Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان سامانه کاهنده مصرف برق تجهیزات سردخانه‌ای محصولی است که توسط محققان اصفهانی ثبت اختراع شده و دارای تاییدیه وزارت نیرو و CE اروپا است.

مجموعه ای از روش‌ها و راهبردها که به منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی به کار گرفته می‌شود، مدیریت مصرف انرژی نام دارد. مدیریت مصرف انرژی در مفهوم دربرگیرنده تمام اشکال و انواع انرژی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال به دلیل گستره کاربرد انرژی الکتریکی در زندگی بشر که ناشی از مزایای متعدد آن است، قسمت عمده فرآیندهای مدیریت مصرف مرتبط با مدیریت مصرف انرژی الکتریکی است.

مدیریت مصرف برق شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های بهم پیوسته بین صنعت برق و مشترکان آن به منظور تعدیل بار مصرفی مشترک است تا بتوان با کارایی بیشتر و هزینه کمتر به مطلوبیت یکسانی در زمینه مصرف دست یافت که به موجب آن هم عرضه کننده و هم مصرف کننده برق به سود بیشتری در این زمینه دست خواهند یافت.

یک شرکت تولیدی اصفهانی موفق به ساخت دستگاهی برای مدیریت مصرف برق تجهیزات سردخانه ای شده است که ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش مصرف برق دستگاه های خنک کننده را به همراه دارد. ایجاد توازن مصرف کشی، مدیریت مصرف برق و محافظت از ولتاژ بالا و پایین سه عامل عمده برای کاهش مصرف برق و افزایش طول عمر موتور یخچال است که به کمک این سامانه این سه مورد محقق می شود.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل یک شرکت تولیدی قطعات الکترونیک امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دستگاه بانک خازن محصول جدیدی است که تحت عنوان مدیریت مصرف برق در سیستم‌های صنعتی با مدیریت زمانی و فیدبک گیری مناسب باعث کاهش مصرف برق و هزینه برای استفاده کنندگان می‌شود.

حمیدرضا فقیری نژاد افزود: سامانه کاهنده مصرف برق تجهیزات سردخانه‌ای دارای سلامت استاندارد ایران نیز است که در چند مدل تولید می‌شود و برای هتل‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های بزرگ که دارای چندین دستگاه یخچال هستند، صرفه اقتصادی بالایی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز کاهش مصرف و افزایش بهره وری انرژی از اصلی‌ترین راهبردهایی است که به دنبال آن هستیم، تصریح کرد: این دستگاه در مناطق گرم که بار بیشتری دارند، نیز بسیار کاربردی است. این سامانه ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش مصرف برق به همراه دارد.

فقیری نژاد با تاکید بر اینکه محصول جدید دارای گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و ۹۰۱۴ است، خاطرنشان کرد: سامانه کاهنده مصرف برق تجهیزات سردخانه ای به صورت دو کانال به بالا از سال گذشته به مرحله تولید انبوه درآمده و تاکنون ۱۸ هزار از این دستگاه تولید شده است. این دستگاه دارای گزارش آزمون پژوهشگاه نیرو نیز است.

وی با بیان اینکه این دستگاه مشابه خارجی و داخلی دیگری ندارد، اظهار کرد: در داخل کشور شرکت توزیع برق لرستان و شیراز از این دستگاه استفاده کرده‌اند، همچنین به کشورهای عمان، آذربایجان، گرجستان، ترکیه، لبنان و سوریه مذاکرات صادرات این محصول انجام شده است.

مدیرعامل این شرکت تولیدی قطعات الکترونیک، افزود: اضافه شدن ۱۸ هزار دستگاه کاهنده مصرف برق به سیستم برق کشور می‌تواند موجب کاهش روزانه ۶۵ هزار مگاوات ساعت مصرف برق شود که هم برای مصرف کننده و هم برای کشور صرفه اقتصادی دارد.

وی توجه به رونق فروش را از عوامل مهم موفقیت این محصولات دانست و گفت: در هنگام مواجهه با مشکلاتی مانند خاموشی ها، این دستگاه با سیستم خنک کننده باعث عدم قطع برق می شود.

مدیرعامل این شرکت تولیدی قطعات الکترونیک، گفت: این سامانه می تواند با توجیه اقتصادی بالا تا دو برابر قیمت اصلی دستگاه، ارزآوری داشته باشد.

گروه تولیدی حفاظتی خرم الکتریک سپاهان از ۱۳۸۷ در زمینه دوربین مداربسته و قطعات الکترونیک فعال است. این شرکت پس از ۱۲ ثبت اختراع، موفق به ساخت دستگاه کاهنده مصرف برق تجهیزات سردخانه ای شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مدیریت مصرف برق کاهش مصرف برق در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ساخت نرم افزار شبیه ساز هدایت نرم افزاری شناور توسط فناوران این شرکت گفت: این سامانه به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناور‌ها طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناور‌ها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است این سامانه به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کند.

فرهاد فتوره چی افزود: در این نرم‌افزار عوامل فیزیکی مؤثر تا حد بالایی مد نظر بوده است و کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجهند، دست می‌یابند، این موضوع را چندین قایقران حرفه‌ای تأیید کرده اند.
فرهاد فتوره چی افزود: این سامانه همچنین دارای سه گزینه دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم افزار این سامانه از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال‌ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.

وی فهم الکترونیک از دوربین ضدانفجار را به عنوان یکی دیگر از محصولات شرکت نام برد و گفت: این شرکت دوربین‌های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی ودفاعی ساخته که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.

این فعال فناور اضافه کرد: بدنه این محصول از جنس استیل و آلومینیوم دریایی و کاملاً ضدآب است به طوری که باعث شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شکستگی داشته و قابل نصب بر روی ادوات دفاعی نیز باشد.

این مدیر دانش بنیان با اشاره به ساخت پایه‌های پایدار و شبیه ساز نوسانات دریایی در این شرکت گفت: شبیه سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریا از اهداف ساخت این محصول است. راستی آزمایی حسگر‌های دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی‌های رایانه‌ای و تجهیزات بازی‌های مکانیکی از دیگر موارد استفاده این شبیه ساز به شمار می‌رود.

بیشترین فعالیت این شرکت دانش بنیان در دو زمینه محصولات دانش بنیان و دیگری ارائه راه حل‌های فناورانه و دانش بنیان برای حل مسائل صنایع بالاخص صنعت دریایی است.

این فعال فناور ادامه داد: این شرکت در زمینه الکترونیک دریایی، تولید کننده انواع نمایشگر دید در روز، دوربین ضدانفجار، موتور ژنراتور، پایه‌های شبیه ساز امواج دریا، رایانه استاندارد دریایی، آنتن بیسیم و پردازش تصویر فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا