Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:28:17 GMT

آغاز چهارمین جشنواره کدو در پیاده راه رشت

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۱۶۳۸

آغاز چهارمین جشنواره کدو در پیاده راه رشت

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت درباره این جشنواره به خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ترویج الگوی غذای سالم و سنتی ، ارتقاء سطح آگاهی عموم مردم درباره تغذیه سالم و اهمیت آن و آشنایی مردم با خاص دارویی آن از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

علیرضا حسنی بهره گیری از قابلیت توانمندی هنرمندان و ایجاد بستر لازم برای ارائه خلاقیت و نوآوری، ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و جذب گردشگر را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ذکرکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطر نشان کرد: عرضه انواع خوراک، دسر و تنقلات با کدو، صنایع دستی روی کدو و حکاکی روی کدو از برنامه های سومین جشنواره کدو در پیاده راه فرهنگی رشت است. 

چهارمین جشنواره کدو تا بیست و ششم آبانماه جاری عصرها برای بهره مندی و بازدید شهروندان دایر است.

کدو دارای بسیاری از مواد مغذی متراکم و مملو از ویتامین ها و مواد معدنی اما کم کالری است، بسیاری از راه های خلاقانه برای گنجاندن کدو به رژیم غذایی از جمله انواع دسر، سوپ، سالاد، نوشیدنی و حتییبه عنوان یک جایگزین برای کره وجود دارد. 

کدو یکی از بهترین منابع شناخته شده از بتا کاروتن، یک آنتی اکسیدان قوی شناخته شده است که به میوه ها و سبزیجات رنگ نارنجی می دهد و در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. 

غذاهای مصرفی غنی از بتاکاروتن ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد و از بدن در برابر آسم و بیماری های قلبی و پیری محافظت می کند. 

کدو از صیفی جات به شمار می رود و دارای انواع مختلف از جمله کدو سبز، حلوایی، تنبل، انجیری، استخوانی و تزیینی از انواع کدو است. 

برچسب‌ها رشت شهرداری رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شهرداری رشت گیلان رشت شهرداری رشت گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لردگان گفت: در حال حاضر طرحی عملیاتی کوتاه مدت توسعه ورزش همگانی با ۳۰عنوان برنامه بازی‌های بومی محلی و همگانی در حال اجراست.
حسنی افزود: جشنواره بازی‌های بومی محلی لردگان با حضور مردم بمنظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه حاجی آباد برگزار شد.
به گفته وی، برپایی صنایع دستی، پخت غذای محلی، موسیقی محلی، مسابقات ورزشی، نمایشی و بازی‌های بومی محلی ویژه دختران از برنامه‌های برگزار شده در این جشنواره بود.

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود