Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌محمد نیکبخت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ایده‌ها توسط یک‌هزار و ۷۹۶ نفر که در رویدادهای شتاب آذربایجان/روشا/ شرکت کرده‌اند، مطرح شده است.  

وی ادامه داد: بسته‌بندی تکی نقل، تکثیر و پروش آرتمیا در پساب شهری و تامین آب دریاچه ارومیه، کمربند هوشمند بارداری، دستگاه کاهنده مصرف سوخت خودرو و دستگاه تست عکس‌العمل از جمله ایده‌های مطرح‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ایده‌های سیستم هدایت نابینایان، کلکتور خورشیدی، دم‌نوش‌خانه سنتی و سفره‌خانه از دیگر ایده‌هایی است که در رویدادهای شتاب آذربایجان مطرح شد.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تاکنون رویداد شتاب آذربایجان /روشا/ در شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، مهاباد، خوی و بوکان برگزار شده است.

نیکبخت افزود: ایجاد شبکه استارت‌آپ در آذربایجان‌غربی با عنوان رویداد شتاب آذربایجان /روشا/ از اسفند سال ۱۳۹۵ آغاز و در سال ۱۳۹۶ نخستین دوره آن برگزار شد.

وی با اشاره به عناوین کل طرح‌های شرکت‌کننده در رویدادهای شتاب، ادامه داد: کارآفرینی در ۲۰۰ دقیقه با موضوع طبیعی و محیط زیست با تاکید بر دریاچه ارومیه، رویداد تجارت و بازرگانی خارجی، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری، کارآفرینی در ۵۴ ساعت، کارآفرینی با تاکید خاص بر کشاورزی و صنایع پتروشیمی و کارآفرینی با تاکید بر فناوری‌های نرم، هنر و صنایع فرهنگی از موضوع‌های رویدادهای برگزار شده در آذربایجان‌غربی است.

وی اعلام کرد: توجه به اینترنت اشیا، مسئله‌های فرهنگی و گردشگری، ورزشی، اشتغال و اقتصاد خلاق دیگر موضوعاتی به شمار می‌رود که برنامه رویداد شتاب آذربایجان/روشا/ در مورد آنها برگزار شده‌است.

وی گفت: منظور از واژه شتاب در این رویداد به معنای شناسایی و توانمندسازی ایده‌های برتر بوده و هدف ما از اجرای این برنامه‌ها توجه به ایده‌پردازی است.

استارت‌آپ ‌ویکند /Startup Weekend/ یک رویداد آموزشی تجربی در سراسر دنیاست که در سه روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می‌شود.

در این برنامه شرکت‌کنندگان پرانگیزه‌ای مثل برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت‌آپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گردهم می‌آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.

در استارت‌آپ‌ویکند ایده‌های زیادی مطرح می‌شود اما در این برنامه تنها «اجرا» اهمیت فراوان دارد؛ در این برنامه شرکت‌کنندگان همگی در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب شده‌اند، ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل می‌کنند.

در پایان برنامه تیم‌ها طرح‌های خود را به هیاتی از داوران که از میان جامعه سرمایه‌گذار و استادان دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می‌کنند.

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است و به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه‌گذار بپردازد.

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی کارآفرینی ارومیه نخبگان پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی کارآفرینی ارومیه نخبگان پارک علم و فناوری آذربایجان غربی کارآفرینی ارومیه نخبگان پارک علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق این امر با اپراتورها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قراردادهایی در این زمینه باشیم.

وی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمندسازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

به گفته او، هدف اصلی این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتورها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند.

وی ادامه داد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت‌ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح‌های آنها مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت‌ها کسر می‌شود.

کرباسی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اینکه بر اساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی و فناوری به اپراتورها داده شود بلکه هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد؛ افزود: این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این همان طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان آورد

کد خبر 6097069

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان
  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان
  • ارائه خدمات کارگزاری داده‌ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان