Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام میثم امرودی اظهارداشت: جشن‌های «بهار مهربانی» از ۲۰ تا ۲۳ آبان از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ با برپایی ۶ کارگاه هنری در رشته‌های گوناگون، سه غرفه کودک و نوجوان، اجرای برنامه رادیویی با موضوع مهربانی، تواشیح، موسیقی، نقالی، شعرخوانی، چاوشی‌خوانی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، برگزاری کارناوال عروسک‌های غول‌پیکر، خیمه‌شب‌بازی و اجرای نمایش میدانی با موضوع پیامبر اکرم(ص) را از دیگر بخش‌های جشن بهار مهربانی عنوان کرد که در هشت نقطه تهران شامل میدان امام حسین(ع)، فرهنگسراهای ولا، خاوران، اشراق، ملل، ایوان انتظار، باغ کتاب و باغ‌موزه قصر برگزار می‌شود.

امرودی افزود: «جشن بزرگ صلوات» ۲۳ آبان با حضور یکهزار و ۷۰۰ میهمان داخلی و خارجی با هدف ترویج صلوات بر پیامبر(ص) و خاندان پاک ایشان در سالن اجلاس سران اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به حرکت «کاروان گل» با تقدیم گل و محصول فرهنگی به شهروندان همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در چهار مسیر شهر تهران اظهارداشت: برنامه‌های فرهنگی هفته وحدت در فضای مجازی نیز در حال اجراست و پویش #منمحمدرادوستدارم با هدف ترویج علاقه‌مندی به پیامبر مهربانی به عنوان نقطه وحدت در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به برنامه «گذر مهربانی» گفت: در این برنامه خدمات فرهنگی، هنری و رفاهی به صورت داوطلبانه توسط مردم در ۱۴ نقطه تهران ارائه می‌شود.

امرودی با اشاره به برگزاری سه شب شعر با عنوان «سور ربانی» با حضور شاعران آیینی مطرح در فرهنگسرای اندیشه، ایوان انتظار و باغ کتاب تهران افزود: اتوبوس‌های کتابگرد هدهد نیز با حضور در سطح شهر به شهروندان خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره برنامه‌های حوزه هنرهای تجسمی بهار مهربانی بیان کرد: نمایشگاه‌های خوشنویسی «مشق صلوات» با نمایش ۴۰ اثر از استادان خوشنویسی کشور، پوستر «ادیان توحیدی» با نمایش ۴۰ اثر و تصویرسازی «ادیان توحیدی» با نمایش ۴۰ اثر از هنرمندان ایران و جهان ۱۹ تا ۲۴ آبان در ایوان انتظار، باغ کتاب تهران و فرهنگسرای ملل پذیرای شهروندان است.

وی گفت: همچنین در ۱۶ ایستگاه مترو «نگارگذر» برپا می‌شود و ۳۰۷ تابلوی تجسمی با موضوع پیامبر اکرم (ص)  به نمایش درمی‌آید.

امرودی افزود: چهارمین دوره جشنواره موسیقی «پیامبر مهربانی» نیز همزمان با هفته وحدت با اجرای موسیقی توسط گروه‌هایی از استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، خراسان، بوشهر، گیلان و گلستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: جشن «عید در عید» همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد(ص) در نماز جمعه تهران، اجرای سرود توسط گروه‌های دانش‌آموزی در ایستگاه‌های مترو، محفل انس با قرآن کریم، جشنواره بازی شامل بازی‌های بومی و محلی، ماشین کنترلی، بازی‌های فکری و...، تولید و انتشار سرود «قبله عشق» از دیگر برنامه‌های «بهار مهربانی» است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «مهرآیین آیین‌ها» ویژه دیدار با خانواده شهدای اهل سنت، آغاز دومین جشنواره عکس «خوبی را معروف کنیم» در فضای مجازی و اجرای مراسم نورافشانی در هشت نقطه شهر تهران و میادین منتخب همزمان با شب ولادت پیامبر اکرم(ص) را از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته وحدت عنوان کرد.

برچسب‌ها تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ولادت حضرت محمد هفته وحدت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ولادت حضرت محمد هفته وحدت تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ولادت حضرت محمد هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه از برنامه‌های فنی و عمرانی و اجتماعی و فرهنگی این منطقه برای تبدیل بوستان رازی به بوستانی برای نوجوانان خبر داد و گفت: با اهداف فرهنگی و تربیتی و گسترش خانواده‌محوری، مقرر شده زیرساخت‌های این امر همچون بازپیرایی و مرمت ساختمان‌های داخل بوستان، اورهال‌سازی زمین ورزشی چمن مصنوعی و آسفالت پیست اسکی داخل بوستان، نصب المان‌های فرهنگی نوجوانان در محوطه، تعیین تکلیف راسته تجاری داخل بوستان، اختصاص فضا به محصولات مورد نیاز نوجوانان و... فراهم شود.

موسوی با بیان اینکه بوستان رازی، نخستین بوستان موضوعی برای برندسازی ایرانی-اسلامی ویژه نوجوانان در شهر تهران خواهد بود، افزود: متأسفانه به دلیل رواج محصولات آموزشی و فرهنگی غیربومی و غیراسلامی نزد این آینده‌سازان شهر، جای خالی نمادهای ایرانی-اسلامی در اذهان و سبک زندگی احساس می‌شود و به همین منظور در بعد آموزشی نیاز به کار بیشتر برای تبیین و انتقال فرهنگ غنی، اصیل و پرمحتوای خودمان داریم؛ ازاین‌رو اختصاص فضایی در یک بوستان مرکزی با وسعت بوستان رازی به این امر می‌تواند بازخورد خوبی در این زمینه ایجاد کند.

وی از طراحی ساختمان «الگونما» در این بوستان به عنوان اقدامی بی‌نظیر در سطح شهر نام برد و توضیح داد: این بنا که نخستین بنای شهر در این زمینه خواهد بود، در سوله بزرگی به متراژ بیش از هزار مترمربع در انتهای بوستان، ضلع جنوب شرقی ایجاد می‌شود که این سوله پیش‌تر به حوزه پسماند اختصاص داشت و اکنون با تغییر کاربری در اختیار حوزه آموزش‌های شهروندی قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه 11 با اشاره به اینکه در ساختمان الگونما، برنامه‌ها و محصولات آموزشی با هدف بسط و تببین الگوهای ایرانی-اسلامی ارائه می‌شود، ادامه داد: شهرداری منطقه 11 بیش از 2 سال است که پیگیر اجرای چنین طرحی است؛ چراکه بوستان رازی به دلیل وسعت و مرکزیت از امتیازاتی همچون دسترسی بهتر و امکان اجرای فعالیت‌های متنوع در این زمینه برخوردار است.

وی، نصب تارتان زمین چمن مصنوعی (زمین چمن دو میدانی) را اقدام شاخص دیگر در این بوستان برشمرد و گفت: این نخستین زمین چمن ورزشی در بوستان‌های تهران است که دور آن به زمین چمن دو میدانی مجهز می‌شود و پس از این، امکان برگزاری مسابقات رسمی دومیدانی در آن فراهم خواهد شد.

به گفته موسوی، توافق با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مورد تسهیل ایجاد پارکینگ در محوطه سینما رازی، بازپیرایی و مرمت ساختمان‌های داخل بوستان، اقدامات عمرانی تازه در دریاچه و فانوس آن از دیگر اقدامات درنظرگرفته شده برای این منظور دانست و بیان کرد: همچنین در طراحی و اجرای ساختمان الگونما با اداره کل آموزش‌های شهروندی تهران مشارکت داریم؛ به این نحو که طراحی بنا از طرف این اداره کل انجام می‌گیرد و اجرای آن به عهده منطقه 11 خواهد بود؛ همچنین بنا بر پیش‌بینی‌های اولیه، طراحی و اجرای این ساختمان در سال جاری به پایان می‌رسد و اواخر فصل پاییز یا اوایل زمستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است