Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:45:27 GMT

آمار۱۳۱ نفر تلفات جاده ای در ۷ماهه نخست سال

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۲۰۸۱

آمار۱۳۱ نفر تلفات جاده ای در ۷ماهه نخست سال

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف عابدینی عصر دوشنبه در نشست اصحاب رسانه که ظهر امروز برگزار شد با بیان اینکه همه اقدامات این اداره دست یابی با خدمات با کیفیت در راهها، افزایش ایمنی و کاهش تلفات در جاده های استان است، اظهار داشت: مطابق دستورالعمل های جدید رسالت اصلی اداره راهداری ایجاد بستری امن برای کاهش تلفات جاده ای در روستاها و شهر ها و نیز احداث و حفظ راه های شهری و روستایی و ارتقاء سطح کیفی خدمات جاده ای می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طرح ملی ابرار که با هدف بازگشایی و احداث راه های روستایی از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده است، ۱۴۷ کیلومتر از راه های روستایی استان هرمزگان در قالب ۲۶ پروژه  ایجاد می شود که اعتبار این طرح ها از محل اعتبارات خود راهداری و امکانات موجود در استان است.

سرپرست راهداری و حمل ونقل جاده ای استان هرمزگان تصریح کرد: احداث و بازگشائی راه روستائی سردشت به زیرکوه گافر به طول ۲۲ کیلومتر، عملیات بازگشائی محور سرخا به خورگو به طول چهار کیلومتر،احداث و بازگشائی راه روستائی تلنگ آهوئی حوزه میناب به طول یک و نیم کیلومتر و احداث و بازگشائی راه روستایی بنگالی به روستای پی پشت حوزه قشم به طول ۵ کیلومتر از اقدامات صورت گرفته در طرح ابرار استان هرمزگان است.

عابدینی به پروژه های راهداری در حال اجرا اشاره کرد و ادامه داد:اجرای زیرگذر سرخون در محور بندرعباس-سیرجان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال،بهسازی و روکش آسفالت محور میناب-بشاگرد به طول ۲۰ کیلومتر با سقف ۵۰ میلیارد ریال،احداث پل بنگلان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، احداث پل چارک واقع در محور بندرلنگه- پارسیان با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، ایمن سازی و نگهداری رویه و ابنیه محور سیاهو- احمدی، احداث تقاطع غیر همسطح سه راهی رویدر از جمله مهمترین این اقدامات هستند.

این مسئول اضافه کرد: ۲۲ منطقه حادثه خیز را در استان شناسائی شده اند که تعداد ۱۳ نقطه به صورت کامل اصلاح و آشکار سازی شده است.

عابدینی گفت: هم اکنون ۳۳ مجتمع خدماتی بین راهی در استان فعالیت می کنند و ۱۴ مجتمع دیگر در حال ساخت هستند و تعداد ۶۲ فقره نیز در حال اخذ استعلام ها و مجوزات لازم از دستگاه های ذیصلاح هستند.

وی به کاهش آمار تلفات جاده ای در استان هرمزگان نیز اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست سال ۹۸ تلفات محور های برون شهری ۱۲۱ نفر بوده که نسبت به مشابه سال قبل تعداد ۶ نفر افزایش یافته که با ۴درصد رشد روبرو بوده ایم. محور روستائی با ۲۲ نفر کاهش به تعداد ۱۰ نفر رسیده ایم که آمار کاهش ۶۸.۸ درصدی را مشاهده می کنیم و در مجموع ۱۳۱ نفر تلفات جاده ای داشتیم که نسبت به سال گذشته با ۱۱.۱۴ درصدکاهش تلفات جاده ای نسبت به مشابه سال قبل در جایگاه ۷ کشور از لحاظ کاهش تلفات جاده ای قرار داریم.

عابدینی اضافه کرد: میزان تلفات سه ساله اخیر رو به کاهش بوده است به گونه ای که در سال ۹۴ تعدا ۳۲۴ نفر، در سال ۹۵ تعداد ۲۹۰نفر، سال ۹۶ تعداد ۲۷۱نفر و در سال ۹۷ تعداد ۲۸۰ نفر تلفات جاده ای در محورهای شهری و روستائی را شاهد بودیم.

سرپرست راهداری و حمل ونقل جاده ای استان هرمزگان بیشترین ترددها از بندر شهید رجائی به بندرعباس عنوان کرد و گفت: آمار کلی تردد در ۷ ماهه نخست سال جاری تعدا ۵۵ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۹۳۶ مورد در خوردوهای سبک و ۱۸ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۳۶۴ مورد تردد در خوردوهای سنگین گزارش شده است.

این مسئول یادآور شد: حمل کالاهای اساسی در ۷ماهه نخست امسال با افزایش ۱۳۲ درصدی به میزان یک میلیون و ۴۴ هزار تن توسط ۵۹ هزار و ۳۰۰ ماشین سنگین صورت گرفته است.

عابدینی در پایان اضافه کرد: حمل مسافر در ۷ماهه سال جاری بیش از ۱۱۳ هزار سفر در قالب جابجائی ۹۵۰ هزار نفر مسافر بوده که با رشد ۵ درصدی مواجه هستیم.

کد خبر 4769712

منبع: مهر

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان تصادفات رانندگی مجتبی عابدینی یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان

تین نیوز

رییس اداره فنی و نظارت بر طرح ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان از تکمیل عملیات احداث آشیانه اداره ماشین آلات استان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد واعظ رییس اداره فنی و نظارت بر طرح ها با گفت: طی قراردادی، عملیات نصب آشیانه ماشین آلات و نصب ۶عدد پروژکتور جهت روشنایی آشیانه، تعمیرات سرویس بهداشتی و نصب تابلو سر درب اداره کل ماشین آلات به طور کامل انجام شد.

واعظ ادامه داد: این پروژه توسط شرکت خرم صنعت پردازش و کمتر از دوماه تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد:  کل مبلغ هزینه شده در این پروژه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال است.

واعظ تصریح کرد: آشیانه ماشین آلات جهت تعمیرات و پارک ماشین آلات سنگین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • بارش برف در جاده شاهرود- توسکستان
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات