Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس تکتونیک سازمان زمین شناسی آذربایجان شرقی تاکید کرد: به طور کلی وقوع زلزله 5.9 ریشتری میانه و زلزله‌های روزهای گذشته در امتداد گسل تبریز را می‌توان به فعالیت سیستم گسلی تبریز مربوط دانست.

رامین الیاس‌زاده با رفتار شناسی زلزله میانه بیان کرد: زلزله میانه در محل تقاطع گسل مورب لغز چپ بر شالقون-یلیمسی و گسل راندگی جنوب بزقوش اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: گسل جنوب بزقوش، شاخه فرعی جدا شده از گسل تبریز است که در شکل گیری رشته کوه بزقوش نقش دارد. گسل شالغون-یلیمسی دارای روند شمال شرقی- جنوب غربی بوده و رشته کوه بزقوش را به صورت عرضی قطع می‌کند.

وی گفت: این گسل بعد از شکل گیری کوه بزقوش شکل گرفته و نسبت به گسل جنوب بزقوش، گسل ثانویه به حساب می‌آید، به این معنی که شکل گیری گسل شالقون- یلیمسی نتیجه فعالیت گسل جنوب بزقوش است.

کارشناس تکتونیک سازمان زمین شناسی استان در پاسخ به اینکه آیا پیش بینی‌ها در خصوص تخلیه انرژی گسل میانه و بی خطر بودن آن درست است؟، گفت: این موضوع تا حدودی می‌تواند درست باشد، اگر فقط گسل شالقون-یلیمسی در نظر گرفته شود، می‌توان گفت تا حدودی انرژی در این بخش تخلیه شده است، اما با در نظر گرفتن کل منطقه باید گفت که انرژی نه تنها تخلیه نشده، بلکه انرژی بیشتری در دیگر بخش‌ها و در امتداد سایر گسل‌ها در حال انباشته شدن است.

الیاس زاده اظهار کرد: گسل‌های بزرگی همچون گسل تبریز به صورت یک گسل واحد نیستند، بلکه از مجموعه‌ای از گسل‌ها تشکیل شده‌اند که در هر زمان، تنش در بخش‌های خاصی از آن  تمرکز پیدا می‌کند. به طور مثال در مورد زلزله 4.3 ریشتری 25 مرداد ماه سال جاری و زلزله 3.6 ریشتری 26 آذر ماه سال گذشته، تنش در محدوده مرکزی سیستم گسلی تبریز(گسل شمال تبریز) تمرکز داشت، در حالی که زلزله میانه مربوط به فعالیت قطعه جنوب شرقی سیستم گسل تبریز است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که شواهد نشان می‌دهد تمرکز انرژی از سمت شمال غربی سیستم گسلی تبریز به سمت جنوب شرقی آن مهاجرت کرده است، بنابراین وقوع زلزله با بزرگای بالاتر از شش در محدوه شرقی و شمال شرقی میانه دور از انتظار نیست، اما به عقیده من این اتفاق حداقل تا شش ماه آینده رخ نمی‌دهد./ ایسنا

بیشتر بخوانید:

 وقوع ۴۰۰ پس‌لرزه در آذربایجان‌شرقی

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معماران و آینده‌سازان جامعه هستند

فرمانده منطقه‌ پدافند هوایی جنوب ارتش، معلمان را معمار فرهنگی و توسعه جامعه اسلامی دانست و گفت: معلمان از مؤثرترین ارکان در پیشرفت جامعه محسوب می‌شوند چه بسا معلمان معماران و آینده‌سازان جامعه هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، امیر سرتیپ دوم رضا کلهری صبح امروز در مراسم سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم در سالن نمایش شهدای منطقه جنوب ضمن تبریک روز معلم اظهار کرد: معلمان همواره با تلاش سخت کوشی سعی کردند که آینده کشور را با تربیت نسل انقلاب اسلامی تأمین کنند و مهمترین بخش کشور نیروی انسانی است که این بخش توسط معلمان تبدیل به سرمایه ارزشمند انسانی می‌شوند.

وی، شخصیت شهید مطهری را شخصیتی بی‌بدیل و کم‌نظیر و نظریه‌پرداز انقلاب اسلامی دانست و افزود: درایت و تیزبینی این استاد شهید در تألیفات‌ آن کاملاً مشهود است و کتاب‌های این استاد در دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی تدریس می‌شود.

فرمانده منطقه‌ پدافند هوایی جنوب ارتش، در ادامه ضمن یاد و خاطره شهدا تصریح کرد: روز معلم همواره یادآور خاطره شهیدان است که راه سعادت را به ما آموختند، شهیدان مانند استاد مطهری که فقدان آنان برای کشور قابل جبران نیست.

کلهری، جایگاه و منزلت معلم در جامعه اسلامی را بسیار مهم دانست و گفت: معلمان همواره مورد تکریم و احترام همگان قرار دارند و در این راستا تحقق مطالبات آنها یک ضرورت است.

فرمانده منطقه‌ پدافند هوایی جنوب ارتش، معلمان را معمار فرهنگی و توسعه جامعه اسلامی دانست و گفت: معلمان از مؤثرترین ارکان در پیشرفت جامعه محسوب می‌شوند؛ چه بسا معلمان معماران و آینده‌سازان جامعه هستند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • زلزله این استان را لرزاند
  • زمین‌لرزه ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان خسارتی نداشت
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • کرمان باز هم لرزید | زلزله ۴.۷ ریشتری در فاریاب
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • دانشگاهیان، پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • معلمان معماران و آینده‌سازان جامعه هستند