Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه استانداری گلستان، علی نصیبی اظهار داشت: علاوه بر معرفی معماری بومی روستاها و شیوه سنتی زندگی، بازنمایش فرهنگ ریشه دار روستاها مانند آیین ها، موسیقی، بازی ها، غذاها و معرفی ظرفیت ها و تولیدات اقتصادی روستایی در این جشنواره مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در سال های اخیر توجه ویژه ای به ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی روستاها شده که راه اندازی نزدیک به ۷ هزار کارگاه اقتصادی جدید در روستاهای گلستان و برپایی ده ها جشنواره فرهنگی از جمله این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان اظهار داشت: توجه دهیاری های گلستان به حفظ سنت های ریشه دار، تلاش برای ایجاد نشاط اجتماعی، جلوگیری از فراموشی آداب و رسوم و ترویج همدلی و همگرایی در سالهای اخیر منجر به تقویت این باورها و توسعه و ترویج آن در بین مردم به خصوص نسل جوان شده است.

سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام استان گلستان، ۲۱ تا ۲۴ آبان در نمایشگاه بین المللی گرگان و از ۲۶ تا ۲۹ آبان‌ ماه در مجموعه ورزشی المپیک شهرستان گنبدکاووس برگزار می شود.

برچسب‌ها جشنواره گلستان جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره گلستان جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین جشنواره گلستان جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.   در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:   «بسم الله الرحمن الرحیم   در نهایت تأسف و تأثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.   شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.   دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از به یادماندنی ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.   اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود