Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@00:28:25 GMT

روند صعودی بورس ادامه دار شد/ رشد ۷۸۶ واحدی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۵۱۶۶

روند صعودی بورس ادامه دار شد/ رشد ۷۸۶ واحدی

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی چهارمین روز معاملاتی خود درهفته جاری با رشد ۷۸۶ واحدی در جایگاه ۳۰۴ هزار و ۷۳۰ واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (سه شنبه 21 آبان) در ساعات ابتدایی چهارمین روز معاملاتی خود درهفته جاری با رشد 786 واحدی در جایگاه 304 هزار و 730 واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نمادهای شبندر با 82 واحد، تاصیکو با 76 واحد، خودرو با 59 واحد، وپارس با 55 واحد، ونین با 50 واحد و آپ با 48 واحد صبح امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و تنها نماد حفاری با 37 واحد بود که بیشترین تاثیر منفی ا صبح امروز بر شاخص کل بورس داشت.

 

نمادهای پربینده صبح امروز بورس نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، فباهنر - مس‌ شهيدباهنر، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌، شيران - س. صنايع‌شيميايي‌ايران و خودرو - ايران‌ خودرو بودند که تنها 2 نماد فباهنر - مس‌ شهيدباهنر و شيران - س. صنايع‌شيميايي‌ايران در میان آنها روند نزولی داشتند.

 

شاخص کل فرابورس در ابتدای معاملات امروز (سه شنبه 21 آبان) رشد 33 واحدی داشت و با این رشد در جایگاه 3 هزار و 925 واحد قرار گرفت. نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، دي - بانك دي، داوه - داروسازي آوه سينا، دتوليد - داروسازي توليد دارو و غشهداب - كشت و صنعت شهداب ناب خراسان در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند و تنها نماد ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان روند نزولی داشت و باقی نمادها با رنگ سبز که نشاندهنده روند صعودی است به نمایش درآمده اند.

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (دوشنبه 20 آبان) در ساعات ابتدایی معاملات در سومین روز کاری خود در هفته جاری با رشد 256 واحدی در ارتفاع 303 هزار و 51 واحد ایستاد و در ادامه روز این روند صعودی ادامه دار شد تا جایی که شاخص کل با ۱۱۴۸ واحد رشد معادل ۰.۳۸ درصد به ۳۰۳ هزار و ۹۴۳ واحد رسید. بر اساس آمارهای معاملاتی روز گذشته قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۰۷ واحد افزایش معادل ۰.۳۸ درصد به ۸۱ هزار و ۴۲۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۷۷۴ واحد رشد معادل ۰.۹۱ درصد به ۸۶ هزار و ۱۱۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۱۷ واحد افزایش، معادل ۰.۹۱ درصد به ۵۷ هزار و ۵۸۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۷۴۷ واحد رشد، معادل ۰.۵۰ درصد به ۳۵۳ هزار و ۵۶۰ واحد، شاخص بازار اول با ۸۷۱ واحد صعود معادل ۰.۴۰ درصد به ۲۲۰ هزار ۷۶۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۱۶۷ واحد رشد معادل ۰.۳۵ درصد، به ۶۱۸ هزار و ۷۴۵ واحد رسیده بودند.

 

نمادهای پربیینده صبح روز گذشته بورس که در صدر این لیست قرار دارند نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، وپارس - بانك‌پارسيان‌، خساپا – سايپا و وبصادر - بانك صادرات ايران و شيران - س. صنايع‌شيميايي‌ايران بودند که در میان آنها نمادهای ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌، وپارس - بانك‌پارسيان‌ و خساپا – سايپا صبح امروز روند صعودی را برای خود ثبت کردند و باقی نمادها در ابتدای روز روند نزولی داشتند. همچنین بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای خودرو با 138 واحد، خساپا با 45 واحد و رمپنا با 28 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و در مقابل نمادهای والبر با 39 واحد، دعبید با 36 واحد، شپنا با 30 واحد و برکت نیز با 30 واحد بیشترین تاثیر منفی راب ر شاخص کل بورس داشتند.

 

در پایان معاملات روز گذشته ۶ نماد خودرو با ۱۴۵ واحد، رمپنا با ۹۰ واحد، شبندر با ۸۴ واحد تاپیکو با ۷۳، جم با ۷۱ واحد و مبین با ۶۰ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. قیمت سهام نمادهای فروس، غنوش، خمحرکه، تکنو، کحافظ، سفار و قمرو بیشترین افزایش قیمت و نمادهای حفاری، دروز، قشهد، آسیا، غسالم، قشکر و سدشت بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۱۳ هزار نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۶۴۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۳ هزار و ۸۹۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد هفته وحدت مسجد شبستان یزد هفته وحدت رفسنجان کانون های فرهنگی هنری مساجد رئیس جمهور فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی

در جریان معاملات امروز ۱۱ اردیبهشت شاخص کل بورس ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی کاهش یافت و سطح ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی قرار گرفت شاخص کل هم وزن نیز با با کاهش ۶ هزار و ۱۸ واحد در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۰۴ واحد ایستاد سه نماد فولاد، فملی و شپنا امروز بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس داشتند و سه نماد ذوب، فولاد و خزامیا پراکنش‌ترین نماد‌های بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با کاش ۱۸۹ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۹۹ واحدی ایستاد فجهان، خاور، مادیرا هم سه نماد با بیشترین تاثیر بر شاخص فرابورس بودند.

امروز گروه خودرو باد ارزش معاملاتی ۲۶۹ میلیارد تومان برترین گروه میان صنایع بود و بعد از آن صنعت فلزات اساسی و شیمیایی در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

در بورس سه نماد افران، سیر و فردا برترین تقاضا و سه نماد افران، سپر و کارین برترین عرضه را به خود اختصاص دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس