشتند که در زمینه‌های مختلف پژوهش محوری، افزایش میزان تفریحات سالم در مدرسه، کاهش مشکلات اقتصادی جامعه، کاهش حجم کتب درسی و افزایش آموزش در زمینه های کاربردی، حرکت به سمت اشتغال زایی، افزایش خلاقیت‌ها در مدارس و اهمیت دادان به دانش آموزان، توجه به سند تحول بنیادین از جمله توسعه توجه به قرآن و عترت بود.

انتهای پیام/7557/ز

R7557/P/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان

فاطمه میرزانژاد، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان از اجرای طرح شهید محمودوند در گردآوری اطلاعات کودکان بازمانده از تحصیل در سامانه وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در مراحل بعدی اسامی دانش‌آموزان ترک‌تحصیل کرده شناسایی نشده به سایر نهاد‌ها مانند کمیته امداد، بهزیستی، اداره کار و نیز استانداری ارسال و از ظرفیت آنها برای شناسایی سایر کودکان استفاده می‌شود. 

او همچنین افزود: اداره کار با اعطاء بسته‌های حمایتی مالی و معیشتی به خانواده‌های دارای فقر مالی، بهزیستی با کمک به کودکان با بیماری‌های خاص و حمایت از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، دادگستری با حمایت قضایی از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، ثبت احوال با کمک برای ثبت مشخصات و دریافت شناسنامه برای ایجاد هویت و ثبت‌نام در سامانه‌های آموزش و کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان پای کار هستند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

معاون آموزش و پرروش گیلان تصریح کرد: در این طرح از تمامی ظرفیت‌های استان برای شناسایی و بازگرداندن دانش‌آموزان به تحصیل استفاده می‌شود.

به گفته میرزانژاد، ۱۵۴ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و ۱۲۸ دانش‌آموز در مقطع متوسطه با اجرای این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ به تحصیل بازگردانده شدند.

طرح شهید علی محمودوند که شهید شاخص گروه تفحص با ۷۰ درصد جانبازی شیمیایی، قطع پا و ۲۵ ساچمه در دست بود، برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و بازگرداندن آنها به مدارس در کشور و از جمله استان گیلان اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان