Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فاروج گفت: بازگشایی و تعریض محور روستایی پیره و پسکن شهرستان با اختصاص سه میلیارد ریال از اعتبارات ملی در قالب طرح ابرار آغاز شد.

هومن وکیلی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: طرح ملی ابرار با هدف ساخت و تکمیل راه‌های روستایی اولویت‌دار از سوی وزارت راه و شهرسازی آغاز و اجرای آن به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فاروج، از کاهش هزینه ساخت راه‌های روستایی از ۲۵ تا بیش از ۵۰ درصد با روش جدید در طرح ملی ابرار خبر داد و گفت: در این روش عملیات زیرسازی از سوی راهداری انجام می‌شود، استفاده از آسفالت گرم به غیر از نواحی سردسیر ممنوع، لایه اساس حذف و مقرر شد لایه زیر اساس با سیمان یا آهک تثبیت شود که مورد تایید آیین نامه‌های داخلی و بین‌المللی است.

 

وی با اشاره به اینکه یک دستگاه  ابنیه فنی در روی رودخانه روستاهای پیره – پسکن نیز در حال مطالعه است که مشاور پس از تهیه نقشه ها ابلاغ می کند و میلگردهای مورد نیاز این ابنیه نیز خریداری شده، افزود: محور پیره – پسکن به طول 8 کیلومتر است که با توجه به قرار داشتن در فصل سرما در مرحله نخست بهسازی سریع مسیر برای تسهیل تردد اهالی است.

 

وکیلی بیان داشت: بهسازی و تعریض این محور، تردد اهالی سه روستای پیره، پسکن و شیرغان را تسهیل می کند.

 

وی از آغاز  بهسازی و شن ریزی و حریم زنی محور پیرعلی هم خبرداد و گفت: پیگیر دریافت اعتبار و قیر برای تکمیل این محور نیز هستیم.

 

با طرح ملی ابرار (اقدام برای راه های اولویت دار روستایی) نسبت به ساخت و تکمیل دوهزار کیلومتر راه روستایی اولویت دار در کشور تا پایان سال جاری اقدام می شود که با اجرای این پروژه‌ها به صورت امانی و با استفاده از ظرفیت داخلی دستگاه‌ها، قریب به ۶۰ درصد هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

 

شهرستان فاروج دارای 456.6 کیلومتر راه بین‌شهری و روستایی است که 426 کیلومتر آن راه روستایی بوده و از این میزان 193.6کیلومتر راه به‌ صورت راه آسفالت روستایی و 32 کیلومتر راه آسفالت بین‌شهری است.

 

 

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد شبستان یزد اصفهان خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد رفسنجان رئیس جمهور استان بوشهر شهرستان فاروج اکیپ راهداری راهداری راه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون راهداری و راههای روستایی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم های روشنایی در محورهای برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است ، افزود: برای اجرای این ۱۲ عملیات که شامل ۱۰ عملیات  بزرگراهی و ۲ عملیات راه اصلی بوده با اعتباری به ارزش ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

  جعفر صادقی پور اظهار کرد: در این مدت در مجموع ۳۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محورهای مواصلاتی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی،۱۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۱۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.

صادقی پور یاد آور شد: همچنین در این مدت زمان تعداد ۹۵۸۸ عدد تابلو و علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار  ۹۵ میلیارد ریال ، تعمیر و نصب شد .

وی ادامه داد: نصب  یا تعمیر ۳۷۷ مترمربع تابلو اطلاعاتی طی سال ۱۴۰۲  در محور های مواصلاتی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راه ها در سال گذشته است.

دیگر خبرها

  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستایی جوزستان به معدن
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • تردد در محور هراز برقرار است
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی