Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهید ابراهیمی، فرزند عباس و عالیه ، بیستم تیر ۱۳۴۲ در روستای حسین‌آباد از توابع شهرستان شاهرود در خانواده‌ای متدین دیده به جهان گشود.

این شهیدوالامقام، مهربان و مقید به احکام اسلامی بود و عزم و اراده‌اش برای انجام کارها، همواره الگویی برای هم سالانش بود و  هیچگاه نماز اول وقت را ترک نمی‌کرد و هموراه تاکید بر حضور پرشور در نمازهای جماعت و جمعه را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهید بزرگوار، متاهل بود که شروع جنگ تحمیلی حس آرامش ماندن در کنار همسر و فرزندانش را از او گرفت و به واسطه وظیفه‌ای که بر دوش خود احساس می‌کرد رهسپار میدان نبرد حق علیه باطل شد.

شهید ابراهیمی اولین بار به عنوان پاسدار از طرف سپاه شاهرود تیپ ۲۱ گردان کربلا راهی جبهه‌های جنگ برای دفاع از خاک میهن اسلامی در برابر تجاورز بیگانگان شد.

این شهید جلیل‌القدر، بعد از ۱۶ ماه و ۱۱ روز دفاع جانانه از خاک وطن سرانجام در بیست و یکم بهمن ۱۳۶۵ در عملیات پدافندی  در منطقه اروند رود در اثر اصابت ترکش به گلو به جمع دوستان شهیدش پیوست.

 پیکر مطهر  شهید ابراهیمی، در گلزار شهدای زادگاهش در روستای حسین‌آباد شاهرود به خاک سپرده شد.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

برچسب‌ها سمنان ایثار و شهادت شهدا جنگ تحمیلی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان ایثار و شهادت شهدا جنگ تحمیلی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران سمنان ایثار و شهادت شهدا جنگ تحمیلی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای اظهار کرد: سال سوم هجری و در جنگ اُحد ندای آسمانی لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار نشان مردانگی و شجاعت برای امیرالمومنین صادر شد و امروز به عنوان نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: شما در برنامه محفل در ماه مبارک رمضان دیدید حضور باشکوه ۱۲۰ هزار نفری در تهران و حضور باشکوه و بی نظیر مردم در روستای قرآنی چارک با حضور مجریان این برنامه قرآنی چه شور و اشتیاقی ایجاد کرد.

امام جمعه اهرم بیان کرد: گاهاً برای برگزاری یک برنامه قرآنی و معرفتی می‌گویند بودجه نیست. هیچ تناسبی بین آنچه در سند مهندسی فرهنگی کشور دستور داده شده با هزینه کرد برنامه‌هایی که به عنوان برنامه فرهنگی انجام می‌شود وجود ندارد.

وی با تبریک روز ملی خلیج فارس اضافه کرد: دریای پارس یا خلیج فارس نماد هویت مقاومت و استقامت است. تحریف نام خلیج فارس یعنی تحریف هویت مقاومت ملت ایران اسلامی در مقابله با استعمار و استکبار.

پهلوزاده افزود: نظام صهیونیستی و استکبار تصور کردند با تحریف نام خلیج فارس می‌توانند شکست‌های خودشان در بندر بوشهر و خلیج فارس را ترمیم کنند و غافل از اینکه گورستان ننگ انگلیسی‌ها در بوشهر شروع غروب خورشید سلطنت ملکه بریتانیا شد.

وی ادامه داد: برای تعالی هویت مقاومت مردم خطه جنوب و آشنا کردن جوانان به افتخارات گذشته این استان لازم است اسناد و اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی و با تولید آثار هنری برای نوجوانان الگو پردازی شود.

امام جمعه اهرم با تسلیت سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری گفت: دشمن انقلاب اسلامی با شناسایی استوانه محکم انقلاب و ستون مبانی اعتقادی جوانان این مملکت و ترور شهید مطهری کمتر از سه ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشانه عظمت و اثرگذاری این شهید والامقام است.

وی اضافه کرد: شهید مطهری اسلام شناسی متعهد و زمان شناسی با روحیه انقلابی و جهادی سد محکمی بود در برابر جریان روشنفکر مقلد غرب و جریان‌های التقاطی. حوزه علمیه قم با ارائه عالمانی مثل شهید مطهری و شهید مفتح و شهید بهشتی و آیه الله مصباح برای راهبری فکری جوانان این مملکت نقش مهمی در ترویج فرهنگ تشیع داشته و امروز این ضرورت ارائه این الگوها چند برابر شده است.

پهلوزاده افزود: معلمان امروز مرزبان و نگهبان مرزهای اعتقادی نوجوانان این مملکت هستند و تا مسلح به سلاح تقوا و علم نباشند نمی‌توانند در میدان جنگ شناختی نوجوانان این مملکت را از دم تیر دشمنان نجات دهند. و تربیت نسلی معتقد و متعهد با معلمان تراز و متحول شده محقق خواهد

وی ادامه داد: نهم اردیبهشت هم روز شوراها است. این روز را به اعضای شوراهای اسلامی تبریک عرض می‌کنیم و در مدت باقیمانده با خدمت ماندگار نام نیک شورای اسلامی و خدمت به مردم را ارتقا ببخشند.

پهلوزاده اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح بعد از عملیات وعده صادق این نکته مهم را فرمودند که خط رسانه‌های بیگانه که چند موشک به پایگاه‌های نظامی رژیم غاصب اصابت کرده این مساله دست چندم است و موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای نظامی ایران در عرصه مهم بین المللی است.

امام جمعه اهرم با تقدیر و حمایت از فعالیت نیروی انتظامی در مقابله با موضوع کشف حجاب و هنجار شکنی بیان کرد: اکثر همین افراد هم با تذکر نیروی انتظامی آمر به معروف و ناهی از منکر از رفتار منکر خودشان برمی گردند.

وی افزود: مطالبه جدی مؤمنین و مردم ایران اسلامی از رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی حمایت قاطع از آمرین به معروف و نیروی انتظامی برای استمرار طرح نور است.

کد خبر 6089070

دیگر خبرها

  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • افتخارات نیروهای مسلح حاصل اطاعت از فرماندهی معظم کل قواست
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر نمایش‌نامه خوانی می‌شود
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو