Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@21:33:33 GMT

تولید سالانه ۴ میلیارد دُز واکسن در موسسه رازی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۹۰۵۰

به گزارش مهر، مجتبی محرمی صبح دوشنبه در همایش پدافند غیرعامل زیستی که در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد، اظهار کرد: این موسسه بیش از ۹۰ درصد واکسن های دامی و بیش از ۳۰ درصد واکسن های مورد نیاز طیور را تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه واکسن های ضروری و موثر در حوزه انسانی را موسسه رازی تامین می کنند، گفت: این موسسه ۱۲ آزمایشگاه تخصصی و یک آزمایشگاه رفرانس بین المللی «آبله» دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه بار اصلی تحقیقات دامپزشکی بر عهده موسسه رازی است، افزود: در حوزه فرآوری های بیولوژیکی نیز این مجموعه فعالیت های ارزنده ای دارد.

محرمی با تاکید بر اینکه توان موسسه رازی برای حفظ سلامت کمتر از دیگر حوزه ها نیست، گفت: این موسسه رازی از سوی دوستان ناآگاه و دشمنان دانا مورد تهدید است، دشمنان آنهایی هستند که ما را مورد تحریم قرار داده و موجب شده اند موسسه رازی در تامین مواد اولیه و یا تامین تجهیزات با مشکلات مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه آینده نگری لازم برای رفع مشکلات متاثر از تحریم ها را داشته ایم، گفت: موسسه رازی در استان البرز نیز با دارایی، شهرداری کرج و شرکت بهره برداری مترو مشکلاتی دارد.

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با این توضیح که موسسه گاهی از سوی وزارتخانه تحت فشار است، افزود: با عناوینی چون خصوصی سازی، واگذاری و برون سپاری این موسسه تحت فشارهای پیدا و پنهان و همچنین تهدید هستیم.

محرمی در بخش دیگری با اشاره به ورود سالانه بیش از ۱۰ میلیارد دُز واکسن به کشور، گفت: موسسه رازی در بهترین شرایط توانسته سالانه بیش از ۴ میلیارد دُز واکسن تولید کند و اگر اعمال برخی فشارها نباشد قدرت تولید واکسن بیشتر وجود دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان پدافند غیر عامل باید در موسسه رازی کمیته ای تشکیل دهد تا تهدیدات داخلی که رازی را تحت فشار قرار می دهد، شناسایی شود، گفت: زیرا بروز این موارد برنامه ریزی ها را با مشکل مواجه می کند.

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به تعیین سیاست هایی برای فعال شدن هرچه بیشتر بخش خصوصی، گفت: بخش خصوصی باید خلاءهای موجود در سیستم های دولتی را پُر کند، موسسه رازی نباید با فشار مجبور به برون سپاری شود نباید این موسسه را خلع سلاح کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۹۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خسروی عصر پنجشنبه در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات مازندران به بیان برخی از دستاوردها و موفقیت‌های این مجموعه پرداخت و گفت: این مرکز از سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون ۲۷ رقم برنج را به حوزه کشاورزی کشور معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ارقام تولید ما به استان‌های مختلف کشور جهت کشت برنج از جمله گیلان، گلستان، خوزستان و بلوچستان ارسال می‌شود و تحقیقات ما در حوزه افزایش بهره وری، کاهش مصرف کود و سم، تولید بذر و تولید برنج سلامت محور منجر به موفقیت‌های برجسته ای در برنج کشور شده است.

مدیر مرکز تحقیقات برنج مازندران از فعالیت ۱۶ عضو هیأت علمی در این مجموعه پژوهشی خبر داد و تاکید کرد: یکی از موفقیت‌های اخیر این مرکز مبارزه با آفت کرم ساقه خوار برنج به روش ابتکاری است که بر اساس این دستاورد به صورت کاملاً بیولوژیک و با ساده‌ترین روش‌ها می‌توان آفت مهم کرم ساقه خوار برنج را در مزارع کنترل کرد.

کد خبر 6088650

دیگر خبرها

  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟