Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان ماهنشان بزرگترین تامین کننده مواد اولیه معدنی کشور و قطب تولید ماهی شمالغرب کشور از جمله شهرستانهای محروم استان زنجان است که متاسفانه ظرفیت‌های زیادی در این شهرستان وجود دارد ولی به دلیل نامهربانی مسئولان استانی همچنان مغفول مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; شهرستان ماهنشان به دلیل تولید بالای ماهی در استان زنجان به عنوان قطب تولید آبزیان شمالغرب کشور مطرح است و خیلی از قشر جوانان در مزارع پرورش ماهی در این شهرستان مشغول بکار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی از جوانان در این شهرستان علاوه براینکه با فعالیت در حوزه پرورش ماهی برای تعدادی از جوانان جویای کار در این شهرستان اشتغال ایجاد کردند ولی هنوز در این شهرستان ظرفیت‌های بالقوه‌ای وجود دارد که به دلیل نامهربانی مسئولان استانی و شهرستانی همچنان مغفول مانده است.

استقرار واحدهای فرآوری آبزیان در این شهرستان که علاوه رشد اقتصادی این شهرستان موثر بوده و می‌تواند برای خیلی از جوانان جویای کار در این شهرستان اشتغال ایجاد کند که در این شهرستان چنین واحدی وجود ندارد و ایتن موضوع نشان می‌دهد که ظرفیت این شهرستان به سرمایه‌گذاران معرفی نشده است.

برخی از مسئولان شهرستان موقعیت جغرافیایی را مشکل اصلی عدم استقبال سرمایه‌گذاران عنوان می‌کنند ولی خیلی از مردم این منطقه معتقدند ظرفیت‌های این منطقه به سرمایه‌گذاران به خوبی معرفی نشده است.

فعالان این حوزه می‌گویند در این شهرستان واحدی در تولید خوراک آبزیان وجود ندار در حالی که این موضوع یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان بوده و واحدهای پرورش ماهی‌ می‌توانند خوراک مورد نیار مزارع خود را با فعالیت واحد تولیدی از داخل شهرستان تامین کنند در حالی که خوراک ماهی مورد نیاز شهرستان ماهنشان از سایر استانها تامین می‌شود.

یکی از فعالان حوزه پرورش ماهی در مورد فعالیت واحد تولید خوراک ماهی در ماهشنان میگوید تنها یک واحد در این حوزه فعالیت داشت که به دلیل مشکلات مالی راکد بوده و در حال حاضر نیز حرف هایی از اعلام آمادگی سرمایه گذاری برای تولید خوراک ماهی زده میشود ولی در حال حاضر واحد فعالی در این حوزه در شهرستان وجود ندارد.

منصور حقی‌راد مدیرشیلات جهادکشاورزی استان زنجان در مورد فعالیت واحدهای فرآوری آبزیان در شهرستان ماهنشان به خبرنگار موج رسا ابراز کرد: در حال حاضر دو سرمایه‌گذار نسبت به راه اندازی دو واحد فرآوری آبزیان در ماهنشان اعلام آمادگی کردند.

وی بیان کرد: راه اندازی چنین واحدهایی در شهرستان ماهنشان از اولویت‌های استان بوده تا از ظرفیت موجود شهرستان ماهنشان به درستی استفاده شود.

مدیرشیلات جهادکشاورزی استان زنجان در مورد واحدهای تولید کننده خوراک ماهی نیز بیان کرد: در حال حاضر تنها یک واحد در تولید خوراک دام در این شهرستان فعال است و 3 نفر از سرمایه گذاران نیز اعلام آمادگی کردند که یکی از این واحدها در آستانه بهره برداری است و برای دو نفر از درخواست کنندگان نیز مجوز فعالیت صادر شده است.

وی با اشاره به نبود پایانه آبزان در استان زنجان افزود: ایجاد پایانه آبزیان در تکمیل زنجیره تولید محصولات آبزیان موثر بوده و همچنین از طریق می‌توان برای جذب سرمایه‌گذار در شهرستان ماهنشان اقدام کرد.

لازم به ذکر است مشکل تمدید مجوز‌ها و اخذ مجوز جدید در تاسیس مزارع پرورش ماهی نیز از جمله مشکلاتی مهمی است که توسط فعالان این حوزه در شهرستان ماهنشان مطرح می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 

محمود زین الدینی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی نمونه گیری تصادفی از محصولات خوراک دام در دستور کار شبکه دامپزشکی شهرستان قرار دارد و در همین زمینه کارخانجات خوراک دام و طیور مورد رصد قرار گرفتند.

وی افزود: رعایت نکردن تامین نهاده‌ها از مراکز معتبر و دارای پروانه بهداشتی، نگهداری نامناسب و غیر بهداشتی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی در خط تولید خوراک دام می‌تواند به عنوان عامل مهم و خطر ساز در سلامت و بهداشت دام باشد.  

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: با توجه به اهمیت سلامت خوراک دام و طیور در تولید فرآورده‌های خام دامی طرح پایش محصولات کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان به صورت دوره‌ای از سوی شبکه دامپزشکی کرمان انجام می‌شود.

زین الدینی عنوان کرد: نمونه برداری‌های ادواری از محصولات خوراک دام و طیور بیشتر به منظور سنجش عوامل میکروبی، افلاتوکسین، کپک، مخمر و... انجام می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه بالا بودن هر کدام از شاخص‌های مورد ارزیابی شده می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به چرخه تولید، سلامت دام و افراد جامعه وارد کند، افزود: در صورت مغایرت هر کدام از آیتم‌ها در واحد‌های تولیدی خوراک دام و طیور ضمن توقف کامل خط تولید نسبت به شناسایی نقاط ضعف، پاکسازی و شست و شو و ضدعفونی همه تجهیزات چرخه تولید و انجام سایر اقدامات قانونی طبق ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی برای رفع نقص و ارتقای بهبود کیفیت خوراک دام و طیور اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان