Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@17:11:10 GMT

امارات به نقش انصار الله در آینده یمن اعتراف کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۷۷۴۸

امارات به نقش انصار الله در آینده یمن اعتراف کرد

خبرگزاری شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت در امور خارجه امارات متحده عربی در کنفرانس سیاسی «سمینار راهبردی ابوظبی» به نقش جنبش انصارالله در آینده سیاسی یمن اعتراف کرد.

این وزیر اماراتی در ادامه نسبت به «دستیابی به راه حل سیاسی در یمن و برآورده شدن خواسته های مشروع تمام اقشار جامعه یمن از جمله نیروهای مردمی این کشور» ابراز امیدواری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله یمن نیز روز شنبه در یک پیام تلویزیونی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص)، برای نخستین بار به رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر این رژیم مرتکب هر گونه حماقتی علیه ملت یمن شود با شدیدترین حملات نیروهای یمنی روبه رو خواهد شد.

الحوثی گفت: خوشحالی و رضایت خاطر آمریکا و اسرائیل از حوادث عراق و لبنان، ماهیت موضع آن ها در قبال این دو کشور را آشکار می کند.

وی از ملت های اسلامی خواست مشکلات شان را به گونه ای حل کنند که مجالی به دشمنان برای سوء استفاده از آن را ندهد تا اتفاقی که در عراق و لبنان افتاده در کشور آن ها رخ ندهد.

الحوثی افزود: قدرت های استکبار همه امکانات خود را از طریق انحراف افکار عمومی و نابودی ارزش ها و اخلاق برای تقویت سیطره بر ملت های منطقه به کار گرفته اند.

وی تاکید کرد که موضع انصار الله در خصوص دشمنی با اسرائیل به عنوان یک رژیم غاصب، موضعی ثابت، انسانی و اخلاقی و پایبندی به دین است.

به گزارش ایرنا، عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.
این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و یا زخمی شدن صدها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت ها و انتشار قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار در این کشور، نتیجه ای به همراه نداشته است.
عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره مند است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت خبرگزاری شبستان مسجد راهپیمایی 13 آبان استان بوشهر مسجد شبستان یزد هفته کتاب و کتابخوانی شیراز حمله عربستان به یمن تجاوز به یمن بحران یمن یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی

وزیر دفاع بلاروس در دیدار امیر آشتیانی گفت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع کشورمان با همتای بلاروسی خود در حاشیه اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

آشتیانی با اشاره به ظرفیتهای متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیتهای موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقتنامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • هاآرتص: سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است
  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس