Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت گسترش زبان فارسی و ایرانشناسی در خارج از کشور وزارت علوم، کرسی پژوهشی حافظ در مرکز حافظ شناسی در قالب دو برنامه علمی، پژوهشگر پسا دکتری جذب کرده و همچنین به پژوهشگران ممتاز دو پژوهانه علمی ارائه می کند که به شرح زیر است:

دوره پسادکتری

از سال ۱۳۹۶ دوره های پسادکتری در مرکز حافظ شناسی دایر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز برای ارائه  مشاوره و اجرای طرح های پژوهشی مشترک با موضوع حافظ و نیز جذب و تبادل پژوهشگر پسادکتری با مراکز معتبر علمی و دانشگاهی سراسر دنیا آماده همکاری است. متقاضیان می‌توانند طرح های پیشنهادی خود را به منظور بررسی وارزیابی به نشانی ایمیل مرکز حافظ شناسی ارساال کنند.

همچنین دانش آموختگان دوره دکتری در رشته‌ها وگرایش‌های مرتبط با حافظ از دانشگاه‌های معتبر داخلی یا خارجی، می‌توانند از این امکان بهره مند شوند.

متقاضیان برای آگاهی از شرایط استفاده از دوره ی تخصصی پسادکتری در مرکز حافظ شناسی و کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به"شیوه نامه‌ حمایت از دوره های پسادکتری" مراجعه کنند.

پژوهشگران واجد شرایط لازم است درخواست مکتوب و کارنامه‌ آموزشی پژوهشی خود را به نشانی ایمیل مرکز حافظ شناسی ارسال کنند تا در صورت موافقت استاد کرسی و پس از تصویب در شورای پژوهشی، به مصاحبه دعوت شوند.

 پژوهانه‌های ویژه

پژوهانه یا گرنت پژوهشی، تخصیص اعتباری ویژه برای فعالیت‌های علمی پژوهشگران ممتاز و مستعد و توسعه کیفی پژوهش‌های بنیادی و کاربردی است. کرسی پژوهشی حافظ در مرکز حافظ شناسی از سال ۱۳۹۸ موفق شده است برای اعطای دو پژوهانه علمی (پژوهانه ی دکتر زهرا طاهری و مهندس پدرام بزرگ) تأمین اعتبار کند.

دانش آموختگان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری یا پژوهشگران و هنرمندان واجد شرایط، با ارائه طرح پژوهشی و پس از تصویب در شورای علمی مرکز حافظ شناسی می‌توانند از دوره‌های شش ماهه یا یک ساله این پژوهانه‌ها بهره همند شوند.

پذیرفته شدگان پسادکتری و نیز برندگان پژوهانه‌های مرکز حافظ شناسی، لازم است ۲۴ ساعت درهفته در بخش پژوهش مرکز حافظ شناسی حضور و فعالیت داشته باشند.

کد خبر 4769247 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری مرکز حافظ شناسی پسادکتری وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تهران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه ها دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه فنی و حرفه ای شورای عالی انقلاب فرهنگی مدیران دانشگاهی دانشگاه پیام نور وزارت بهداشت دانشگاه صنعتی امیرکبیر مرکز سنجش آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید

ایسنا/گیلان رئیس بسیج اساتید کشور از تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور خبر داد و گفت: بسیج اساتید در قالب مسئله محوری با تشکیل اندیشکده‌های تخصصی و حلقه‌های علمی اقداماتی را در رابطه با شناسایی نیازهای اساسی کشور و توجه به حل آنها از طریق روش‌های تحقیق، توسعه و بررسی علمی در کشور دنبال می‌کند.

محمدرضا مردانی امروز ششم اردیبهشت در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا در خصوص نقش آفرینی بسیج اساتید در جبهه علمی و فرهنگی و جهاد تبیین اظهار کرد:  بسیج اساتید متشکل از اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه‌های کشور بوده و به صورت فردی در ارتباط با توسعه و گسترش فعالیت‌های علمی در رشته و تخصص خود نقش آفرین هستند.

وی افزود: بسیج اساتید در قالب مسئله محوری با تشکیل اندیشکده‌های تخصصی و حلقه‌های علمی اقداماتی را در رابطه با شناسایی نیازهای اساسی کشور و توجه به حل آنها از طریق روش‌های تحقیق، توسعه و بررسی علمی در کشور دنبال می‌کند.

رئیس بسیج اساتید کشور با تأکید بر اینکه اولویت ما کمک به اعتلای نظام آموزش عالی کشور است، گفت: در این راستا اندیشکده حکمرانی آموزش عالی را تشکیل دادیم و گروه‌های علمی شکل گرفته  که در کمک به مرجعیت علمی آموزش عالی کشور قدم‌هایی بر می‌دارد. حضور اساتید بسیجی در اتاق‌های فکر وزارت علوم، تشکیل کمیته‌های تخصصی در این زمینه در دانشگاه‌های مختلف از جمله اقداماتی هستند که هر کدام به نوبه خود در تدوین و ارائه بسته‌های سیاستی برای اعتلای آموزش عالی کشور تأثیرگذار می‌باشند.

مردانی از تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید خبر داد و تصریح کرد: این قرارگاه متشکل از ۲۲ کمیته تخصصی نظیر اقتصاد مقاومتی، مسکن و شهرسازی، عمران، کشاورزی و منابع طبیعی، زنان و امور خانواده و... که شامل موضوعات مهم و کلان کشور است، و در قالب این کمیته‌ها تفاهم‌نامه‌های متعددی با سازمان‌های مختلف از جمله مرکز بررسی استراتژیک، مرکز پژوهش‌های مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه‌ها و مراکز مختلف منعقد کردیم تا نیازهای علمی کشور برای حل مسائل و مشکلات را دنبال کنیم.

وی در خصوص برگزاری اردوی راهیان پیشرفت برای اساتید، گفت: در راستای جهاد تبیین و آگاهی مردم از پیشرفت‌های کشور و دستاوردهای علمی، اردوهای راهیان پیشرفت شکل گرفته که اساتید را در قالب گروه‌های مختلف برای بازدید از این مراکز پیشرفت اعزام می‌کنیم. در استان گیلان هم مراکزی شناسایی کردیم که دستاوردهای علمی داشتند و حتی تا لبه دانش و فناوری کار کردند لذا هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا این اردوها برای سایر دانشگاه‌های کشور برگزار و بستری فراهم شود تا دیگر اساتید بتوانند ضمن آشنایی با پیشرفت‌های علمی، ظرفیت‌هایی که در زمینه تداوم پیشرفت‌ها دارند را ارائه کنند و به نوعی تعامل دو طرفه بین اساتید دانشگاه‌های کشور با مراکز علمی در استان‌ها شکل گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • از ابتدا پیوند عمیقی میان فلسفه و باستان شناسی وجود داشته است
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود