Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:06:52 GMT

رتبه نخست صومعه سرا در جذب تسهیلات اشتغالزایی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۱۷۵۷

رتبه نخست صومعه سرا در جذب تسهیلات اشتغالزایی

ایسنا/گیلان معاون فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا در جذب تسهیلات اشتغالزایی رتبه نخست استان گیلان را کسب کرده است، گفت: بانک ها در وصول مطالبات نیز باید عملکرد خوبی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، داود توفیقی در جلسه شورای بانک ها که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا در جذب تسهیلات اشتغالزایی رتبه نخست استان گیلان را کسب کرده است، گفت: این اعتبارات بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال است که در قالب مشاغل خانگی، بوم گردی و اشتغال جوانان جذب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بانک ها در وصول مطالبات نیز باید عملکرد خوبی داشته باشند، اظهار کرد: این تسهیلات به عنوان منابع ملی متعلق به همه مردم است و با وصول آن، به افرادی که نیازمند تسهیلات هستند مشارکت داده می شود.

معاون فرماندار صومعه سرا در ادامه تکریم ارباب رجوع را امری مهم در بانک ها برشمرد و تاکید کرد: این موضوع باید از سوی روسای بانک ها به کارمندان ابلاغ شود. 

وی اضافه کرد: وقتی مردم را به سوی خدمات الکترونیکی هدایت می کنیم باید همه بسترهای لازم درخصوص این خدمات فراهم باشد تا مردم مجبور نشوند برای یک خدمت خیلی کوچک به بانک مراجعه کنند.

وی ایجاد امنیت برای شهروندان را امری مهم برشمرد و تاکید کرد: در راستای کاهش آسیب ها و سوءاستفاده افراد سودجو، همه بانک ها موظف به نصب دوربین مداربسته و چک کردن آن در طول ۲۴ ساعت هستند که در صورت بروز حادثه سریعا به مسئولان انتظامی و امنیتی گزارش داده شود.

توفیقی، پیوستن به شبکه دولت الکترونیک در راستای حذف کاغذ و حفاظت محیط زیست را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: خیلی از دستگاه ها به این شبکه متصل هستند که انتظار داریم اگر بانک ها هنوز متصل نشده اند با مکاتبه لازم با سرپرستی استان، به این شبکه بپیوندند.

وی همچنین با اعلام آمادگی شهرستان صومعه سرا جهت برگزاری انتخابات پرشور مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، خاطرنشان کرد: همه تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده و همه ادارات و سازمان ها همکاری لازم را دارند لذا از همه بانک ها انتظار داریم در راستای هرچه باشکوه تر برگزار کردن انتخابات اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی تسهیلات اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات

براساس آمار بانک مرکزی تا کنون، ۴۶/۲۳ درصد از کل قرارداد‌های تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن بوده که بیش‌از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت نهضت ملی مسکن این بانک بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بررسی آمار‌های جدید از وضعیت مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، حاکی از آن است که از بین ۲۶ بانک، عملکرد ۱۸ بانک در این بخش، کماکان صفر است و از تعداد ۸۶۹ هزار و ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، ۷۹۳ هزار و ۷۳۲ نفر موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‌‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند.

در همین راستا، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، قرارداد ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان در بانک مسکن به امضا رسیده که بر این اساس بیش از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به عهده این بانک است.

وی ادامه داد: بنا بر آمار، بانک مسکن تاکنون بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را در کل نظام بانکی کشور داشته است؛ چنانکه این بانک از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ و به تنهایی بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۳۲۱ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی پرداخت کرده که در تاریخ نظام بانکی بی نظیر است.

حسینی با بیان اینکه بانک مسکن با وجود کمبود منابع مالی، همواره تمامی تلاش خود را برای تحقق تعهدات دولت مردمی و خانه‌دار کردن مردم انجام داده و در این مسیر از منابع داخلی خود نیز بیشترین پرداخت‌ها را انجام داده است؛ افزود: این بانک به رغم دارا بودن تعهدات خود از جمله: تکمیل پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شده، احداث پروژه‌های ساختمانی شامل یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و اجرای شهر خلیج فارس در سواحل هرمزگان، تمام توان و تلاش خود را برای اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نیز تسهیلات متعدد تکلیفی و حمایتی به کار بسته است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز نسبت به پرداخت ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات شامل انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال به خانواده‌ها اقدام کرده است.

حسینی افزود: همچنین بانک مسکن در سال ۱۴۰۲، ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶ هزار و ۹۵۸ جوان پرداخته است.

وی گفت: پرداخت تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در بخش‌های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب دیده در سال ۱۴۰۲ از اقدامات این بانک برای کمک به جبران خسارات و آسیب‌های وارده به هموطنان عزیز بوده است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد