Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزادسازی بیش از ۳۰۰ زندانی غیرعمد در آستانه ۱۷ ربیع‌الاول با مشارکت واقفان و خیران، برگزاری دوره‌های مطالعاتی ویژه طلاب و برگزاری جشن‌های ولادت پیامبر(ص) از مهمترین اخبار حوزه قرآن و معارف در ۲۰ آبان ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار حوزه قرآن و معارف در بیستمین روز از آبان ماه ۹۸:

 

آزادسازی بیش از ۳۰۰ زندانی غیرعمد در آستانه ۱۷ ربیع‌الاول با مشارکت واقفان و خیران

 

 

حجت الاسلام «احمد شرفخانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه  قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از آزادی سازی زندانیان جرائم غیرعمد در آستانه ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) خبر داد و اظهار کرد: یکی از رویکردهای مرکز امورخیریه سازمان اوقاف کمک و مساعدت به خانواده های بی بضاعت و نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در همین راستا یکی از برنامه هایی که در ایام عید غدیرخم انجام شد، آزاد سازی 320 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد بود، زیرا که در مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه سعی و تلاش ما در این راستا بوده است که برنامه هایی را طراحی کنیم که به قشر ضعیف، بی بضاعت و نیازمند کمک کند.

 

حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: به همین منظور دومین مرحله طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در هفته وحدت و در سالروز میلاد پیامبر(ص) انجام می شود که در این زمینه ابلاغیه و دستورالعمل های لازم به کل کشور ارسال و برای هر استان نسبت به بهره گیری از ظرفیت های استانی برنامه ریزی های لازم انجام شده است، تا از طریق مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت موقوفات، متولیان و بهره گیری از ظرفیت های مردمی بحث آزادی زندانیان در ایام 17 ربیع الاول انجام  شود.

 

وی تاکید کرد: مقرر شده است که ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان ها با مشارکت سازمان امور زندان های استان ها جهت شناسایی زندانیان مشمول همکاری داشته باشند و از خانواده های نیازمند در این زمینه حمایت های لازم صورت گیرد.

 

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اعتبار اختصاص داده شده در این مرحله، دومیلیارد تومان است، افزود: پیش بینی ما در این مرحله آزادسازی بیش از 300 نفر است و اقدام دیگری که انجام خواهد شد، این است که با توجه به اینکه برخی از محکومیت های مالی از سوی برخی افراد و خانواده ها و مجموعه ها است، به همین جهت همکاران ما تلاش می کنند که بحث بخشش و عفو محکومیت های مالی که با مشارکت های مردمی خیرین اتفاق می افتد، نیز مورد توجه قرار دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین با استفاده از ظرفیت های متولیان و خیران، جشن های گلریزان در استان ها با همکاری امور زندان ها آغاز شده است.

 

 یادآور می شود، علاقه‌مندان و خیران می‌توانند کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان از طریق شماره حساب‌های زیر واریز کنند:

 

بانک مسکن شماره کارت: ۸۰۰۱‏‏‏-۸۰۰۱‏‏‏-۲۳۱۳‏‏‏-۶۲۸۰ ‏‏- شماره حساب: ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷

شماره شبا: IR۵۴۰۱۴۰۰۴۰۰۰۰۰۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ ‏‏- بنام: سازمان اوقاف و امور خیریه ‏‏- حمایت از آزادی زندانیان

 

مراسم اولین سالگرد ارتحال «حجت‌‌الاسلام مصطفی جان‌‌نثاری» برگزار می‌‌شود

 

مراسم اولین سالگرد ارتحال «حجت‌ الاسلام مصطفی جان‌ نثاری» جمعه، ۲۴ آبان ‌ماه از ساعت ۱۵ در حسینیه محبان شهدای (ع) تهران برگزار می‌ شود.

 

بنا بر این گزارش، حجت‌ الاسلام مرتضی ادیب یزدی و مرتضی طاهری، سخنران و مداح این مراسم هستند.

 

 این گزارش می افزاید، حجت ‌الاسلام والمسلمین جان‌نثاری، سخنران هیأت ‌های مذهبی، دوشنبه، ۲۱ آبان ماه سال ۹۷ درگذشت. وی کارشناس و پژوهشگر حوزه دین بود که سابقه فعالیت در سازمان نیروهای مسلح و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور به همراه سخنرانی در هیئات مذهبی تهران را در کارنامه خود داشت.

 

یادآور می شود، حسینیه محبان شهدا (ع) در تهران، خیابان پیروزی، خیابان شهید واضحی ‌فرد واقع شده است.

 

سیر مطالعاتی «بینش مطهر» در مدرسه ثامن الائمه (ع) برگزار می‌شود

 

 

مدرسه علمیه حضرت ثامن الائمه (ع) در راستای آشنایی بیشتر استادان و طلاب با آرا و اندیشه های شهید آیت الله مرتضی مطهری، از نظریه پردازان انقلاب اسلامی، سیر مطالعاتی «بینش مطهر» را برگزار می کند.

 

بنا بر این گزارش، بینش مطهر شامل سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری است که بر اساس آن، 40 اثر این متفکر انقلاب اسلامی همراه با تبیین آنها برای استادان و طلاب این مدرسه علمیه بازخوانی می شود.

 

این گزارش می افزاید: مدرسه علمیه حضرت ثامن الائمه (ع) از جمله مدارس حوزه علمیه استان تهران است که در کنار ارائه دروس رایج، نشست ها، کارگاه ها و کلاس هایی درباره آشنایی بیشتر طلاب با مذاهب اسلامی، ادیان ابراهیمی و فرقه های نوظهور را برگزار می کند.

 

آموزش زبان های انگلیسی و فرانسوی از برنامه های جالب دیگر مدرسه علمیه حضرت ثامن الائمه (ع) است که به منظور آماده سازی طلاب این مدرسه برای تبلیغ در عرصه بین الملل انجام می شود.

 

یادآور می شود، مدرسه علمیه حضرت ثامن الائمه (ع) در  تهران، خیابان آیت الله کاشانی، خیابان بهنام، کوچه شهید آقاخانی، واقع شده است.

 

افتتاح سالن ورزشی چندمنظوره آستان سیدالکریم(ع) در شهرری

 

 

 

مراسم افتتاح سالن چندمنظوره حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یکشنبه، ۱۹ آبان ماه با حضور آیت‌الله ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

 

در این مراسم آیت‌الله «محمد محمدی ری شهری» با تقدیر و تشکر از عواملی که جهت ساخت این ورزشگاه تلاش کرده بودند، طی سخنان کوتاهی گفت: در ابتدا به مناسبت هفته وحدت و در پیش بودن ولادت پیامبر اسلام(ص) این ایام با برکت را به همه تبریک عرض می‌کنم.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود:‌ پیامبر اسلام(ص) از بین همه ورزش‌ها و مسابقات به تیراندازی، اسب‌دوانی، شنا و کشتی علاقه خاص داشتند و همواره اصحاب خود را به فراگیری این ورزش‌ها توصیه می‌کردند.

 

وی ابراز کرد: علت اینکه حضرت(ص) به ورزش‌های نظیر تیراندازی و اسب‌دوانی علاقه خاص داشتند این بود که این ورزش‌ها افزون بر اینکه برای سلامتی انسان مفید هستند هنگام نبرد نیز کاربرد دارند.

 

آیت‌الله ری شهری افزود: آن زمان فراگیری و پیشرفت در ورزش‌هایی نظیر تیراندازی و اسب دوانی در مقابله با دشمنان بسیار لازم بود. امروز هم شایسته است به تبعیت از فرمایشات پیامبر اسلام(ص) فرزندان ما ورزش‌هایی را که در سلامتی آنها موثر بوده و در مقابله با دشمن کاربرد دارد به خوبی فرا بگیرند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که تلاش و خدمات کارکنان و خادمان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)‌ در بهره‌برداری از این مجموعه ورزشی برای اهالی ری مبارک باشد.

 

گفتنی است، در این مراسم  فینال مسابقات فوتسال چهارجانبه ادارات شهرستان ری با برگزاری مسابقه میان تیم فوتسال هلال احمر و کارکنان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد که در پایان این مسابقه تیم آستان مقدس به پیروزی رسیده و مقام اول را به آورد.

 

در پایان مراسم از تیم‌های فوتسال برتر مسابقات ادارات شهرستان ری با اهدای جوایزی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

برگزاری کارگاه «سبک زندگی سالم» در فرهنگ‌سرای قرآن

 

 

ارگاه «سبک زندگی سالم با رویکرد طب ایرانی اسلامی» سه شنبه، ۲۱ آبان در فرهنگسرای قرآن برگزار می شود.

 

این همایش با سخنرانی «امید رجبی» و بیان مبانی علم تغذیه در طب سنتی و اسلامی، معرفی غذاهای سالم گیاهی، حیوانی و دریایی با عنوان «غذا درمانی» و به طور کلی از مواردی که باید در زندگی امروز در حوزه خوراک و تغذیه به آن توجه داشت، همراه است.


علاقمندان برای شرکت در این کارگاه می توانند روز سه شنبه، ۲۱ آبان ماه ساعت ۱۰ صبح به نشانی خیابان قزوین نرسیده به میدان شمشیری نبش خیابان شهید کاظمی، فرهنگسرای قرآن مراجعه کنند ضمن اینکه ورود برای عموم خواهران و برادران آزاد است.

 

برگزاری جشن پیامبر خوبی‌ها در آستان قدس شیخ صدوق(ره)

 

همزمان با فرا رسیدن میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، آستان مقدس شیخ صدوق(ره) میزبان برنامه جشن پیامبر خوبی‌ها می شود.

 

براین اساس؛ این مراسم معنوی با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط سید جواد حسینی، قاری بین‌المللی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، مفسر قرآن کریم همراه است.

 

همچنین، اجرای تواشیح از دیگر برنامه‌های جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) است که توسط گروه همخوانی فجر انجام می‌شود.

 

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره‌مندی از تفاسیر حجت‌الاسلام قرائتی و تلاوت قاری بین‌المللی و دیگر برنامه‌های این جشن بزرگ، روز پنجشنبه، ۲۳ آبان‌ماه پس از نمازمغرب و عشاء به آستان مقدس شیخ صدوق(ره) واقع در شهرری، خیابان ابن بابویه مراجعه کنند.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت شبستان یزد خبرگزاری شبستان استان بوشهر مسجد شیراز رئیس جمهور کانون های فرهنگی هنری مساجد رفسنجان بسته خبری امور خیریه 17 ربیع الاول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان

طاهره فامیل خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برنامه‌های دهه کرامت گفت: با توجه به نزدیک شدن به سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه «سلام الله علیها» و روز دختر، جشن‌ها، رویدادها و برنامه‌های فرهنگی در راستای تکریم دختران استان همدان برگزار می‌شود.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان افزود: امسال سومین سالی است که با یاری خداوند متعال و هم افزایی میان مجموعه‌های فرهنگی، سلسله جشن‌های «ماهدخت» را در همه شهرستانها برگزار می‌کنیم.

وی هدف از برگزاری این جشن‌ها را تکریم جایگاه والای دختران در خانواده و اجتماع و فرهنگ سازی در خصوص این موضوع دانست و گفت: در نگاه خداوند و ائمه اطهار «علیهم السلام» دختران هدیه و برکتی از جانب خداوند هستند که به واسطه قدم گذاشتن آنها در هر خانواده‌ای، پدر و مادر مستحق دریافت پاداش و بهشت می‌شوند و برای تربیت خوب آنها آمرزیده می‌شوند.

فامیل خلیلی بیان کرد: تکریم دختران منجر به افزایش عزت نفس و شکل گیری صحیح هویت دخترانه می‌شود و در ایحاد جامعه‌ای با حضور بانوان بالنده و با حیا و با نشاط بسیار مؤثر خواهد بود.

وی در مورد هم افزایی بین مجموعه‌ها اشاره کرد: که این جشن‌ها همه ساله با حمایت ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها، ستادها و بنیاد نوجوان، اداره آموزش و پرورش، اداره ارشاد اسلامی، جامعه القرآن، فرمانداری، کانون پرورش فکری، مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی برگزار می‌شود.

برنامه‌ها از چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

برخی از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام عبارتند از:

برگزاری حداقل یک جشن بزرگ با عنوان ماهدخت در سالن‌ها و پارکهای بزرگ شهر

برگزاری رویدادهای فرهنگی «دختران حاج قاسم»

تجلیل از دختران برگزیده و شاخص فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی و کارآفرین در محلات

برگزاری بازارچه خود اشتغالی دختران و بانوان

برگزاری مسابقه و پویش حرف آوردی های همدان با عنوان «فردامون»

پیگیری دیدار دختران برگزیده با امامان جمعه شهرستانها در دهه کرامت

برگزاری طرح کافه گفتگو در اماکن عمومی و در کافه رفیقانه با حضور دختران

معرفی دختران برگزیده به صدا و سیما

کد خبر 6097569

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • رسول الله (ص) محور وحدت هستند
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد