Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران جهت تامین و تضمین سوخت زمستانی ، با توجه به درخواست شرکت ملی گاز ایران و با هماهنگی مدیریت نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران ، بازتولید گاز از مخازن استراتژیک سراجه قم و شوریجه آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، «رامین حاتمی» در رابطه با میزان تزریق گاز طی هشت ماه اول امسال به مخزن سراجه قم اظهار داشت : در هفت ماه اول امسال در مجموع ۸۶۹  میلیون متر مکعب گاز در مخزن سراجه قم تزریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان با احتساب ذخیره مربوط به سالهای قبل در مجموع یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون متر مکعب است.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران افزود: در سال جاری با توجه به افزایش فشار تزریق گاز به میزان ۱۰ بار و تحویل مطلوب گاز از سوی شرکت ملی گاز ایران به این شرکت جهت ذخیره‌سازی، راندمان تزریق گاز نسبت به برنامه تکلیفی ۹۴ درصد محقق شده  که ۱۷ درصد بیشتر از سال گذشته است. طبق هماهنگی انجام شده نیز بازتولید از مخزن از امروز آغاز شد.

وی درباره اهمیت طرح ذخیره‌سازی سراجه قم تصریح کرد: با توجه به روند افزایش مصرف گاز در کشور و سیاست‌گذاری شرکت ملی نفت ایران برای تضمین و تامین سوخت در فصل سرد سال، تبدیل مخزن تخلیه شده سراجه قم به عنوان مخزن ذخیره‌سازی در دستور کار قرار گرفت. همچنین موقعیت جغرافیایی مناسب، مجاورت آن به استان تهران و خط لوله سراسری انتقال گاز، ضرورت اجرای این طرح ملی را دوچندان کرد تا در اوج مصرف گاز در فصل زمستان خللی در گازرسانی ایجاد نشود.

 حاتمی درباره ذخیره‌سازی و آغاز بازتولید گاز از مخزن شوریجه D نیز گفت: در هشت ماه نخست امسال در مجموع یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون متر مکعب گاز به مخزن ذخیره‌سازی شوریجه D تزریق شد که با احتساب مجموع گاز ذخیره‌شده طی سال‌های قبل در مجموع دو میلیارد و ۸۱ میلیون متر مکعب گاز در مخزن ذخیره شده است. همچنین با توجه به میزان گاز تحویلی از سوی شرکت ملی گاز ایران به این شرکت جهت ذخیره‌سازی راندمان عملکرد تزریق گاز نسبت به برنامه تکلیفی، مشابه دو سال قبل حدود ۶۷ درصد بوده است.

طبق هماهنگی انجام شده بین شرکت ملی گاز ایران و مدیریت نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران، تاسیسات و چاه‌ها در حال آماده‌سازی برای تولید بوده و بازتولید گاز از مخزن شوریجه D از امروز آغاز شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل خبرگزاری شبستان شبستان یزد هفته کتاب و کتابخوانی رفسنجان گاز گاز رسانی گازرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: در بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته بیش از پنج میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های مخزنی استان مهار و ذخیره‌سازی شد.

عباس سارانی افزود: سد مخزنی رزه درمیان با ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار مترمکعب، سد سیاهو سربیشه با یک میلیون و ۸۰ هزار مترمکعب و سد نهرین طبس با ۶۰۰ هزار مترمکعب بیشترین ورودی رواناب‌ها را داشتند.

وی با بیان اینکه از روز پنجشنبه تا روز گذشته (شنبه ۱۵ اردیبهشت) یک میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های تغذیه مصنوعی شوسف، چهارفرسخ و سید علی شهرستان نهبندان مهار و جمع‌آوری شده، گفت: هشت سد مخزنی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۷۵ میلیون مترمکعب رواناب در استان وجود دارد که از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۸ میلیون و ۷۳۰ هزار مترمکعب رواناب در این سد‌ها ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: در حال حاضر از ظرفیت ۷۵ میلیون مترمکعب سد‌های مخزنی استان ۳۰ درصد معادل ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده و برای ذخیره‌سازی سیلاب و رواناب در سد‌ها مشکلی وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • آغاز به‌کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به‌کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان
  • آغاز به کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد( پنجره) در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی
  • ترکیدن مخزن در کارخانه نوشابه‌سازی (فیلم)
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان