Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزارت دفاع ملی ترکیه از آغاز چهارمین گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال سوریه خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، وزارت دفاع ملی ترکیه در گزارشی اعلام کرد که آنکارا و مسکو روز دوشنبه (امروز) چهارمین گشت‌زنی مشترک خود را در شمال سوریه آغاز کردند.
به نوشته خبرگزاری «تاس»، در گزارش وزارت دفاع ملی ترکیه آمده: «طبق توافق 22 اکتبر (30 مهر) با فدراسیون روسیه در سوچی،‌ چهارمین گشت‌زنی با مشارکت واحدهای ارتش ترکیه و روسیه و با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه « درباسیه» در شرق رود «فرات» آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
نخستین گشت‌زنی مشترک ارتش این دو کشور، پس از گفت‌و‌گوی تلفنی «یاشا گولر» رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه با «والری گیراسیموف» همتای روسی‌اش، دهم آبان ماه جاری آغاز شد.
طبق توافق «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در 22 اکتبر گذشته (30 مهر) در شهر سوچی در جنوب روسیه، شبه‌نظامیان کُرد سوریه تا عمق 30 کیلومتری در شمال سوریه عقب‌نشینی کردند و مقرر شد تا دو کشور گشت‌زنی مشترک در این منطقه داشته باشند.
این توافق پس از تجاوز نظامی ترکیه به سوریه حاصل شد. ارتش ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از 17 مهر ماه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف ادعایی دور کردن خطر شبه‌نظامیان کُرد سوریه آغاز کردند.

درگیری ارتش سوریه با نظامیان ترکیه
یگان های ارتش سوریه روز دوشنبه با نیروهای ترکیه در حومه شمالی شهر «تل تمر» در شمال سوریه درگیر شدند.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، این درگیری در محور روستاهای «المناخ» و «المحمودیه» در حومه شمالی شهر تل تمر در استان «الحسکه» به وقوع پیوست.
تاکنون از جزئیات بیشتر این خبر و تلفات و یا زخمی های احتمالی دو طرف گزارشی مخابره نشده است.
خبرنگار سانا گزارش داد، نیروهای ترکیه و مزدوران آنان در روستاهای «الاهراس»، «الاربعین» و «السوده» در حومه شهر «راس العین» دستگاه های ترانس برق و در دو روستای «المناجیر» و «العامریه» داروخانه ها و مغازه ها را تاراج کرده اند.
در همین راستا، ارتش سوریه دیروز نیز روستایی واقع در استان الحسکه را از ارتش ترکیه باز پس گرفت.

حمله پهپادی ترکیه به شمال سوریه
روز گذشته روستایی در ریف منطقه «راس‌العین» در شمال سوریه هدف حمله پهپادی ترکیه قرار گرفت.
رسانه‌های سوری می‌گویند پهپادهای ارتش ترکیه روز یکشنبه به نقاطی در شمال این کشور حمله کرده‌اند.
به نوشته خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، این حمله به روستای «الدرداره» واقع در حومه منطقه «رأس العین» در استان «الحسکه» انجام شده است.
بنا بر این گزارش، این حمله تلفات جانی نداشته است، اما خسارت‌های مالی بر جای گذاشته است.
سانا همچنین خبر داد، روز یکشنبه دو نفر از غیرنظامیان سوری بر اثر انفجار مین در اطراف روستای «الدسدیه» در حومه رأس العین زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.
بر اساس این گزارش، این مین را نیروهای ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در حومه روستای الدسدیه نصب کرده بودند.
با وجود برقراری آتش‌بس طبق توافق «سوچی»، حملات ترکیه به شمال سوریه به طور کامل متوقف نشده است و ارتش ترکیه هر از گاهی دست به حملاتی در مناطق شمالی سوریه می‌زند.

حمله به پاسگاه ارتش سوریه
برای اولین بار پس از سیطره دولت سوریه بر منطقه غوطه شرقی، یک ایست بازرسی متعلق به نیروهای امنیتی سوریه مورد هجوم قرار گرفت.
به گزارش مرکز رسانه غوطه شرقی وابسته به گروههای مخالف، انفجاری در یکی از ایست بازرسی های ارتش سوریه بین مناطق کفربطنا و سقبا رخ داده است
این گزارش می افزاید: پس از این انفجار نیروهای امنیتی به سرعت در منطقه حاضر شدند و همه راه های منتهی به محل حادثه را مسدود کردند .
این بمب که در نزدیکی این ایست بازرسی کار گذاشته شده بود باعث اختلال رفت و آمد وسایل نقلیه شد.
گروهی گمنام به نام "گروهان قاسیون" این عملیات را بر عهده گرفت، این اولین باری نیست که این گروه مسئولیت برخی از عملیات ها در حاشیه دمشق را بر عهده می گیرد اما تا کنون هیچ اطلاعاتی از این گروه منتشر نشده است.
گفتنی است منطقه غوطه شرقی در شهر دمشق بعد از سیطره ارتش سوریه به ندرت شاهد این گونه حوادث تروریستی است.

شهادت کودک سوری در حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به حلب
شبکه تلویزیونی المیادین از شهادت یک کودک سوری بر اثر اصابت خمپاره تروریست‌ها به محله‌های سیف الدوله و الحمدانیه در حلب در شمال سوریه خبر داد.

انفجار بمب در منطقه تحت کنترل ترکیه در سوریه
به گزارش خبرگزاری رویترز از استانبول، بنا بر اعلام وزارت دفاع ترکیه و نیرو‌های امدادی، بر اثر انفجار یک بمب روز یکشنبه در منطقه‌ای واقع در شمال شرق سوریه هشت نفر کشته شدند. این منطقه تحت کنترل نیرو‌های ترکیه و هم پیمانان محلی آن‌ها قرار دارد.
وزارت دفاع ترکیه این حمله را به شبه نظامیان کرد وابسته به «ی پ گ» نسبت داد. حمله مذکور در شهر سلوک در 10 کیلومتری مرز ترکیه روی داد.
«ی پ گ» به دنبال توافق روسیه و ترکیه در اواخر ماه اکتبر، از مناطق مرزی عقب نشینی کردند و به دنبال آن آنکارا به عملیات نظامی خود پایان داد.

جسد پایه‌گذار کلاه سفیدهای سوریه در استانبول پیدا شد
به گزارش اسپوتنیک، منابع آگاه اعلام کردند جسد جیمز لو موزوریه که پایه گذار گروه موسوم به کلاه سفیدها در سوریه شناخته می شد، بامداد دوشنبه در محل سکونت وی در استانبول پیدا شد.
دفتر وی نیز این خبر را تأیید کرد. در حال حاضر دلیل اصلی مرگ او که تابعیت انگلیسی داشت، مشخص نیست.
بر اساس اخباری که مطبوعات منتشر کردند جسد وی در حالی که آثار شکستگی بر دو پا و سرش دیده می شد، روز دوشنبه در آپارتمان محل سکونت وی پیدا شد.

آمریکا 500 تا 600 نیروی خود را در سوریه نگه خواهد داشت
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره؛ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد: ما حدود 500 تا 600 نیروی خود را پس از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور درمورد عقب نشینی نیروهایمان از سوریه، در این کشور باقی نگه خواهیم داشت.

آمریکا ماهانه 30 میلیون دلار از فروش نفت سوریه به جیب می زند
وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از تداوم سرقت نفت سوریه توسط آمریکا، این اقدام را تهدیدی جدی برای حاکمیت سوریه و پایان بحران در این کشور عنوان کرد.
«سرگئی لاوروف» روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ظهراب مناتساکانیان» وزیر امور خارجه ارمنستان در ایروان گفت: تلاش‌های آمریکا برای سرقت سوریه و تحت کنترل گرفتن میادین نفتی این کشور، برای روند حل و فصل مسائل سوریه هیچ نتیجه خوبی نخواهد داشت.
وی درباره آنچه که آمریکا در شمال سوریه درحال تلاش است، خاطرنشان کرد، بدیهی است سرقت از میدان نفتی سوریه و تلاش برای تحت کنترل گرفتن میادین نفتی این کشور نتیجه نخواهد داد و فقط تهدید جدی و تنش آفرینی را در این بخش از سوریه تشدید میکند.
براساس اطلاعات روسیه، آمریکا ماهانه از فروش نفت سوریه 30 میلیون دلار درآمد کسب می‌کند. روسیه برای کنترل تمام مناطق سوریه توسط ارتش این کشور تلاش می‌کند.
لاوروف در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی گفت که روسیه تلاش می‌کند و اصرار دارد که ارتش سوریه در سریع ترین زمان ممکن کنترل همه مناطق این کشور را به دست بگیرد.
وی افزود: تنها این اقدام (کنترل ارتش سوریه بر سراسر قلمرو این کشور) به پایان دادن به تروریسم در این کشور و رفع تمام مسائل مربوط به حل‌وفصل سیاسی آن کمک می‌کند.
وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی در ایروان گفت که نظامیان روسیه و آمریکا دائما با یکدیگر در ارتباط هستند.
وی ادامه داد: در کرانه شرقی رودخانه فرات حضور غیرقانونی نظامیان آمریکا ادامه دارد.
لاوروف گفت: ما همراه ترکیه و ایران تلاش می‌کنیم تا تهدید تروریستی را در سوریه برطرف کنیم. رسیدن به این هدف نه فقط با اقدامات نظامی بلکه وسایل دیگر ازجمله موضوعات مرتبط با حقوق بین المللی برای تعقیب قضایی تروریست‌ها امکانپذیر است.
وی ادامه داد: به صورت همزمان ما با سایر طرف‌های مساله سوریه از جمله ایالات متحده ارتباط داریم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۵۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ارتش آمریکا از درگیری اوکراین برای آزمایش فناوری هوش مصنوعی جدید استفاده می‌کند که به شناسایی اهداف در میدان نبرد با استفاده از فیلم‌های پهپاد کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، به گفته این رسانه آمریکایی، تحقیقات در مورد این فناوری که «پروژه ماون» (Project Maven) نام دارد، ابتدا به‌عنوان یک قرارداد دولتی توسط گوگل شش سال پیش انتخاب شد.

با این حال، پس از مخالفت مهندسان و کارمندان که نمی‌خواستند در ساخت ابزار هوش مصنوعی برای استفاده نظامی شرکت کنند، این غول فناوری از این پروژه که توسط سایر پیمانکاران انتخاب شد، کنار رفت.

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، اکنون، این فناوری در خط مقدم اوکراین در حال آزمایش است، آن هم در شرایطی که افسران غربی و اوکراینی، همراه با برخی از پیمانکاران نظامی ارشد سیلیکون ولی، «در حال بررسی راه‌های جدید برای یافتن و بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های روسیه هستند.»

تاکنون، نتایجی که از این آزمایش گزارش شده، «مختلف» است. در حالی که پروژه ماون به فرماندهان اجازه می‌دهد تا حرکات نیروهای روسی را شناسایی کرده و از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پیش‌بینی گام‌های بعدی خود استفاده کنند، ظاهرا آوردن «داده‌های قرن بیست و یکم به سنگرهای قرن نوزدهم دشوار بوده است.»

به گفته تایمز، یکی از موانع اصلی این است که به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، ارتش آمریکا تنها می‌تواند بدون ارائه جزئیات دقیق هدف‌گیری، «تصویری از میدان نبرد» را به اوکراینی‌ها ارائه کند.

با توجه به توانایی روسیه برای انطباق سریع با فناوری‌های مورد استفاده طرف اوکراینی، مشخص نیست که آیا فناوری جدید اصلا می‌تواند مسیر درگیری را تغییر دهد یا خیر. این نشریه آمریکایی می‌گوید: «وقتی فناوری جدید با وضعیت اسفناک جنگ خندق‌های قدیمی روبرو می‌شود، نتایج به ندرت آن چیزی است که برنامه‌ریزان پنتاگون انتظار داشتند.»

با این وجود، جنگ اوکراین همچنان در ذهن مقامات آمریکایی «حکم رگه طلا برای ارتش آمریکا» را دارد و محل آزمایش فناوری‌هایی است که به سرعت در حال تکامل هستند.

ژنرال «کریستوفر تی. دوناهو» که فرماندهی لشکر ۱۸ هوابرد ارتش ایالات متحده را بر عهده دارد، به نیویورک‌تایمز گفت: «در نهایت، اینجا (اوکراین) آزمایشگاه ما شد.»

به گزارش راشا تودی، در همین حال، روسیه بارها دخالت فزاینده آمریکا در این جنگ را محکوم کرده است. مسکو آن را به‌عنوان یک جنگ نیابتی توصیف می‌کند که توسط واشنگتن و شرکای آن انجام می‌شود و از اوکراینی‌ها به عنوان «گوشت دم توپ» برای پیشبرد منافع غرب استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه