Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهادی بیان کرد: نخستین دوره جایزه ادبی ملی زنده‌یاد حسین جلال‌پور (جایزه مستقل غزل) دی‌ماه امسال در بندر گناوه برگزار می‌شود.

حسن فرهادی دبیر نخستین دوره جایزه ملی غزل زنده‌یاد حسین جلال‌پور روز دوشنبه (20 آبان) در گفتگو باخبرگزاری شبستان  در  بوشهراظهار داشت: این جایزه در سه بخش شامل غزل‌های ارسالی، مجموعه غزل چاپ شده و پژوهش و مقاله است که دکتر سیدضیاء موحد  داوری پخش پژوهش این رویداد را به همراه ابوالفضل خطیبی، سعید رضوانی، رضا معتمد، مهری بهفر و عاطفه طیه برعهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسن فرهادی افزود:  علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد ادبی  تا ۱۶ آذرماه سال جاری می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جایزه در بندرگناوه  ارسال کنند.

 

وی یادآورشد: داوری آثار ۱۷ آذر تا ۵ دی‌ماه ۹۸ انجام  و اسامی پذیرفته‌شدگان ۶ دی‌ در آیینی معرفی خواهدشد.

 

زنده یاد حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد و  از شاعران غزل‌سرای جریان موسوم به غزل دهه ۷۰ بود که مجموعه " کلاغ بعد از کلاغ " یکی از کتاب‌های نمونه این جریان به‌شمار می‌رود.

 

این شاعر فقید در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به‌عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت.

 

تصحیح دیوان‌های اشعار محمدخان دشتی و خواجوی کرمانی از دیگر آثار این شاعر فقید است و علاوه بر آن نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری از او  برجای مانده‌است.
 

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر در گذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان شیراز هفته وحدت استان بوشهر اردبیل کانون های مساجد غزل خوانی غزل فارسی استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری امروز در نشست خبری گفت: رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران» ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

مریم عرب نژاد افزود: رویداد کشوری جوانی جمعیت ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی و تقدیر از فعالان حوزه جمعیت عنوان کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • سهمیه قطعی ایران برای نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا: ۱+۲
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان