Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@19:56:24 GMT

ایران در تولید عسل رتبه چهارم جهان را دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۸۱۵۹

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  غلامحسین طهماسبی دوشنبه شب در پنجمین جشنواره استانی عسل کنار در جم افزود: طبق آمارهای جهانی در سال ۲۰۱۷ میزان تولید عسل جهان، یک میلیون و ۶۰ هزار تن در سال است که سهم ایران ۶۹ هزار تن بود اما هم‌اکنون این رقم به ۸۸ هزار تن رسیده‌است.

 

وی اضافه کرد: همچنین ایران هفت میلیون و ۲۰۰ کندوی عسل از مجموع ۹۰ میلیون کندوی عسل جهان را در اختیار دارد و  از این حیث پس از کشورهای ترکیه، هند و چین رتبه چهارم جهان را داراست و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انتظار داریم این رتبه ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طهماسبی با اشاره به شیوع بیماری هایی چون دیابت، مشکلات کبدی و افسردگی در ایران و جهان اظهار داشت: یکی از راه‌های مهم در کاهش بیماری‌های خاص مثل دیابت و کبد تغذیه است که یکی از مواد غذایی سالم عسل با دارا بودن ویژگی‌های شفابخشی بسیار بالا است.

 

مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: عسل کنار که استان بوشهر در تولید آن پیشتار است یکی از عسل های باکیفیت جهان است که بر اساس تحقیقات انجام شده از لحاظ کیفی، ویژگی‌هایی مشابه مرغوب ترین عسل جهان را داراست.طهماسبی بیان کرد: به طور قطع با تحقیقات بیشتری که در دست اجر است ویژگی‌های شفابخشی این نوع عسل، بیشتر شناخته خواهد شد.

 

طهماسبی یادآور شد: نخستین سرطان در مردان سرطان گوارش است که یکی از درمان های مهم برای این بیماری، عسل کنار کوچک است که در شهرستان جم و جنوب کشور به وفور یافت می‌شود.وی اظهار داشت: بر خلاف بسیاری از مواد غذایی سالم، سرانه مصرف عسل در ایران در شرایط مطلوبی است و امیدواریم این ماده غذایی نقش بیشتری را در سفره‌های خانوارها ایفا کند.

 

ایرنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وزیر جهادکشاورزی عسل اقتصاد جام نیوز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد

تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ایران مشخص شدند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران امروز پیگیری شد و طی آن تیم‌های مس رفسنجان، چادرملو اردکان، گل‌گهر سیرجان، هوادار تهران، آلومینیوم اراک، تراکتور تبریز، ملوان انزلی و سپاهان توانستند با غلبه بر حریفان خود راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.
به این ترتیب در مرحله یک چهارم نهایی این دوره از رقابت‌های خبری از تیم‌های استقلال و پرسپولیس نخواهد بود و مسابقات با حضور یک تیم دسته اولی و 7 تیم لیگ برتری ادامه پیدا خواهد کرد.
برنامه مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است: (تعیین میزبان‌ها نیاز به قرعه‌کشی دارد)
گل‌گهر سیرجان - ملوان
آلومینیوم اراک - هوادار
سپاهان - مس رفسنجان

انتهای پیام/
چادرملو اردکان - تراکتور

دیگر خبرها

  • تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد
  • مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ؛ طهماسبی بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد
  • ای وای از عشق ؛ عرفان طهماسبی
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • حجت‌الاسلام طهماسبی به سِمت ریاست کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • حجت‌الاسلام طهماسبی رییس کل دادگستری استان یزد شد
  • حسن زاده: هدف‌ بزرگ‌تری از صعود به جام جهانی داریم
  • افغانستان به مصاف تاجیکستان می‌رود
  • ایران - قرقیزستان، یک گام تا جام جهانی
  • پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟