Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوهی رستمی با بیان اینکه نگاه سنتی به کتابخانه ها منسوخ شده گفت: کتابخانه ها دیگر صرفا محلی برای امانت دادن کتاب و مطالعه نیستند و در حال تبدیل به مراکز فرهنگی و اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «منصور کوهی رستمی» شامگاه (دوشنبه ۲۰ آبان) در نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی با موضوع «به اشتراک گذاری تجربه های خواندن» که در کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: تجربه ما در چند سال گذشته در حوزه کتابداری به ما نشان می دهد که تغییر نگرش در حوزه کتابداری و کتابخانه رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه نگاه سنتی به کتابخانه ها منسوخ شده است افزود: کتابخانه ها دیگر صرفا محلی برای امانت دادن کتاب و مطالعه نیستند.

 

وی با اشاره به اینکه تبدیل کتابخانه ها به مراکز فرهنگی و اجتماعی رویکرد اصلی کتابخانه های عمومی خوزستان است اضافه کرد: ۸۵۰ هزار امانت  در سال ۹۶، در سال ۹۷ یک میلیون و ۲۰۰ هزار امانت و در هفت ماهه نخست امسال، ۷۰۰ هزار امانت داشتیم.

 

کوهی رستمی ادامه داد: بیشترین امانت کتاب توسط کودکان و نوجوانان و به علت ایجاد بخش کودکان و نوجوانان در کتابخانه های عمومی خوزستان بوده است.

 

وی با بیان اینکه باید در بخش کودک و نوجوان در حوزه کتابخوانی و مطالعه سرمایه گذاری کنیم اذعان داشت: باید در حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابداری متناسب با شرایط اجتماعی روز حرکت کنیم.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان تصریح کرد: همایش ملی کارکردهای اجتماعی به میزبانی استان خوزستان فروردین سال ۹۹ به منظور ایجاد ارتباط بین کتابخانه ها و محیط های اجتماعی برگزار می شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان شیراز استان بوشهر شبستان یزد کانون های مساجد اصفهان مجلس هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر پنج شنبه در دیدار با عادل مرتضایی شهردار میانه، شهرستان میانه را یکی از شهرستان‌های پیشرو در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرده و افزود: شهرداری میانه همواره از پیشگامان و حامیان حوزه فرهنگ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌باشد.

بابایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان میانه، برنامه ریزی برای احداث و راه اندازی کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه با همکاری و مساعدت شهردار و مسئولین شهرستان میانه را از اولویت‌های کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.

عادل مرتضایی شهردار میانه نیز در این در دیدار، فعالیت در حوزه فرهنگ علی الخصوص در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ارزشمند عنوان کرده و از زحمات کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر کرد.

مرتضایی آمادگی همه جانبه شهرداری میانه با کتابخانه های عمومی شهرستان در زمینه‌های انجام فعالیت‌های فرهنگی و تأمین جوایز مسابقات فرهنگی را اعلام کرد.

کد خبر 6088620

دیگر خبرها

  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی