Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- موضوع برگزیت اصلی‌ ترین موضوع سه سال اخیر عرصه سیاسی انگلیس سبب تغییرات عمده‌ای در رویکرد احزاب و افکار عمومی شده است. تاریخ انتشار: 14:59 - 20 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۶۸۷۵ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ انگلیس از سال ۲۰۱۶ تاکنون با طوفان سیاسی شدیدی مواجه شده که چند کابینه را سرنگون و چند انتخابات زودهنگام را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نزدیک شدن تاریخ انتخابات زودهنگام پارلمانی انگلیس سبب شده تا طوفان برگزیت با سرعت بیشتری در عرصه سیاسی انگلیس به پیش رفته و تغییر رویکردها، انصراف و استعفا‌های متعدد و جنگ‌های لفظی و سیاسی بی شمار و سر ریز شدن اختلاف نظر‌ها به طیف گسترده‌ای از موضوعات از سیاست مهاجرتی تا اقلیمی و مدارس خصوصی را بر ویرانه مجلس این کشور برجای بگذارد.
سیر تحول موضع گیری احزاب انگلیسی در سال‌ها و به ویژه ماه‌های اخیر از نکات عمده و قابل توجه است. احزاب سیاسی انگلیس در تلاش هستند نقش موثری در آرایش سیاسی مجلس عوام متعاقب انتخابات ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) به منظور تاثیرگذاری بر روند برگزیت داشته باشند؛ تصوری که در هنگام تغییر رئیس حزب حاکم «محافظه کار» نیز وجود داشت.    
تغییر رویکرد در حزب محافظه کار در بیش از سه سال گذشته بیش از سایر احزاب بوده است. «دیوید کامرون»، نخست وزیر محافظه کار وقت انگلیس که در کمپین باقی ماندن در اتحادیه اروپا فعالیت می‌کرد، ناچار به برگزاری همه پرسی خروج و کناره گیری از قدرت به دلیل رای ۵۸ درصدی مردم انگلیس به این فرآیند شد.
اکنون محافظه کار‌ها اصلی‌ترین مدعیان برگزیت هستند.
حزب مخالف «کارگر» که «جرمی کوربین»، رئیس آن، منتقد اصلی اتحادیه اروپا بوده و همواره این نهاد را به دلیل بوروکراتیک بودنش مورد نقد قرار داده و نزدیک به ایده فدراسیون اروپا می‌دانست در جولای امسال نشان داد که به ماندن در این اتحادیه تمایل دارد. این حزب در جولای امسال موضوع همه پرسی دوم را مطرح کرد.   بیشتر بخوانید: کوره داغ برگزیت؛ حملات شدید اللحن سران حزبی انگلیس به یکدیگر
«لیبرال دموکرات» اخیرا به حزب خواهان ابقا در اتحادیه اروپا مبدل شده است. به این معنی که در صورت رخ دادن گزینه بعید موفقیت آنان در تشکیل کابینه، آن‌ها روند خروج را معکوس خواهند کرد. انتظار می‌رود این حزب برخی از کرسی‌های محافظه کاران در مناطق خواهان ابقا در اتحادیه را از آن خود کند.    
حزب «برگزیت» تنها حزبی است که در سال‌های اخیر بر مواضع خود باقی مانده و تنها راه برون رفت از بحران سیاسی اخیر را خروج بدون توافق می‌داند.
حزب «ملی اسکاتلند» نیز در بحبوهه تحولات بر طبل استقلال می‌کوبد. ساکنان اسکاتلند در همه پرسی ۲۰۱۶ خواهان ماندن در اتحادیه اروپا بودند و اکنون با جدی شدن تلاش «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا خواهان استقلال هستند تا بتوانند به عنوان کشوری مستقل در چارچوب اتحادیه باقی بمانند.
احزاب «پلاید کیمرو» ولز و «سبز» نیز از دیگر احزاب خواهان ادامه حضور در اتحادیه اروپا هستند که اخیرا با لیبرال دموکرات‌ها برای حفظ ۶۰ کرسی خود در مجلس توافق کردند تا بتوانند از این طریق مانعی در مسیر تشکیل کابینه جانسون ایجاد کنند.   بیشتر بخوانید: همه سناریو‌ها درباره چشم انداز سیاسی انگلیس و سرنوشت جانسون  
حزب «دی‌یوپی»، یا همان اتحاد دموکراتیک ایرلند که خواهان باقی ماندن در اتحادیه اروپا است، رقیب سرسختی مانند «شین فین»، بزرگ‌ترین حزب ملی گرا و دومین حزب بزرگ ایرلند شمالی را در مقابل خود می‌بیند. این دو حزب با وجود اختلاف نظر در مورد ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا در مخالفت با هر نوع مرز در دریای ایرلند توافق دارند.
برگزیت تاثیر مستقیمی بر افکار عمومی نیز داشته است. گذشته از تلاش اسکاتلند برای استقلال از انگلیس، مردم انگلیس اعلام کردند به جدایی ایرلند شمالی کمتر از خود موضوع برگزیت اهمیت می‌دهند. براساس نظرسنجی‌ها ۴۱ درصد مردم انگلیس اعلام کردند از جدایی ایرلند شمالی ناراحت نمی‌شوند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برگزیت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا احزاب سیاسی انگلیس جرمی کوربین بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است

به گزارش همشهری آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز در جلسه عمومی پارلمان اروپا در استراسبورگ درباره پاسخ ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی طی حملات پهپادی و موشکی گسترده به اهدافی در اراضی اشغالی، گفت: حمله ایران علیه اسراییل در ۱۳ آوریل بی‌سابقه بود. هیچ گاه، پیشتر اتفاق نیفتاده بود. اولین باری است که ایران به طور مستقیم از خاک خود اسراییل را با صدها پهپاد و موشک هدف قرار می‌دهد.

بورل در ادامه اشاره کرد که حمله ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، پس از حمله رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق رخ داد که اتحادیه اروپا آن را محکوم کرده بود.

بورل اقدام متقابل ایران را که تهران آن را پاسخی «مشروع» به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل تلقی کرده بود، «نشان‌دهنده وخیم‌تر شدن شرایطی بسیار متشنج در منطقه دانست.»

او در ادامه گفت: ما، همگی حمله ایران را محکوم کرده و تعهدمان نسبت به امنیت اسراییل را اعلام کردیم. درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد.

بورل با دفاع از سیاست‌های تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: تحریم‌ها ابزار مهمی هستند و ما از آن‌ها برای فرستادن پیام مهمی به ایران درباره فعالیت‌های آن در زمینه اشاعه تسلیحات کشتار جمعی با هدف ثبات‌زدایی در منطقه، استفاده کرده‌ایم.

او افزود: اگرچه، باید بدانیم که تحریم‌ها به تنهایی یک سیاست نیستند. تحریم‌ها ابزاری برای اتخاذ یک سیاست هستند. تحریم‌ به خودی خود، ایران را باز نمی‌دارد. این باید پس از سال‌ها تحریم بین‌المللی مشخص باشد. ایران به همراه کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است. تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند و باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت. اقدام دیپلماتیک باید از اهمیت برابری برخوردار باشد.

کد خبر 846996 منبع: ایسنا برچسب‌ها جوزف بورل - اتحادیه اروپا ایران و کره ‌شمالی خبر ویژه تحریم ایران و اتحادیه اروپا

دیگر خبرها

  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه