Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس گفت: در جلسه عصر این کمیسیون موضوع صندلی فروشی در دانشگاه‌ها در رشته پزشکی بررسی و مشخص شد حداقل ۳۳ نفر در این بخش دست به تخلف زده‌اند و حتی برخی با رتبه ۷۰ هزار متأسفانه در رشته پزشکی تحصیل کرده‌اند. تاریخ انتشار: 17:47 - 20 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۷۰۱۱ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوع بررسی نحوه پذیرش دانشجویان گروه پزشکی از سال تحصیلی ۱۳۹۶ تاکنون با حضور ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» در جلسه عصر امروز این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این جلسه به موضوع صندلی فروشی در دانشگاه‌ها آن هم در رشته پزشکی پرداخته و پیرو بررسی این موضوع مشخص شد که حداقل ۳۳ نفر در این بخش دست به تخلف زده‌اند و حتی برخی با رتبه ۷۰ هزار متأسفانه در رشته پزشکی تحصیل کرده‌اند.
عضو کمیسیون «آموزش تحقیقات و فناروی: مجلس گفت: پیرو این بحث مشخص شد که در این فرآیند برخی واسطه‌ها پول‌های هنگفتی به جیب زده اند به عنوان مثال یک فرد در دستگاهی ۴۰ میلیارد تومان مردم را سرکیسه کرده است.
این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین در زمینه انتقال دانشجویان از داخل به خارج مواردی مطرح شد که نهایتا مشخص شد برخی یک روز هم در خارج از کشور درس نخوانده اند که این افراد به ۵۰ تن می‌رسند.
حجت الاسلام سلیمی با اشاره به بررسی موضوع عدم پرداخت حقوق معلمان و کارکنان مدارس خارج از کشور بیان داشت: وزیر محترم آموزش و پرورش در جریان بررسی این موضوع در کمیسیون حاضر شد.
وی بیان داشت: برخی از معلمان در خارج از کشور حتی تا ۲۰ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند با این حال گفته شد که ۶ میلیون یورو در این زمینه تامین شده، اما باید دانست که مطالبات ۲۲ میلیون یورو است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه معلمان ما مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند تاکید کرد: برخی از معلمان خارج از کشور حتی دو سال است که نتوانسته اند به کشور برگردند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علیرضا سلیمی محمدمهدی طهرانچی کمیسیون آموزش دانشگاه آزاد وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی خضریان نماینده مردم تهران در روند بررسی ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم توسعه در مورد تبصره ماده ۵۷ این لایحه گفت:در این تبصره اتفاقی رخ داده موضوعی برای اضافه شدن فوق العاده خاص برای یکی از دستگاهها وجود دارد در حالی که در سری اول ایراد شورای نگهبان این موضوع نبوده است.

بیشتر بخوانید: دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد

خضریان اضافه کرد: صحن به رییس کمیسیون تلفیق برنامه اعتماد کرد و این موضوع را رییس کمیسیون بدون رای آوردن در بازگشت شورای نگهبان اضافه کرده است و در بازگشت دوباره به شورای نگهبان مورد ایراد واقع شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این خلاف عدالت است اگر بخواهیم برای یک دستگاه حقوق و مزایایی در فوق العاده اضافه کنیم. این خلاف عدالت و قانون رخ داده است.

وی از قالیباف خواست که این تبصره حذف شود و بدون این تبصره رای گیری شود.

قالیباف خطاب به خضریان بیان داشت: به معاونت قوانین سپردم که بود و نبود این موضوع را از متن مذاکرات چک کند و این مراعی بماند تا قوانین چک شود و بعد تذکر خضریان بررسی شود.

این موضوع در جلسه عصر مورد بررسی قرار گرفت و معاونت قوانین مجلس هم تایید کرد که تبصره مذکور اضافه شده است.

خضریان خطاب به قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بازگشت شورای نگهبان بر روی این ماده ابهامی وارد شد که کمیسیون تلفیق بدون توجه به ابهام، تبصره ای را اضافه کرد و با امضای ابراهیم عزیزی، رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم انجام شده این فوق العاده خاص خلاف عدالت است و قوانین مجلس هم این موضوع را تایید می کند.

در نهایت رئیس مجلس اصلاحیه کمیسیون در مورد تبصره ماده ۵۷ برنامه هفتم را به رای گذاشت و با موافقت اکثریت نمایندگان به تصویب رسید.

کد خبر: 1229026 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد