Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:47:47 GMT

سه شنبه های مهدوی در مدارس البرز

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۴۰۶۱

سه شنبه های مهدوی در مدارس البرز

سه‌شنبه‌های مهدوی حرکتی اجتماعی و خودجوش برای یادآوری عزیزی است که در دل مشغولی‌های زندگی غریب ‌ترین شده است.

اجرای این طرح به ویژه در مدارس موجب چشاندن طعم زندگی مهدوی به جامعه از جمله در بین آینده سازان ایران اسلامی می شود.

این طرح استمرارهمدلی، همبستگی و فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی و گروهی را در جامعه رقم می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که شخصی میهمان و مسافر عزیزی دارد که منتظر رسیدن آن است از چند روز قبل شروع به انجام تدارکات و ضیافت آن میهمانی می‌کند زیرا  مشتاق دیدار او است.

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز  روز سه شنبه در این زمینه گفت : طرح سه‌شنبه‌های مهدوی در مدارس این استان با دعای فرج  و توزیع شربت و شیرنی در بین دانش آموزان شروع شده است.

فرشته فهمیده با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مهدویت شناسی، خاطرنشان کرد: در این روز کارشناسان علوم تربیتی و حوزوی از فرهنگ مهدوی برای دانش آموزان مطالبی را عنوان می کنند تا آنان با وظایف فردی و اجتماعی خود در زمینه انتظار مهدوی شناخت پیدا کنند.

وی بیان داشت: در بسیاری از مدارس البرز به نیت سلامتی امام زمان (عج) میان دانش آموزان و حتی مردم از جمله در مترو کرج در بین مسافران نذری توزیع می شود.

فهمیده  با بیان اینکه سه شنبه ها به دلنشین ترین روز هفته در مدارس البرز تبدیل شده است ، اضافه کرد: در برگزاری این روز  خانواده های معظم شهدا، خیرین نیک اندیش و اولیای مدارس و دانش آموزان مشارکت دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: اعضای برگزاری طرح سه شنبه‌های مهدوی در مدارس شاخصه‌هایی برای این کار مشخص کرده اند که شاید برای آن‌ها سخت باشد؛ اما برای جامعه هدف لذت بخش است زیرا  آنها تلاش می‌کنند با طرحهای نوآورانه‌ با شکل و شمایل امروزی حس محبتی که دارند را به مخاطب منتقل کنند.

فهمیده یادآورشد: برخی از کارشناسان حوزه فرهنگی معتقدند هدف از طرح سه شنبه‌های مهدوی محبت و خدمت  به مردم است و این خدمت نذر سلامتی امام زمان (عج) می‌شود و به واسطه آن محبت در دل‌های مردم بیشتر می‌شود.

 وی از اجرای این طرح به عنوان یک جهاد یاد کرد و ادامه داد: این حرکت دانش آموزان درترویج فرهنگ مهدوی و معنویت درکانون خانواده و اجتماع تاثیرگذار است.

فهمیده با بیان اینکه جهاد اجتماعی، فرهنگی و مذهبی هر چقدر هم بیشتر و فراگیر شود مناسب است، افزود: دراین زمینه پاسخگویی به شبهات مهدوی، احکام نیز بوجود آمده است.

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: حضور یافتن و نشستن در مجالسی که امام عصر (عج) در آن یاد می‌شود ارزش بالایی دارد که طبق فرموده امام رضا (ع) هر کس در این محافل بنشیند که امر ما در آن زنده می‌شود دلش نخواهد مرد.

وی تاکید کرد: دانش آموزان البرزی هر روز در مراسم صبحگاهی دعای فرج را زمزمه می کنند .

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۹۰۰ کد مدرسه دارد.

برچسب‌ها مدارس امام زمان(عج) البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس امام زمان عج البرز مدارس امام زمان عج البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت

معاون وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان اظهار کرد: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

وی افزود: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته

ستادهای ثبت‌نام برای محدوده‌بندی مدارس باید همراهی کنند

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناظق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

ثبت‌نام سایر پایه‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دستورالعمل ثبت‌نام که به استان‌ها ابلاغ شده است، تسهیلگری درباره محدوده جغرافیایی به صورت شعاعی از مدرسه تأکید شده است.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • استقرار جوی پایدار در البرز تا چهارشنبه/ دمای هوا افزایش می‌یابد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)