Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@03:17:33 GMT

کشف ۶۰۰ تن انواع مواد مخدر در کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۵۹۶۰۱

صراط:

اسکندر مومنی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: در این سفر بازدیدهایی از منطقه عمومی میرجاوه و سراوان و مراکز نگهداری کودکان و زنان معتاد انجام شد که خوشبختانه سطح خدمات و آمادگی ها در حد قابل قبولی بود.

به گزارش تسنیم دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به برگزاری همایش یاریگران زندگی که در زاهدان برگزار شده گفت: ایران با تمام توان در حال مبارزه است که در این مبارزه سیستان وبلوچستان در خط مقدم جامعه جهانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 600 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که مقصد اکثر این مواد اروپا بوده است در واقع به طور میانگین کشفیات مواد مخدر کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 15 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سهم ایران اسلامی در سطح جهانی در رابطه با کشفیات تریاک بیش از 90 درصد بوده ‌که این رقم در سال گذشته 76 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه 67 درصد مرفین جهان در ایران کشف می‌شود عنوان کرد: این آمارها بیانگر دفاع جانانه ایران از بشریت و مبارزه صادقانه آن با مواد مخدر است خوشبختانه در استان سیستان و بلوچستان نیز افزایش 25 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به ماینگین سال گذشته جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: سپاه پاسداران دستگاه‌های قضایی و امنیتی نهایت مراقبت از کشور را در این زمینه انجام می‌دهند و در حوزه مقابله ای وضعیت بسیار مناسبی در کشور داریم.

مومنی تصریح کرد: براساس نظرسنجی انجام شده در سطح کشور، مردم سیستان وبلوچستان طی دو مرحله متوالی آمادگی بیش از 80درصدی خود برای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد را اعلام کرده اند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزد: در سال گذشته در کشور 2 هزار و 410 سازمان مردم نهاد وجود داشته که امسال این رقم به حدود 3 هزار سازمان رسیده و قرار است هر طرحی که از این استان در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر و مسائل مربوط به آن دارای شرایط و ویژگی‌های لازم باشد مورد حمایت مالی قرار بگیرد.

وی با اشاره به تصویب 41 طرح در حوزه مقابله با توزیع و عرضه مواد مخدر در سیستان و بلوچستان گفت: برای این طرح‌ها اعتباری بیش از 200 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

 

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سید محمود میرفیضی گفت: مأموران کلانتری ۱۵ احمدآباد آبادان با انجام کار اطلاعاتی یک قاچاقچی مواد مخدر را در این شهرستان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و ۷۴ کیلوگرم حشیش از او کشف کنند.
 او از مردم خواست در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر و به منظور ضربه زدن به سوداگران مرگ، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی به شماره ۱۱۰ اطلاع دهند تا پلیس در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان