Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دوست قرین بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سطح کیفی آثار حاضر در جشنواره تئاتر کودک تا حدودی مطلوب بود، اظهار کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان تحول بزرگی در تئاتر ایران ایجاد کرد و قبل از شکل گیری اولین دوره این جشنواره، گروه‌ها چندان در صدد تولید نمایش‌های حرفه‌ای در تئاتر کودک نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تئاتر کودک آن چنان رونق نداشت اما طی ۲۶ دوره‌ای که جشنواره برگزار شد تئاتر کودک و گروه‌های تخصصی در این بخش شکل گرفتند و باعث شد تئاتر کودک، صاحب‌نام و صاحب‌سبک شود.

دوست‌قرین همچنین تصریح کرد: تعدادی از گروه‌ها هر ساله تلاش می‌کنند تا در جشنواره حضور داشته باشند و در شهرستان‌های کوچک، گروه‌ها نمایش‌هایی می‌سازند تا بتوانند به جشنواره راه پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه تخصص در تئاتر کودک باید افزایش پیدا کند، یادآور شد: گروه‌ها باید آموزش ببینند و به روز شوند؛ هرچند جشنواره به این بخش از تئاتر رونق داده اما نیاز به تخصص دارد.

دوست‌قرین با اشاره به اینکه در تئاتر کودک، نویسندگان زیادی نداریم، اظهار کرد: این موضوع ممکن است در متن نمایش‌نامه آثار ضعف ایجاد کند.

وی اصلی‌ترین هدف یک تئاتر را سرگرم کردن مخاطب عنوان کرد و افزود: اهداف دیگر نمایش‌ها در همین قالب قرار می گیرد و در تئاتر کودک باید پارامترهایی که کودکان را جذب می کند شناسایی و به آن پرداخته شود.

اجراهای خیابانی تئاتر کودک رضایت بخش بود

داور بخش خیابانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز عنوان کرد: تعدادی از نمایش‌های خیابانی دوره بیست و ششم جشنواره از لحاظ محتوایی، تکنیک و بازی وضعیت خوبی دارند و در مجموع وضعیت اجراهای خیابانی، رضایت‌بخش بوده است.

جواد انصافی با بیان اینکه برگزاری جشنواره اقدامی مفید است، یادآور شد: با توجه به تبادل افکار گروه‌های مختلف و مطرح شدن هنرمندان شهرستان‌ها در جشنواره، می‌توان برگزاری این رویداد را اتفاق مثبتی قلمداد کرد.

انصافی با اشاره به تصمیم دبیر جشنواره نسبت به حمایت از ادامه جشنواره با اجرای آثار برگزیده در شهرهای مبدأ، خاطرنشان کرد: این تصمیم باعث می‌شود که جشنواره همین‌جا در همدان تمام نشود و گروه‌های منتخب با اجرای نمایش در شهرهای خود، جشنواره را تا چند ماه زنده نگه دارند.

وی افزود: با این اقدام مردم دیگر شهرها نیز پی می‌برند چه اثری در شهر آنها ساخته شده و از ثمرات جشنواره بهره‌مند می‌شوند.

انصافی با تأکید بر اینکه تئاتر خیابانی باید راحت و سهل اجرا شود، تصریح کرد: نمایش خیابانی باید این قابلیت اجرا در هر محل و منطقه‌ای را داشته باشد.

وی ادامه داد: موضوع این نمایش‌ها باید به اندازه‌ای جذاب باشد که بتواند مردم را پای اجرای خود نگه دارد و مخاطبان با دیدن نمایش بدانند که دغدغه‌های آنها و موضوعات روز مورد نظرشان در آن پرداخته شده است.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر و تلویزیون گفت: تماشاگران نمایش خیابانی باید مدتی سرپا باشند و نمایش را ببیند و باید نمایش انقدر جذاب باشد که نظر مخاطب را تا پایان به خود جلب کند.

وی یادآور شد: خوشبختانه تئاتر خیابانی نسبت به سال‌های اخیر پیشرفت کرده اما توقع ما این است که آثار خیابانی قوی‌تر و جذاب‌تر از این شود.

کد خبر 4769570

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر کودک و نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان بیرجند شیراز پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه قزوین یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229235 برچسب‌ها لبنان

دیگر خبرها

  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • بوی شورش از درون جشنواره کن ۲۰۲۴ می‌آید/کارکنان در طلب حقوق بیشتر
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان