Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد رییس پلیس فتا استان یزد از کلاهبرداری ۳۶ میلیون تومانی با اپلیکیشن‌های جعلی خبر داد و گفت: شهروندان هنگام پرداخت‌های اینترنتی حتما به آدرس اینترنتی توجه ویژه داشته باشند تا در دام سودجویان سایبری گرفتار نشوند.

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با اشاره به اقدامات انجام شده و در دستور کار پلیس فتای یزد، اظهار کرد: در واقع بزهکاران فضای مجازی با ارسال پیام به کاربران و معرفی لینک با عناوینی همچون کانال های صیغه یابی و شارژ رایگان از کاربر می‌خواهند تا یک سری اطلاعات هویتی و یا مالی خود را از طریق درگاه‌های جعلی ارائه کرده و سپس با در اختیار گرفتن اطلاعات کاربران اقدام به کلاهبرداری های مرسوم و رایج در حوزه فضای سایبر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا فردی با مراجعه به پلیس فتا استان مدعی بوده درپی کنجکاوی برای دیدن اپلیکیشن صیغه‌یاب مبلغ ۳۵ میلیون تومان از حسابم بعد از اقدام برای واریز دو هزار تومان جهت استفاده از این اپلیکیشن که موفق به پرداخت نشدم، از حسابم کسر شد.

رییس پلیس فتا استان یزد، گفت: برای اطمینان از معتبر بودن درگاه پرداخت یک وب‌سایت اینترنتی، باید به نکاتی مانند، شروع آدرس درگاه پرداخت باید با https باشد و درگاه‌های پرداخت اینترنتی معتبر باید زیردامنه‌ای از دامنه Shaparak.ir باشد به‌طوری که هرگونه ترکیب دیگری از کلمه Shaparak و هر پسوند دامنه دیگری به غیر از (ir.) غیرمجاز است. به عنوان مثال ترکیب‌هایی نظیر Shapaarak یا Shaparack نامعتبر هستند، همچنین برای اطمینان بیشتر می‌توانید به سایت شاپرک به آدرس www.shaparak.ir مراجعه کرده و با انتخاب گزینه «شرکت‌های مجاز به انجام فعالیت» از آدرس اینترنتی درگاه‌های پرداخت اینترنتی معتبر مطلع شوید.

سرهنگ ابوطالبی بیان کرد: کاربران حتما نسبت به فعال نمودن رمز یکبار مصرف (پویا) حساب های خود که اقدام به خرید اینترنتی میکنند اقدام کرده و حساب های پس انداز و واریز حقوق آنها با حساب های خرید روزانه تفکیک شده و جدا باشد و برای حساب های خرید روزانه در فضای حقیقی و مجازی حداکثر موجودی ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومان باشد، از طرفی سامانه پیامکی حساب های بانکی فعال و نسبت به تغییر رمز های یک و دو حساب بانکی به صورت دوره‌ای اقدام کنند.

این مسئول هشدار داد: به هیچ عنوان به فریب پیامک های دروغین را نخورید در صورتی که  به هر علت ، با ورود به سایت های جعلی اطلاعات کارت بانکی خود را درج کردید بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهید.

وی در پایان از عموم مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی، آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا www.cyberpolice.ir  بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی، اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی يزد پلیس فتا كلاهبرداري اينترنتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرهنگ زارعی گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند نفر از شهروندان به پلیس فتا مشخص شد، شخصی با ارائه رسید جعلی در قبال خرید کالا اقدام به کلاهبرداری کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: به گفته شاکیان پرونده، شخصی به عنوان خریدار وارد مغازه شده و پس از انتخاب کالا و دریافت شماره کارت برای واریز پول، با ادعای واریز اینترنتی هزینه کالا اقدام به ارائه رسید پرداخت بانکی می‌کرد و در ادامه مالباخته در بررسی حساب بانکی خود متوجه می‌شد هیچ‌گونه وجهی به حساب او واریز نشده و رسید ارائه شده جعلی بوده است.

رئیس پلیس فتا استان همدان تأکید کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند که با هماهنگی قضایی وی را در یکی از استان‌های همجوار دستگیر کردند.

سرهنگ زارعی افزود: متهم پس از دستگیری با مشاهده مستندات پرونده به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و پرونده او برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

او با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به فعال‌سازی پیامک حساب بانکی خود اقدام کنند، توصیه کرد: کاربران و صاحبان صنوف قبل از هرگونه معامله و تحویل کالا از واریز وجه به حساب بانکی خود مطمئن شده و تنها به رسید‌های پرداخت ارسالی از طریق شبکه‌های اجتماعی اکتفا نکنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان تصریح کرد: پلیس فتا به شکل شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد