Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@03:13:57 GMT

شناسایی عوامل جدید تشدیدکننده سرطان سینه

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۵۴۲۲

شناسایی عوامل جدید تشدیدکننده سرطان سینه

به گزارش فارس به نقل از یاهونیوز، یافته‌های پژوهشگران نشان می دهد قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در برخی مواد شوینده خانگی، ضد عفونی کننده ها و حشره کش ها خطر شکل گیری سرطان سینه را در زنان افزایش می دهد.

نکته مهم این است که سرطان سینه ای که بدین علت ایجاد می شود، بدخیم بوده و درمان آن نیز مشکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران انگلیسی می گویند این نوع مواد شیمیایی عامل شکل گیری 10 تا 20 درصد از کل موارد سرطان سینه در این کشور محسوب می شود.

سرطان سینه ای که بدین شکل ایجاد می شود، در برابر درمان های هورمونی مقاومت زیادی دارد و لذا برای مقابله با آن باید به سرعت از روش هایی همچون عمل جراحی، رادیودرمانی و شیمی درمانی استفاده شود. البته برای درمان موثرتر این نوع سرطان سینه هنوز باید روش های درمانی موثرتری ابداع شود.

محققان هشدار می دهند زنان باید برای درامان ماندن در برابراین نوع سرطان مهاجم، در زمان استفاده از مواد شوینده خانگی، ضد عفونی کننده ها و حشره کش ها احتیاط کرده و از تماس با این مواد یا استنشاق آنها به طور جدی خودداری کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام صیادی ظهر چهارشنبه در حاشیه آئین گشایش کلینیک تخصصی خیرساز بیمارستان امام حسین (ع) از آغاز ساخت بنای این کلینیک از سال ۱۳۹۷ به همت یک بنیاد خیریه خبر داد و گفت: این پروژه با صرف اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال تکمیل شد.

وی با اشاره به تجهیز این کلینیک با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و دانشگاهی مطرح کرد: این کلینیک به متراژ سه هزار مترمربع در چهار طبقه ساخته شده و در بخش‌های داخلی، عفونی، اطفال، دندانپزشکی، قلب، ارتوپدی، زنان، تغذیه و … فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به در نظر گرفتن تجهیزات تکمیلی برای بخش‌های توسعه‌ای این کلینیک بیان کرد: مرکز درمان سو مصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) نیز امروز افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

کد خبر 6088053

دیگر خبرها

  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن