Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر سابق پاکستان که به ۸۰ سالگی نزدیک شده است بارها زندانی شدن و آزادی از زندان را تجربه کرده است. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، این روزها آزاد شدن «نواز شریف» نخست وزیر سابق پاکستان که در آستانه 80 سالگی قرار دارد باز هم نام او را به رسانه ها بازگردانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سابق حزب نواز در طول دوران عمر سیاسی خود بارها زندانی شدن و آزادی از زندان را تجربه کرده است.

او حتی یک بار تبعید نیز شده ولی هر بار به میدان سیاست بازگشته و به بالاترین کرسی قدرت در پاکستان تکیه زده است.

تبعات آزادی نواز شریف گریبان دادگاه عالی پاکستان را گرفتعدم صدور مجوز سفر نواز شریف به انگلیس را به تعویق انداختجزئیات خروج نواز شریف از پاکستان مشخص شد

آخرین باری که نواز شریف روانه زندان شد 24 دسامبر 2018 بود و پس از آزادی او در تاریخ 29 اکتبر سال جاری وی عملا 239 روز در زندان به سر برده است.

پیش از این نیز دادگاه ویژه حسابرسی پاکستان 69روز او را زندانی کرده بود و این حکم پس از گذر این مدت زمان توسط دادگاه عالی اسلام آباد لغو شد.

به این ترتیب نواز شریف طی 16 ماه اخیر 308 روز در زندان به سر برده است ولی زندان شدن نواز شریف محدود به سال های اخیر نمی شود.

نخست وزیر سابق پاکستان که سه بار بر این کرسی تکیه زده است در اکتبر سال 1999 و همزمان با کودتای «پرویز مشرف» بازهم زندانی شد و 425 در حبس ماند.

به این ترتیب نواز شریف در طول عمر خود مجموعا 733 روز در زندان به سر برده است و البته چند سال تبعید از پاکستان را نیز تجربه کرده است.

در حال حاضر دادگاه او را به تحمل 7 سال حبس محکوم کرده است ولی بیمار شدن نواز شریف باعث آزادی موقت او تا زمان درمان شده است.

انتهای پیام/.

R1475/P36446/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین فرجی‌برحق گفت: در بازه زمانی ۱۵ بهمن ماه سال گذشته تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خیرین استان مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک با ۳۳ میلیارد تومان بدهی در این بازده زمانی که بیشترین کمک‌ها در ماه رمضان بود، تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند، افزود: این پویش تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.


رئیس‌کل دادگستری زنجان با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش‌های زیادی انجام شد که در این میان بایستی از اقدامات صدا و سیمای مرکز زنجان که نقش زیادی در اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشتند تشکر کنیم، ادامه داد: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک‌های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

حجت الاسلام و المسلمین فرجی‌برحق بررسی وضعیت پرونده‌های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولان امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد، گفت: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولان برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه‌ریزی برای کمک داشته باشیم که این امر هم مورد عنایت دست‌اندرکاران قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد