Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@00:28:38 GMT

ماسک‌ها در آلودگي هوا تاثيري ندارند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۷۹۶۸

ماسک‌ها در آلودگي هوا تاثيري ندارند

خبرگزاری آریا- فوق تخصص ریه گفت: ماسک‌ها هیچ تاثیری در پیشگیری از اثرات آلودگی هوا بر دستگاه تنفسی ندارند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دکتر محمدرضا مسجدی افزود: هر ساله با شروع فصل پائیز، پدیده وارونگی دما رخ می‌دهد که با ثبات شرایط جوی موجب آلودگی هوای شهر‌ها می‌شود.
وی گفت: در گذشته 4شهر بزرگ کشور شامل تهران، تبریز، مشهد و اصفهان درگیر آلودگی هوا بودند، اما امروزه بیش از 20 شهر کشور با معضل آلودگی هوا مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فوق تخصص بیماری‌های ریوی با اشاره به اینکه بر اساس آمار‌های سازمان بهداشت جهانی، سالانه بیش از 7 میلیون و 200 هزار نفر در جهان بر اثر آلودگی هوا فوت می‌کنند ادامه داد: در کشور ما نیز حدود 15هزار نفر به علت آلودگی‌هوا در سال می‌میرند.
وی گفت: خستگی مفرط، خس خس‌سینه، بی حالی، عصبانیت، سست شدن دست و پا در افراد سالم و علایمی، چون تنگی نفس، کاهش یا افزایش ضربان قلب، احتقان تنفسی و افزایش خلط تنفسی در افراد بیمار از علایم ناشی از مسمومیت آلودگی هوا هستند.
مسجدی افزود: ماسک‌های تنفسی چه ساده و چه فیلتردار تاثیری در کاهش علایم آلودگی هوا ندارد و بهتر است افراد در هوای آلوده یک دستمال نمدار را در مقابل دهان خود بگیرند.
این فوق تخصص بیماری‌های ریوی اضافه کرد: افراد تا حد امکان از تردد در هوای آلوده پرهیز کنند بویژه در خیابان‌های اصلی و چهارراه‌ها میزان آلاینده‌ها بیشتر است.
وی گفت: افراد بالای 65 سال، کودکان زیر6 سال، زنان باردار، بیماران قلبی، ریوی، دیابتی و افراد مبتلا به سرطان گروه‌های حساس هستند که در هوای آلوده نباید حضور داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ماسک آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۶۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۷ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 848615 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها آلودگی هوا تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت