Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست "مولانا جلال الدین محمد بلخی و آیین عاشقان " ساعت 16 روز چهارشنبه 22 آبان ماه 98 با حضور استاد کریم زمانی مولوی شناس برجسته کشور در سنندج برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور بررسی مفهوم عشق از منظر مولانا جلال الدین محمد بلخی که آن را وصفی الهی، متنوع، شگفت و قدرتمند می داند در هفته مبارک وحدت نشستی ادبی با عنوان "مولانا جلال الدین محمد بلخی و آیین عاشقان " با حضور استاد کریم زمانی ، محقق ، نویسنده ،پژوهشگر ، مفسر قرآن کریم و شارح مثنوی چهارشنبه 22 آبان از ساعت 16 در محل سالن شماره یک پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این برنامه که با همکاری و مشارکت حوزه هنری، شورای اسلامی و شهرداری سنندج، معاونت امور فرهنگی وهنری اداره کل ورزش وجوانان استان و خانه جوانان سنندج برگزارمی شود استاد کریم زمانی به بررسی مسئله عشق از نگاه مولانا پرداخته می پردازد.

کریم زمانی (متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۳۰ در تهران) مولوی‌شناس ایرانی و مترجم و مفسر قرآن است.

 او دوره کارشناسی زبان و ادبیات عربی را در دانشگاه تهران گذرانده‌است. برجسته‌ترین اثر او که بیش از سی بار تجدید چاپ شده‌است، «شرح جامع مثنوی معنوی» در هفت جلد است.

از اثار این پژوهشگر و شارح برجسته مثنوی می توان به :شرح جامع مثنوی معنوی ناشر: اطلاعات،نی‌نامه،ناشر: اطلاعات،ترجمه روشنگر قرآن کریم، ناشر: نامک،شرح کامل فیه ما فیه: گفتارهایی از مولانا جلال‌الدین محمد بلخی (رومی) (۶۷۲ - ۶۰۴ ه.ق)، ناشر: معین؛ میناگر عشق: شرح موضوعی مثنوی معنوی مولانا جلال الدین محمد بلخی، ، ناشر: نشر نی

،سرالاسرار، عبدالقادربن ابی صالح عبدالقادرجیلانی، ، مسلم زمانی ، خالدمحمدعدنان زرعی (محقق)، محمدغسان نصوح عزقول (محقق)، ناشر: نشر نی، بر لب دریای مثنوی معنوی: بیان مقاصد ابیات، ناشر: قطره – ۱۳۸۱، ترجمه دعای امام حسین (ع) در روز عرفه،  ناشر: نیایشگران وحدت، ترجمه زبده مفاتیح الجنان،  ناشر: اطلاعات، مقدمه ای بر دژ هوش ربا: داستان‌هایی از مثنوی معنوی، ناشر: علم، شرح کامل غزلیات دیوان شمس و غیره اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: کتابخانه تخصصی هنر در سنندج افتتاح شد شمع سرد بهترین فیلم جشنواره قرآن و عترت را از آن خود کرد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان حوزه هنری کردستان مولانا جلال الدین محمد بلخی کریم زمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، «پله های آسمان» عنوان جشنواره قرآنی است که همزمان با دهه فجر و در دو بخش «تقلیدی و تحقیق» و «حفظ یک و سه جز» با هدف نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و به صورت حضوری و مجازی در آذربایجان شرقی برگزار شد.

«زمینه سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه‌های قرآنی» از دیگر اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی بود که بخش حضوری آن به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی در دو زمینه حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

«نماز، امانت دهی، حجاب و عفاف، ادب و خوش رفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار دریافتی و احترام به والدین و بزرگترها» محورهای جشنواره «پله های آسمان» بوده که بخش مجازی آن نیز در زمینه‌هایی چون نقاشی، عکس نوشته و کاریکاتور، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ با ۵۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری برگزار شد.

آئین اختتامیه این جشنواره قرآنی پس از برگزاری بخش‌های مختلف و مشخص شدن منتخبان آن یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ عصر در بوستان قرآن کریم واقع در جلالیه تبریز و با حضور آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

در آئین اختتامیه جشنواره «پله های آسمان» که به همت مجمع قاریان تبریز و شهرداری منطقه ۷ و با همکاری تعدادی از دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود، ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی و نیز جمعی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6088626

دیگر خبرها

  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • نکونام بازیکن حاشیه‌ساز استقلال را تنبیه نکرد!
  • زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود