Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@00:19:28 GMT

ارائه 3 دستاورد در اجلاس وزرای بهداشت

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۳۵۹۲

ارائه 3 دستاورد در اجلاس وزرای بهداشت

محسن اسدی لاری مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات مطرح در نشست اجلاس وزرای بهداشت نشست با سازمان جهانی بهداشت بود که 3دستاورد در این اجلاس مطرح شد ، ارائه دستاوردهایی که از سوی کشورهای دیگر با استقبال خوبی رو به رو شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان داشت : دستاورد‌هایی که در دوره اول در قالب چهار چوب های نظام سلامت با شرایط محتوای مناسب مشخص شد که شامل : سبک زندگی و تاثیرسلامت شهروندان کشور‌های متعدد، رسیدگی به سلامت نوزادان ، کودکان ، نوجوانان و جوانان، دارو و تامین هزینه‌های آن، کاهش پرداخت بیماران، واکسن وسرعت بخشیدن به تولید محلی واکسن‌های مورد نیاز، بهداشت محیط ، بهداشت محیط بیمارستان‌ها و مدیریت بیمارستان‌های محلی، بحث NCD، بحث پزشکی خانواده و مباحث مربوط به بیماری‌های واگیراز موضوعات قابل تبادل در اجلاس بود البته این در حالیست که این قطع نامه سالانه در حال برگزاریست تا تمامی کشورها بتوانند در تحول نظام سلامت قدم بر دارند .

بیشتر بخوانید : اجرای طرح «هرخانه یک پایگاه سلامت» در ۳ استان کشور

لاری اذعان داشت: از ابتدا تلاش حوزه سلامت کشورتوانمند سازی نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران بوده است ، در واقع مطرح شدن این موضوعات دراین اجلاس می تواند فضای رقابتی میان کارشناسان بین المللی سراسر کشورایجاد کرده تا با یک طرح جامعه به بهینه سازی برسیم .

البته لازم بذکر است : بیمارستان ها و بیمه ها از آن دسته از موضوعاتی در ایران هستند که نیاز به همفکری بین المللی دارد ، امید است با ۱۵ طرح این موضوع در جلسات رسمی بتوانیم میزان نیاز کشور را به حداقل رسانیده و استفاده کنیم.
او در ادامه یاد آور شد : در کنار این موضوعات برنامه‌های دو جانبه بسیاری وزیر بهداشت ایران با سایر وزراهای کشور‌ها در زمینه درمان داشته ایم ، که خوشبختانه موثر هم بوده به طوریکه با کشورهایی نظیر لبنان، افغانستان و عمان به امضا رسیده است ، اما لازم بذکر است ؛ امید است بازدید‌های نظام سلامت توافقات بسیاری درجهت دانش دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشد .

مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت خاطر نشان کرد : این اجلاس در جهت توان و قدرت نظام سلامت به مقامات جهانی و بازدید از شبکه بهداشت و درمان بوده است که با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت دستاورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وزرای دفاع کشور عضو سازمان همکاری های های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه  و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه ،سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی  محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزاری  دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید نمودند.

دیگر خبرها

  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت