Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نماینده دادستان در ابتدای این جلسه از دادگاه گفت: نظر به وجود بحران ارزی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ و همچنین سیاست‌گذاری غلط در سال‌های مذکور فرصت سوءاستفاده سودجویان در این حوزه فراهم شد. پرونده حاضر یکی از گروه‌های خاطی دریافت‌کننده ارز دولتی هستند. متهمان این پرونده متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق ارز به صورت شبکه‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اسامی بخشی از متهمان این پرونده را به شرح زیر اعلام کرد.

محمد خرمی‌پور متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق ارز به صورت شبکه‌ای در حد کلان و جعل مهر.

محمدحسین زندیه متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق ارز به صورت شبکه‌ای در حد کلان.

کاظم نجف‌آبادی فراهانی .

معصومه خرمی‌پور، منیره خرمی‌پور و شهرام تیموری متهمان به معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق قاچاق ارز به صورت شبکه‌ای در حد کلان.

علی‌اصغر سلطانی متهم به معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق قاچاق ارز به صورت شبکه‌ای در حد کلان.

مجید شفیعی.

شرکت‌های دلفین آبی، دکاتجارت آتی و کشت و صنعت سبز سبحان.

بابک حسینی متهم به به معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق قاچاق ارز به صورت شبکه‌ای در حد کلان.

نماینده دادستان ادامه داد: با بررسی محتویات پرونده مشخص شده خانواده خرمی‌پور تحت مدیریت مهدی خرمی‌پور که در منطقه کردستان عراق ساکن بوده اقدام به تشکیل سه شرکت تجاری کردند و با استفاده از بحران ارزی و به بهانه واردات کالاهای اساسی، ارز دولتی دریافت می‌کردند.

وی افزود: این ارز از طریق صرافی آقای عامری تهیه می‌شد و بعد اقدام به فروش آن در بازار آزاد می‌کردند. پس از مشخص شدن این موضوع و ورود ضابطان قضایی کلیه خانواده متواری شده و ضابطان محمدحسین زندیه را در حین فرار دستگیر کردند.

نماینده دادستان گفت: در جریان تحقیقات مشخص می‌شود این افراد با تهیه اسناد جعلی اقدام به ثبت سفارش جعلی می‌کردند.

وی ادامه داد: گروه سازمان‌یافته حاضر شامل افرادی است که تیمور عامری صاحب صرافی ثامن با شخصی به نام کاظم فراهانی آشنا شده که وی دلال وزارت صمت بوده و عامری به واسطه او با آقایان خرمی‌پور آشنا می‌شود. آقایان خرمی‌پور به واسطه عامری ثبت سفارش جعلی انجام می‌دادند و حسب اقاریر جعل تروفرم‌ها در صرافی شخص آقای عامری انجام می‌شد.

وی افزود: در جلسه قبل آقای عامری گفتند از این اقدامات مطلع نبودند که البته پاسخ ایشان هم داده خواهد شد. این افراد پس از دریافت ارز دولتی برای خروج ارز به صورت سازمان‌یافته تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند. آقایان می‌گویند قصد واردات کالا را داشتند. اگر اینطور بوده چرا در تفاهم‌نامه گفته‌اند سهم آقایان خرمی ۳۵۰ تومان از هر دلار خواهد بود.

نماینده دادستان گفت: این که مدعی هستید آقای عامری نقش عمده‌ای دارد به این دلیل است که این توافق را ایشان به عنوان داور مرضی‌الطرفین تهیه کردند و سود آقایان عامری و خرمی‌پور از سود نهایی ۵۰-۵۰ لحاظ شده است. این اقدامات تا سال ۹۷ ادامه پیدا می‌کند که منجر به اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور می‌شود. همچنین در مرحله بعد این ارز از کشور خارج و وارد امارات و ترکیه شده است.

وی ادامه داد: با ورود ضابطان پرونده، خانواده خرمی‌پور و پسران آقای عامری از کشور خارج می‌شوند و ضابطان آقایان زندیه، فراهانی و شفیعی را دستگیر می‌کنند. آقای زندیه در اقاریر خود می‌گویند ما قصد واردات به کشور را نداشتیم چراکه کل تروفرم‌ها جعلی هستند. تحقیقات نشان می‌دهد شرکت‌های دیگری به جز این سه شرکت نتوانسته بودند این میزان ارز کسب کنند. ۱۵۰ میلیون دلار به واسطه چه زد و بند توسط این سه شرکت اخذ شده است.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرون کشیدن پسر بچه ۱۲ساله از میان آرواره های سگ بدون صاحب در کرج ! | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.
این پسر بچه در پی حمله سگ‌ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود.

او از ناحیه صورت (لب،بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 847547 منبع: فارس برچسب‌ها استان البرز خبر مهم سگ بدون صاحب

دیگر خبرها

  • کرم معجزه
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • بیرون کشیدن پسر بچه ۱۲ساله از میان آرواره های سگ بدون صاحب در کرج ! | تصاویر
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران